Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte hem tidigt från jobbet pga migrän - kom hem lagom tills det började ordentligt. Men, efter en eftermiddag i sängen så avtog det lite så att jag kunde äta lite middag, diska undan och ta en dusch (tur det - stank svett efter "anfallet" + känningarna som började när jag klev upp imorse.. Och håret var skitigt..). Nu gör huvudet ont igen men jag luktar gott, ligger i sängen och katterna har åtminstone fått mat och rensade lådor. Skönt!
 
Grattis mig som välte en enorm blomkruka med massor med jord som åkte ut på golvet. Geni som jag är så släppte jag ut hunden genom vanliga ingången när jag hade öppet till altanen bakom jordhögen. Nu är det jord i halva vardagsrummet.
🙈🧹💪

Som du just har städat? :nailbiting:
 
Sätt här och lyssnade på ljudbok medan det blåser stormvindar utanför. Hör ett konstigt ljud och tittar ut på byggnaden tvärsöver gatan.uppe på taket står ett fläktrum, och taket på det hänger ner på framsidan av det. Om det lossnar och blåser ner på gatan ett par våningar nedanför så kan det hända otäcka saker! Men, vart ringer jag? Har ingen aning vem som äger byggnaden? :crazy:
 
Varit på tur till reidensstaden idag. Jösses så deet blåste.

Det syntes inte för träden vajade inte. Men allt som fladdrar stod rakt ut och det kändes i bilen. Märklig blåst. Vanligen kommer det ju vindbyar men det gjorde det inte. Konstant vind.
 
Sätt här och lyssnade på ljudbok medan det blåser stormvindar utanför. Hör ett konstigt ljud och tittar ut på byggnaden tvärsöver gatan.uppe på taket står ett fläktrum, och taket på det hänger ner på framsidan av det. Om det lossnar och blåser ner på gatan ett par våningar nedanför så kan det hända otäcka saker! Men, vart ringer jag? Har ingen aning vem som äger byggnaden? :crazy:
Räddningstjänsten
 
Har precis köpt tågbiljetter ned till London. Jag fick ju ÄNTLIGEN en tid nere på ambassaden så att jag ska kunna förnya passet, men det var tamefan inte lätt. Så nu måste jag åka tåg runt fem timmar enkel resa ned till hufvudstaden för en möteslucka på tio (!) minuter, säga "hej, jag är svensk och jag vill förnya mitt pass så att jag kan ansöka om settled status för mitt körkort duger inte som ID. Det duger däremot som ID för att ansöka om om nytt pass så att jag sedan kan ansöka om Settled status!" och sedan åka fem timmar hem igen.
Jag ska le hela tiden, jag lovar! :D
Får se det som en minisemester - båda hundarna ska ju också med och jag har tiggt boende hos en kamrat så att jag slipper vända om samma dag i alla fall.
 
Är skittrött efter gårdagen, sov dåligt och för lite inatt. Fryser och är hungrig men ligger redan i sängen med två katter på ömse sidor så jag funderar på om jag ska ligga kvar eller gå upp och ta lite fil och flingor. Kunde iofs fixa lite te men det känns så komplicerat. 🙄
 
Hade sönder min favoritkopp innan helgen och har nu kontaktat keramikern som gjorde den. Köpte den för sju år sedan så hoppas hon gör likadana nu med. Eller om jag kan specialbeställa.
Den var stor och jag hade den till müsli och soppa. Älskade den verkligen.

Ting kan bli till en del av en.
 
Ligger utslagen i soffan, ska strax ta en dusch och gå och lägga mig... Inte lyckat att somna typ kl 01 i går kväll och sen jobba 10 h 🥱
Hunden ville inte gå ut, så han gnager på ett tuggben. 🐶🦴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 862
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 598
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 934
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp