Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill gärna att magen lägger ner dumheterna innan 16:30. Då måste jag nämligen bestämma om jag kan åka till ridskolan eller inte. Är både rykt och ridsugen ju :arghh:
 
Skönt att det fungerade för dig :up: Jag förstår varför de drog in ranitidin... men jag får vidriga biverkningar av omeprazol (nästan värre än vad de ska hjälpa mot :crazy:) så nu finns det bara Pepcid kvar som alternativ.
:banghead: Försöker desperat komma på vad medicinen jag hade hette, för mig gungar hela världen på omeprazol men jag fick något annat utskrivet när jag var sjuk, som fungerade på samma sätt men utan biverkningar för mig. Men det står helt still, jag ska försöka komma på det under kvällen.
 
Varit på mitt jobb ett par timmar och planerat lektioner fram till påsklovet, jag hoppas att eleverna ska tycka att det är så roligt som jag vill. :D Åter igen helt underbara kollegor! :love:
 
Inte frisk än. Åkt 2 h enkel väg för att övriga gruppen verkligen ville träffas. Det vi gjorde hade utan problem kunnat ordnas över telefon. Jag är inte riktigt frisk än, så vara resan gjorde mig utmattad. Så dagen kommer bestå av typ 5h resa och 1h arbete. Mer orkar jag inte. Imorgon kan jag vara hemma och skriva effektivt i kanske 3-5h. Dvs MYCKET mer kommer bli gjort.

Ändå vill övriga gruppen träffas i veckan igen. WHY!? Nu har vi ju delat upp vad vi ska skriva, finns ingen anledning att sitta i samma rum. Jag fattar verkligen inte.

Vi har planerat att träffas onsdag, men jag kommer "sjukanmäla" mig och få massor av rapport skriven istället för att resa 5h.

Som tur är så ska detta redovisas nästa onsdag, så jag behöver inte bråka så länge till med detta....
 
Fick minne på FB. Jag hade postat en bild på min gamle ponny när vi tricktränade och körde läggning. En fd stallkompis skriver då:

IMG_0131.jpg


Folk tycker jag borde skriva hans memoarer iom all skit han utsatte folk för i 30 år. Han var liksom den livs levande Mulle. För smart, för egen, för istadig, för kapabel att själv fundera ut och sjösätta diverse upptåg. Som att spränga trästaket med el enligt ovan. Tyvärr gjorde han aldrig ngt då jag var där. Så jag kunde ju inte träna bort att han levde rövare annars. :cautious::laugh:
Men jag lärde mig oändligt av honom. Sämre och bättre ponny kunde jag inte fått. :laugh:
Älsklingsknäppisen! Världens orginal! :love:
 
:banghead: Försöker desperat komma på vad medicinen jag hade hette, för mig gungar hela världen på omeprazol men jag fick något annat utskrivet när jag var sjuk, som fungerade på samma sätt men utan biverkningar för mig. Men det står helt still, jag ska försöka komma på det under kvällen.
Esomeprazol? Samma men typ vidareutvecklad.
 
:banghead: Försöker desperat komma på vad medicinen jag hade hette, för mig gungar hela världen på omeprazol men jag fick något annat utskrivet när jag var sjuk, som fungerade på samma sätt men utan biverkningar för mig. Men det står helt still, jag ska försöka komma på det under kvällen.
Jag har appen från Kronans apotek. Där finns även utgågna recept.
Kanske även på Apoteket.se?
 
Vill gärna att magen lägger ner dumheterna innan 16:30. Då måste jag nämligen bestämma om jag kan åka till ridskolan eller inte. Är både rykt och ridsugen ju :arghh:
Har du vätskeersättning hemma? Annars kan man blanda egen;
1 liter vatten
6 teskedsmått strösocker eller druvsocker
½ teskedsmått salt (ej örtsalt eller liknande)

Ta sen en tesked var 5-10e minut. Du måste få i dig vätska om du ens ska tänka på att röra dig någonstans! Lyssna på kroppen :heart
 
Har du vätskeersättning hemma? Annars kan man blanda egen;
1 liter vatten
6 teskedsmått strösocker eller druvsocker
½ teskedsmått salt (ej örtsalt eller liknande)

Ta sen en tesked var 5-10e minut. Du måste få i dig vätska om du ens ska tänka på att röra dig någonstans! Lyssna på kroppen :heart
Tack! Jag har vätskeersättning och det är den jag inte får behålla. Har dock inte testat att dricka riktigt så långsamt som du säker, så jag testar det ögonaböj :up:
 
Esomeprazol? Samma men typ vidareutvecklad.
Jag har appen från Kronans apotek. Där finns även utgågna recept.
Kanske även på Apoteket.se?
@Snurrfian På e-tjänster på 1177 kan man se slutexpedierade recept.
Det var 8 år sedan så 1177 kunde inte hjälpa mig, ;) Esomeprazol låter inte bekant men som sagt, det är länge sedan och de kan ha bytt namn på produkten också. Jag ska kolla med svägerskan som är apotekare, hon kan ha koll! :D
 
Inte frisk än. Åkt 2 h enkel väg för att övriga gruppen verkligen ville träffas. Det vi gjorde hade utan problem kunnat ordnas över telefon. Jag är inte riktigt frisk än, så vara resan gjorde mig utmattad. Så dagen kommer bestå av typ 5h resa och 1h arbete. Mer orkar jag inte. Imorgon kan jag vara hemma och skriva effektivt i kanske 3-5h. Dvs MYCKET mer kommer bli gjort.

Ändå vill övriga gruppen träffas i veckan igen. WHY!? Nu har vi ju delat upp vad vi ska skriva, finns ingen anledning att sitta i samma rum. Jag fattar verkligen inte.

Vi har planerat att träffas onsdag, men jag kommer "sjukanmäla" mig och få massor av rapport skriven istället för att resa 5h.

Som tur är så ska detta redovisas nästa onsdag, så jag behöver inte bråka så länge till med detta....

Föreslå videomöte? Miljövänligt och ligger i tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 008
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 508
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 797
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp