Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:idea: Tills man får lårskav...

Alltså, dessa skav. Jag har, helt ärligt, aldrig någonsin haft problemet innan. Trots brist på mellanrum mellan låren, ofta kjol och högklackat osv. Aldrig. Några par jeans har gett upp i området, men skav - näpp. Tills i år. Nu får jag plötsligt skavsår av en kort promenad i värmen. Babypuder hjälper i några minuter - tills jag svettas lite till. Bah!! :arghh::rage:
 
Red en vända i skritt igår, och såg mycker hemska saker. Som staket och en buske. Testade även ett nytt bett och det gick knappt att svänga, men ska nog testa en gång i paddocken också :)

Såg även en hund. Det gjorde hästen med och den var jätteläskig. Så hon vände helt om och flydde, jag vände inte riktigt helt om så landade på marken. Landade delvis sittandes och på rygg. Gick en bit och satt upp efter ett tag. När jag lite senare sa till henne att öka skritten tog hon galopp en bit, jag uppskattar att hon inte blir stark utan bara väldigt pigg.

Travare är så lugna trevliga skogsmullar :up:
 
Dottern red min ponny idag. Efter typ 20 minuter i paddocken var ponnyn skummig av svett. (Pga det orimligt klibbiga vädret.)
Efter stallet har jag tömt diskmaskinen och torklinan samtidigt som dottern har rensat en av sina byråer.
Nu väntar jag på att hårinpackningen ska verka klart så jag kan duscha och tvätta håret. Avskyvärt i det här vädret men ska iväg till stan och håret har inte tvättats sen i måndags :p

Har precis tvättat håret och det är såå drygt :cautious:
 
:idea: Tills man får lårskav och då är kjol långt ifrån skönt! Jag kan bli orimligt störd över alla klädkoder på golfen trots att jag inte ens spelar själv. Kompisen blev förbannad på en bana utomlands där hon inte fick spela i jeans men regnbyxor gick bra. :rofl: Men hon spelar normalt i shorts eller "byxkjol" när hon spelar.

Jag tycker inte klädkoderna är så problematiska. Faktum är att jag inte ens vet om vilka de är :rofl: Sambon spelar i shorts och piké och jag i byxor, kjol (knälång) och träningslinne typ. Men tror det kanske är striktare i en del andra länder!
 
Jag tycker inte klädkoderna är så problematiska. Faktum är att jag inte ens vet om vilka de är :rofl: Sambon spelar i shorts och piké och jag i byxor, kjol (knälång) och träningslinne typ. Men tror det kanske är striktare i en del andra länder!
Det är många underförstådda regler, vi umgås med en av banarbetarna och snackar en hel del med banans pro. Herregud, att man ens måste ha piké, tshirt är egentligen inte okej. Jeansshorts är heller inte okej egentligen osv. Nu är det inte så hårt på den banan maken och sonen spelar på, men banans pro skulle nog gärna se att det följdes hårdare. ;)
 
:idea: Tills man får lårskav och då är kjol långt ifrån skönt! Jag kan bli orimligt störd över alla klädkoder på golfen trots att jag inte ens spelar själv. Kompisen blev förbannad på en bana utomlands där hon inte fick spela i jeans men regnbyxor gick bra. :rofl: Men hon spelar normalt i shorts eller "byxkjol" när hon spelar.

När jag nätshoppade strumpbyxor etc såg jag ngt som jag först trodde var stay ups. Men det var som ca 10-15 cm breda band man satte runt låren för att skydda mot skav. Googlar man lårband hittar man olika sorter. 😊
 
Jag känner mig lite irriterad. Vår hyresgäst håller på att flytta ut.
1. Vi nyrenoverade köket med kakel när dom flyttade in och dom ville ha andra hyllor än de befintliga, så sambon monterade dom, i kaklet. Dom tänkte ta med sig hyllorna, vilket hade lämnat hål i kaklet, så jag köpte hyllorna för 500kr.
2. Dom höll på att ta med sig hallgarderoberna. Det fanns två större garderober när dom flyttade in, dock rätt fula. Så dom köpte nya och slängde dom gamla. Jag sa att det gick bra, men att dom i så fall måste lämna dom nya garderoberna när dom flyttade eller ersätta med likvärdiga. Dom tänkte typ ersätta med två vanliga vita "städskåp". Där sa jag dock ifrån.
3. Dom frågade om dom fick lägga in ett klickgolv när dom flyttade in, jag godkände det. Jag trodde faktiskt att vi hade betalat en del, men hyresgästen påstår att vi betalade färgen som dom målat väggarna med.

Är det rimligt att ta med sig golvet när man flyttar? Det handlar om ett billigt klickgolv. Dom påstår att de inte gjort åverkan på golvet under, men dom la inte in det speciellt skickligt, så det är säkert någon skada. Är det rimligt att vi ska köpa golvet för 2000kr? Det är alltså använt i typ 2-3 år och inte snyggt lagt.
 
Jag känner mig lite irriterad. Vår hyresgäst håller på att flytta ut.
1. Vi nyrenoverade köket med kakel när dom flyttade in och dom ville ha andra hyllor än de befintliga, så sambon monterade dom, i kaklet. Dom tänkte ta med sig hyllorna, vilket hade lämnat hål i kaklet, så jag köpte hyllorna för 500kr.
2. Dom höll på att ta med sig hallgarderoberna. Det fanns två större garderober när dom flyttade in, dock rätt fula. Så dom köpte nya och slängde dom gamla. Jag sa att det gick bra, men att dom i så fall måste lämna dom nya garderoberna när dom flyttade eller ersätta med likvärdiga. Dom tänkte typ ersätta med två vanliga vita "städskåp". Där sa jag dock ifrån.
3. Dom frågade om dom fick lägga in ett klickgolv när dom flyttade in, jag godkände det. Jag trodde faktiskt att vi hade betalat en del, men hyresgästen påstår att vi betalade färgen som dom målat väggarna med.

Är det rimligt att ta med sig golvet när man flyttar? Det handlar om ett billigt klickgolv. Dom påstår att de inte gjort åverkan på golvet under, men dom la inte in det speciellt skickligt, så det är säkert någon skada. Är det rimligt att vi ska köpa golvet för 2000kr? Det är alltså använt i typ 2-3 år och inte snyggt lagt.

Jag vet inte vad lagen säger men jag säger spontant aldrig i helvete. De får väl återställa då... plus att jag utgår ifrån att du inte kommer att vara en bra referens om de behöver någon i framtiden vad gäller hyresrätt.
 
Jag vet inte vad lagen säger men jag säger spontant aldrig i helvete. De får väl återställa då... plus att jag utgår ifrån att du inte kommer att vara en bra referens om de behöver någon i framtiden vad gäller hyresrätt.
Det var ungefär vad sambon sa. Han tror dessutom att dom har skurit i plastmattan som ligger under. Det är dessutom riktigt dåligt inlagt, så vi tänker inte betala för det i alla fall.

Grejen är att dom har varit jättebra hyresgäster generellt. Lite smågrejer bara, så att ge dom en dålig referens känns trist. Nu flyttar dom dock till hus, så dom kanske struntar i vad vi säger 🤷

Men jag är ganska säker på att dom kommer lämna golvet om vi säger att de i så fall måste återställa golvet under.. men känns lite surt att behöva sluta på det sättet.

Sambon sa typ "glöm det" när jag sa att dom skulle plocka ner hyllorna i köket, men den femhundringen kan jag faktiskt bjuda på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 203
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 502
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 386
  • Artikel
Hästnyheter Sommaren närmar sig och det blir allt varmare temperaturer på flera håll i landet. Hästar klarar ofta värmen relativt väl men det finns...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hund rädd i ny bil
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Hijabis i stallet!

Omröstningar

Tillbaka
Upp