Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tappade jobbmobilen på höger lilltå. :arghh: Direkt efter kommer en sån där stressad typ som skulle leverera gigantiska skivor och vägrade bära själv, så det var bara och knata med och försöka hiva ner 2x2 meter stora plastskivor från lastbilen - utan att ha sönder eller skrapa dem. Leverans snubben tittar på och knappar på mobilen :cautious: Vägde bly och tja, blåsten hjälpte inte till.
En slant ur fingrarna och landade - på höger fot. På tårna.
Var bara och bita ihop och baxa in skivorna så de inte blåser omkull där ute. Min stackars högerfot känns totalmanglad. :arghh:
Fast det där kan ju knappast ingå i dina arbetsuppgifter, har ni inget vaktmästeri? Om det är chaufförens jobb att leverera så ingår det väl att lasta av?
 
Fast det där kan ju knappast ingå i dina arbetsuppgifter, har ni inget vaktmästeri? Om det är chaufförens jobb att leverera så ingår det väl att lasta av?
Vissa av de företag som levererar lastar inte av, och någon envisas med att använda sig av såna företag. :banghead: Det blir kaos när sådana leveranser kommer (för nej - vi får ingen information om vad folk beställer och när det ska komma här). Jag tillhör Fastighets enheten. Där ingår vaktmästeri och receptionen. Hade tidigare vaktmästaruppgifter men de ska jag egentligen slippa nu.
Alla på vaktmästeriet är borta just i dag (semester, sjuk, sjukgymnast) så då blir det helt enkelt jag som får ta emot och kånka. Så ja - ingår inte i arbetsuppgifterna men känner inte att jag kan skita i det heller så jag hamnar lite i en obra sits.
 
Nu är det dags att halta hemåt. Foten gör ont men det verkar inte vara någon fara med den.
Har varit en ok dag på jobbet - jag har varit arg, nervös, och uppgiven men inte stressad/stressat upp mig. Samt huvudvärk bara halva dagen trots korkade saker som hänt. :up:

Stall och gosiga ponnymular kallar! :love:
 
Herregud. Såg en svinhet perfekt lönnfet man nyss. Fick en sådan chock i positiv bemärkelse så att jag tappade en 1,5 m hög pannå på foten och stirrade så att jag troligtvis framstod som 100% euro dollar psyksjuk.
Han såg ut som en lång Cornelis Vrejswiik men med höknäsa och mörkt okammat hår. Han såg perfekt sjavig ut med en uppknäppt lång rock som blåste i vinden. ÄR FORTFARANDE I CHOCK. Gick hem och eftersvettades :rofl:
 
Målar till detta:


Så sjukt coolt arr! Svängig renässans-jazz-barock med lite klezmer-inslag :D
 
Är det elakt att sucka av lättnad när man får veta att den här kollegan (A) jag nämnt tidigare i tråden (som fått mig att gråta) tydligen blivit sur på en annan kollega (N, den som var snäll i fredags) som skvallrat/klagat lite till mig? :o Jag är iallafall inte den enda som blir ignorerad av A nu!
Vet inte hur det kom sig att A blev sur på N, men N skvallrade/klagade lite idag till mig om att A pratar mycket. Tydligen pratar han en del om sin lön och hur mycket han tjänar O_o Och N fick veta hur mycket hans jacka var värd, vilket var ju inte alls nödvändig kunskap.
Känner mig inte så unik som stör mig längre iallafall 😅

Fast jag stör mig inte så mycket på vad andra pratar om eller hur mycket de pratar, jag hör ju dåligt och ignorerar lätt sånt ;) Men jag tål inte om folk behandlar mig på ett sätt jag inte gillar.

Jag märkte ovan genom att A och en annan kollega var plötsligt på plan 2 som de inte brukar vara så jag gick förvånat ned till vårt kontor där N var. :rofl: Och när A gick hem så gick han in i kontoret, satte sin mobil på laddning och nästan smällde igen dörren efter sig utan ett ord :o:rofl:

Arbetsplats DRAMA! :rofl: Saknas bara en kamera som jag kan stirra in i ibland som på the Office :p
 
När man inte vill åka hem från jobbet :love: Men den stackars vaktmästaren/alltiallo tre gånger lyckades jag klämma hen i en dörr. Herregud hen måste ju tro att jag har något emot hen. Världens snällaste och raraste person och jag bara bara trycker till dörren, inte bara en gång utan tre ⭕(
 
Jäääj! Nu är fibret igång!
Sen jag avslutade mitt mobila surfabbonemang har jag inte pallat ta tag i att fixa fiber. Så jag har köpt extra surf för 1250 kr nu utöver vanliga kostnaden. :laugh: Nu är det nog med idiotutgifter!

Började städa för några h sen. Har sen dess gjort allt för att prokrastinera. Nu MÅSTE jag skärpa mig iom gäster imorgon..
 
Är det elakt att sucka av lättnad när man får veta att den här kollegan (A) jag nämnt tidigare i tråden (som fått mig att gråta) tydligen blivit sur på en annan kollega (N, den som var snäll i fredags) som skvallrat/klagat lite till mig? :o Jag är iallafall inte den enda som blir ignorerad av A nu!
Vet inte hur det kom sig att A blev sur på N, men N skvallrade/klagade lite idag till mig om att A pratar mycket. Tydligen pratar han en del om sin lön och hur mycket han tjänar O_o Och N fick veta hur mycket hans jacka var värd, vilket var ju inte alls nödvändig kunskap.
Känner mig inte så unik som stör mig längre iallafall 😅

Fast jag stör mig inte så mycket på vad andra pratar om eller hur mycket de pratar, jag hör ju dåligt och ignorerar lätt sånt ;) Men jag tål inte om folk behandlar mig på ett sätt jag inte gillar.

Jag märkte ovan genom att A och en annan kollega var plötsligt på plan 2 som de inte brukar vara så jag gick förvånat ned till vårt kontor där N var. :rofl: Och när A gick hem så gick han in i kontoret, satte sin mobil på laddning och nästan smällde igen dörren efter sig utan ett ord :o:rofl:

Arbetsplats DRAMA! :rofl: Saknas bara en kamera som jag kan stirra in i ibland som på the Office :p
Och! Så började idag den nya kvinnan från AF som ska vara hos oss i två timmar i början, hon fick följa min kollega A.
Vilket jag ... eeeh. Inte skulle jätterekommendera. Han är en livlig typ som vill göra allt nu och nu. Och jag vet inte varför hon behöver arbetsträna men om det är på grund av jobbrelaterad stress sedan tidigare... Lite fel person kanske :nailbiting:
Men det är iallafall "bara" två timmar 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 176
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 889
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 817
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp