Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har någon form av magsjuka, men magen har börjat återhämta sig. Kan jag ta en Ipren? Har ont i ryggen och feber men vill absolut inte reta magen. Har inte ätit något idag.
 
Skitväder idag; mycket mera njutbart härromdagen med sol och flera minusgrader, så som det SKA vara! Skönt att häst redan hade fått fem dagars motion den här veckan ("bara" tre dagars ridning, nåja jämnar ut sig med förra veckans fem dagars ridning) så jag inte var tvungen att envisas i äckelvärmen idag!

Efter jobb 7-16, fixat stallet i lugn och ro och dammsugat nedervåningen medan jag fyllde badbaljan så var det skönt att koppla av med ett varmt (inte hett idag 😂) bad innan middag och Farmen, ledig imorgon 😊.
 
Huga, jag är glad att jag tog mig till Enviken och tillbaka :crazy: Det var massor av grenar på vägen och på ett ställe syntes det att ett träd hade legat över vägen tidigare. He' blåser i träa!
Det verkar som om stormen har gått lite mer norrut denna gången? Här har det faktiskt inte varit särskilt hemskt alls. Bara rent ut sagt vidrigt blött pest-väder, men inte storm. Tack och lov.
 
Huga, jag är glad att jag tog mig till Enviken och tillbaka :crazy: Det var massor av grenar på vägen och på ett ställe syntes det att ett träd hade legat över vägen tidigare. He' blåser i träa!
Jösses.
Ja det verkar blåsa hårt i större delen av Sverige?

Här tar det i ibland så att granarna står som pilbågar. Tack och lov blåser det från huset, inte mot. Ifall nån skulle få för sig att falla.
 
Jag och katten ligger i soffan och myser :) Tidigare idag när jag och 26-åringen låg i varsin soffa så låg hon på armstödet mellan oss :love:
 

Bifogade filer

  • IMG_20200216_194714.jpg
    IMG_20200216_194714.jpg
    201 KB · Visningar: 121
Nu har det börjat vina runt husknuten. Vis av strömavbrottet i somras har jag laddat dator och mobil max.

Fick rycket och målade lite första gången på 20 år. Gud, vad svårt det var! Men kul! Lagom smart kanske att släpa in färger och dukar och slänga på vardagsrumsbordet och sitta i soffan och greja. Men som tur var förstörde jag bara en tröja och inte soffa/matta/bord. :laugh:
 
Jag befinner mig I Florida, hos sonen som fortfarande bor kvar, och firar Fodelse vecka. Det ar sol och runt 28 grader varmt, den harda vinden har gett sig, och det ar verkligen skont att sitta ute vid poolen. (Hemma regnar det😁)

BE84877C-D0AB-44BF-8834-A0FC1A757460.jpeg


vi har atit gott bade ute och hemma, jag och sondottern har varit ute och shoppat och haft massage och facials. Life is good!
 
Det verkar som om stormen har gått lite mer norrut denna gången? Här har det faktiskt inte varit särskilt hemskt alls. Bara rent ut sagt vidrigt blött pest-väder, men inte storm. Tack och lov.

Det är nog egentligen inte så farligt här men just på åsen vid sjön som man åker på när man ska till Enviken är det inget som bromsar vinden.

Stormen Jan uppe i Jämtland var otäck, hade den gått över här med samma styrka hade jag nog inte haft några träd kvar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 700
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 724
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 689
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp