Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag ska egentligen inte ha en brudklänning hade jag bestämt. Så har har ändå fastnat för EN. Men hade ändå inte tänkt att ha på mig en sådan. Så nu för ett par veckor sedan säljs den ut med 70% rea. Tänker ändå inte ha brudklänning. Idag är den fortfarande på 70% rea och enbart just min storlek kvar och nu STIRRAR DEN PÅ MIG DÄR PÅ ANDRA SIDAN SKÄRMEN I ALL SITT FLUFF! 🤯😩
Det är ödet!
 
I dag tänkte jag att jag skulle ut i skogen och fota lite.
vad jag gjorde istället.
bakade oregano frallor,
fixade med akassa
tvätta.
och nu försöker jag skriva en kort föreläsning om data mining och administrering metoder när det kommer till analyser av astronomiska mätdata. Undra om man kommer få resa till USA i november eller om det kommer zoomas. skrivit på detta i några veckor nu. och man börjar tröttna på det.
 
Värsta kollegan kom tillbaka från sin semester idag. Hon är tyvärr min chef. Argsint och elak. Hon har tröjor på sig där det står "svaret är nej" "livet är ingen önskekonsert" "nej". Min första dag var jag tvungen att fråga om en jobbgrej. Hon stirrade rakt på mig utan att svara. Ja men tack då. En annan kollega hörde frågan och kom till undsättning tack och lov. Hon menade att kollegan bara är sån. Inget att bry sig om...

Ge mig styrka.
 
Nu är vi påväg hem igen. Hon hade ärr på ligamenten på båda fram. Veterinären trodde att det var från när hon tränades i trav, hon tränades ett halvår i Estland. Troligtvis var hon lovande så de gick för snabbt fram. :down:

När de bedövade ena fram och gjorde böjprov var hon väldigt halt. :cry:

Så nu har de sprutat bägge fram och gett stötvågsbehandling. Vi ska tillbaka dit om två veckor för stötvågsbehandling. Förhoppningsvis blir hon bra, men det är inte säkert. Att hon reagerar vid tryck på ryggen var troligtvis att hon spännt sig för att hon har ont i kotorna, en kiropraktor löste upp en del och jag har fått övningar att göra.

Men veterinärerna verkade bra, var dels trevliga (trots att jag har en varmblodstravare), verkade kunniga och engagerade. Dessa verkade göra det som behövdes, inte avfärda det som "det är ändå bara en ridtravare".
Så det positiva var att veterinärerna var bra, det negativa var vad som hittades.
 
Bra dag på jobbet så nu laddar jag för styrelsemöte som jag är opepp på. Intressant mejl från försvarsmakten till föreningen också, de hävdar att det ska finnas en kassun som är deras hos oss, det är inget jag har hört om på mina 10 år i styrelsen. :crazy: Så frågan är om det är försvarsmakten som har noll koll eller om det är jag som har det. :rofl:
 
Har ätit middag, och nu mår jag så jävla illa och har ont i magen och ångest så jag vill dö :down: Fy fan helvetes jävla skit osv :arghh::banghead:

Jag skulle vilja ha en tidsmaskin och åka fram typ ett halvår och se hur allt är då. Se vilket håll allt gått åt och om det är värt det liksom. Tänk om det bara blir värre från nu?
 
Vi har lovat dottern och hon har så fint påmint oss hela sommaren om att vi ska köpa mat på en restaurang som ligger bredvid våran båt och sen ta med maten och äta på vår båt. Idag passade det bra med fint väder, ingen lust att laga mat osv så vi gick dit. Nähepp, då var restaurangen stängd på måndagar. 👎👎👎Boooring. Vi får göra ett nytt försök i morgon.
 
Värsta kollegan kom tillbaka från sin semester idag. Hon är tyvärr min chef. Argsint och elak. Hon har tröjor på sig där det står "svaret är nej" "livet är ingen önskekonsert" "nej". Min första dag var jag tvungen att fråga om en jobbgrej. Hon stirrade rakt på mig utan att svara. Ja men tack då. En annan kollega hörde frågan och kom till undsättning tack och lov. Hon menade att kollegan bara är sån. Inget att bry sig om...

Ge mig styrka.
Stackars dig! ”Bara är sån...” är inte en ursäkt, man ska inte vara dum! :mad:
 
Nu ska jag till stallet och ta in hästarna. Känner mig jätteelak, jag har lovat ponnyn en promenad men det går verkligen inte, jag kan inte gå med honom idag. Egentligen tror jag ju inte att han liksom "men hallå matte du lovade att vi skulle ta en promenad!" men jag känner mig ändå falsk och som en lögnare :cautious:
 
Boken har nu 265 sidor. Det var bra med åskan när jag kom hem, för jag lyckades komma in i ett "flow" och skriva färdigt scenen som jag höll på med utan något som distraherade (typ internet eller TV.... ;) ). Tack och lov höll batteriet, för jag ville ju inte sitta med kontakten i mitt i åskvädret....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
278
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
481
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 195
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 030
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp