Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu bestämt mig, ska flytta 50 mil bort i två månader mitt ut i skogen inneboende på en hästgård.
Jag mår kasst och behöver en förändring, och i skogen bland hästar mår jag bra. Är jättebilligt så behöver inte hyra ut min lägenhet så fungerar det inte kan jag åka hem igen. Kollat så det är bara två mil till närmaste psyk också.

Ska prata med läkaren imorgon och se hur det går att lösa och vad hon säger.
Jag känner mig en aning mer uppåt nu iaf.
En kompis gjorde också så, hon flyttade dock över 100 mil norrut. För henne var det välbehövligt och har gjort henne otroligt gott! Flydde stadskaoset (bodde i gbg) till en liten by långt upp i norrland.
 
Min klass är rätt rolig mellan varven.
En person har svårt att skilja på "it's" och "its" och hjälpsamma som vi är i klassen, så försökte vi hjälpa hen att förstå. När ingen lyckades så tog sig en person friheten att skriva följande:

"Remember this and you’ll be fine:

"It is" is its ground form for it's."

Lagom förvirrande ändå :rofl:

Edit: Efter för mycket tänkande har jag trasslat in mig själv i grammatiken... är det grammatiskt rätt att säga så? :confused:
 
Så trött och hängig av oförklarlig anledning. Utvecklingssamtal och jobb i morgon så hoppas jag är piggare då 😖 😩
 
1582574392420.png

En underbar bild! Pluto är liten fjärt! :rofl:
 
Min klass är rätt rolig mellan varven.
En person har svårt att skilja på "it's" och "its" och hjälpsamma som vi är i klassen, så försökte vi hjälpa hen att förstå. När ingen lyckades så tog sig en person friheten att skriva följande:

"Remember this and you’ll be fine:

"It is" is its ground form for it's."

Lagom förvirrande ändå :rofl:

Edit: Efter för mycket tänkande har jag trasslat in mig själv i grammatiken... är det grammatiskt rätt att säga så? :confused:
Nej skulle jag säga. Vet inte vad det där är för mening. 🤔
It's är ju en sammanslagning av it is, det är, och inte en ny form. Its däremot är ju en ägandeform, dess.
It is a house = det är ett hus
It's a house = det är ett hus
Its house = dess hus, tex Kattens/dess hus är fint.

Ground form är utmärkt svengelska. :D (möjligt att det finns något område där det skulle vara korrekt men inte här) Basic/primary är väl kanske det man skulle använda men inte i det här ärendet då eftersom vi inte pratar form utan förkortning.

'It is' can be shortened/abbreviated and its abbreviation is 'it's'. Är väl hur jag kanske skulle valt att säga det. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 602
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 258
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 706
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 610
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Sytråden del 4
  • Dasspapper

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp