Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade med min syster, hon tycker synd om de som inte fick ta studenten som vanligt. Nope sa jag! Det är inte ett dugg synd om dem. Hon har tonåringar hemma så jag antar att det ger ett litet annorlunda perspektiv.

Men jag tycker fortfarande inte synd om dom/hälsningar surtant
Det jag fruktar med gymnasiet är att behöva ta studenten med allt som hör till. Visst ser jag fram emot att ha klarat även gymnasiet och vara klar med det. Men jag hade varit överlycklig om jag varit en av de som tog studenten i år! Jag förstår inte poängen med att festa sig knäpp, stöka ner (läs: kasta glasflaskor...), åka flak och spela jättehög musik, skrika så att hela stan hör osv.

Det enda jag troligen hade saknat med att ta studenten i år hade varit ett vanligt utspring inför familjen - så länge det är under ordnade former och inte ett enda stort kos. Det känns som en lagom och rolig tradition, men annars står jag gärna över flakåk, fester, stöka runt, störa allmänheten och allt som hör till. Det hade varit gott och väl för mig.

Sen hade jag gärna gjort något kul med närmsta släkten på eftermiddagen/dagen efter. Typ gjort en utflykt till någon ö i skärgården och haft picknick-bufé av kakor.

Sen kan jag tycka att andra som vill festa och ha kul ska få göra det. Men som det sett ut tidigare år... nej tack! Det känns inte okej att folk förstör grejer och ställer till med o-ordning som hindrar andra från att fortsätta sina liv bara för att de tar studenten och vill fira. Något mer minimalistiskt får det gärna vara.

/Också surtant 😁
 
Upptäckte precis att Nils Lovgrens fru följer mig på Twitter. :laugh:
Jag har väldigt få följare eftersom jag nästan bara använder kontot för en privat chat.
Blev väldigt förvånad och trodde det var ett fejk konto men det visade sig vara äkta.
 
Det jag fruktar med gymnasiet är att behöva ta studenten med allt som hör till. Visst ser jag fram emot att ha klarat även gymnasiet och vara klar med det. Men jag hade varit överlycklig om jag varit en av de som tog studenten i år! Jag förstår inte poängen med att festa sig knäpp, stöka ner (läs: kasta glasflaskor...), åka flak och spela jättehög musik, skrika så att hela stan hör osv.

Det enda jag troligen hade saknat med att ta studenten i år hade varit ett vanligt utspring inför familjen - så länge det är under ordnade former och inte ett enda stort kos. Det känns som en lagom och rolig tradition, men annars står jag gärna över flakåk, fester, stöka runt, störa allmänheten och allt som hör till. Det hade varit gott och väl för mig.

Sen hade jag gärna gjort något kul med närmsta släkten på eftermiddagen/dagen efter. Typ gjort en utflykt till någon ö i skärgården och haft picknick-bufé av kakor.

Sen kan jag tycka att andra som vill festa och ha kul ska få göra det. Men som det sett ut tidigare år... nej tack! Det känns inte okej att folk förstör grejer och ställer till med o-ordning som hindrar andra från att fortsätta sina liv bara för att de tar studenten och vill fira. Något mer minimalistiskt får det gärna vara.

/Också surtant 😁
Du hade gillat min student! Utspring på skolan, lite prat med kompisar (tror ja, var så längesedan O_o ) och sen hem och firade med smörgåstårta tillsammans med familjen, lite släkt och hästgubben som jag skötte en häst hos :D
 
Satfläsk vad varmt det är! Kom precis hem och vädrar loss...


Jag köpte en sån där AC (portabel men ändå kraftfull) 2018. Sen fick jag panik pga den passade inte in mot min art-deco-bordell-inredning. Svettas hellre sönder än har ett estetiskt fult hem :rofl: MEN lobbar nu för nån slags snygg ac-installation i huset som liksom inte SYNS :p
Min spontana tanke här är: MÅLA DEN! :rofl: :p

Har ingen aning om det är möjligt utan att förstöra funktionen och/eller ha sönder den. Men om det är något du kan så är det att måla :love:
 
Fixat med disken och nu har jag tagit fram kylklamp och rullat in i en handduk och tagit med till sängen.
Det kommer in lite luft ibland genom det öppna fönstret, men inte tillräckligt för mig (pga rullgardin - och utan den blir det så ljust) så då är extra kyla bra.

Ser fram emot mer "normala" (fast det här med 30 är väl det nya normala tyvärr) temperaturer nästa vecka.
 
Jaha med F. Därför jag gick bet när jag googlade. Eller hamnade på:
”Nils Lövgren född 29 mars 1852 i Södra Höke i Kila, död 7 februari 1920 i Västerås, var biskop i Västerås stift”
(lät orimligt).

Vem är hans fru? Mvh troligen dåligt allmänbildad
Ber om ursäkt för stavningen :o.
Jag vet ärligt talat inget om henne mer än att hon är gift med Nils :meh:
 
Repris från igår; återigen en vansinnigt het sommardag till ända så det fick bli en mysig skrittur barbacka ner och bada idag igen med sällskap; skönt att doppa sig lite 🥰. Sen smakade det himla bra med salt mat (tacos) och en cider idag med, smakade om möjligt extra bra idag 😄👌. Lite lördagsgodis med 😋😍 till filmen Walk. Ride. Rodeo 😊.
 
Äter polarbröd. Sista moffandet innan åter till strikt kcal/MammaFitness/WW. Två alldeles färska rågkakor med smör. :d

Annars så började det blåsa från havet unde eftermiddagen här, härligt iskalla vindar och nu Iigger det ett mjukt täcke av fukt överallt 😊
 
Här har hettan dragit vidare och det är ganska skönt tycker jag, för stunden. Men alltså detta att det ska bli 14 grader och hällregn imorgon känns ändå lite onödigt, kunde de inte ha hittat något slags mellanting mellan 30 grader och kvavt och 14 grader och ruggigt? :cautious:

Jag och sambon passade på att äta en somrig middag medan det fortfarande kändes som att det var läge för det, och nu ligger jag i paltkoma orsakad av Biscoff-glass (:love:) och slösurfar en stund innan jag stupar i säng.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 279
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 417
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 331
  • Artikel
Hästnyheter Sommaren närmar sig och det blir allt varmare temperaturer på flera håll i landet. Hästar klarar ofta värmen relativt väl men det finns...
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp