Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att återgå till trådämnet så har jag just ätit lunch och är sugen på att gå ut... ?? Bara för att det regnar säkert. Hade det varit finväder hade jag säkert inte varit rastlös o velat ut... O_o
 
Sitter i ett lite ruggigt ridhus och tittar på hopptävling. Ibland saknar jag hästarna, men mest saknar jag mig nog att rida ordentligt (efter en handfull år med mer eller mindre konvalecenta hästar..). Men jag är inte riktigt redo ännu, sitter på läktaren med fika!
 
Jag har också någon liten dröm om att åka till antikrundan, det verkar så gemytligt hela grejen. Men jag vet inte riktigt vad jag skulle ta med mig, jag har en hel del porslin som jag vet är värt lite, men jag vet ju redan det. ;) Möjligtvis en större glasflaska som vi har funderat lite över, men det känns lite halvtrist att åka med. ;)
 
Har planterat om och delat på alla mina pelargonslicklingar, elefantöron och palettblad. Och slängt de andra växterna som jag bara haft kvar för att jag inte haft hjärta att slänga välmående blommor. Men nu är dom väck!
Så nu finns det lediga krukor..
@Unafraid, är det inte du som säljer palettblad? :angel:

Har snart lyssnat klart på HP 2 också. Så mycket man får gjort med hjälp av ljudböcker :love:
 
Jag har också någon liten dröm om att åka till antikrundan, det verkar så gemytligt hela grejen. Men jag vet inte riktigt vad jag skulle ta med mig, jag har en hel del porslin som jag vet är värt lite, men jag vet ju redan det. ;) Möjligtvis en större glasflaska som vi har funderat lite över, men det känns lite halvtrist att åka med. ;)

Äsch jag tror många tar med nåt kraffs bara, bara för det är en mysig grej som sagt. 😊
 
Så här blev fina tavlan med belysning :) ! Stilen på tavelbelysningenen är jag jättenöjd med, men är ljuset för starkt...????
20200216_125838.jpg
 
Har planterat om och delat på alla mina pelargonslicklingar, elefantöron och palettblad. Och slängt de andra växterna som jag bara haft kvar för att jag inte haft hjärta att slänga välmående blommor. Men nu är dom väck!
Så nu finns det lediga krukor..
@Unafraid, är det inte du som säljer palettblad? :angel:

Har snart lyssnat klart på HP 2 också. Så mycket man får gjort med hjälp av ljudböcker :love:
Jag har bara China Rose, kolla i palettsbladstråden!
:)
 
Har gigantiska problem. Hemkommen från museum byter jag om till myskläder och ramlar ner i min hängstol. Sååå skönt!
Men, är frusen och vill ha te, och då måste jag gå upp ju.
Och dessutom satte katten klorna i min rumpa och kom på att hon kan snurra mig i hängstolen, så nu snurrar hon mig varv på varv...
Hjälp :rofl:
 
Ibland är det nästan vindstilla här hemma och ibland är det stormbyar, märkligt väder. Jag sitter med mitt eländesskrivande. Men vi tog en paus och åkte till vårt blivande hus och mätte upp och skriv upp rum för rum vad som behövs göras. Vissa rum duger, andra måste få nya ytskikt. På den bra sidan var att alkoverna i barnens rum är 2 meter breda så sängarna borde gå in där! :D Då blir rummen riktigt rymliga! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 168
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 887
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 817
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp