Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig lite för gammal för att ha skrivit en recension av en livestreamad Yung Lean-konsert som ett delmoment i en kurs om estetik och kritikfilosofi. Och också lite för goth för att befatta mig med hiphop, men jag tycker banne mig att kidsen som gör den typen av musik idag nästan är mer goth än gothmusiken varit genom åren. :D
 
Vilken sjukmånad oktober har varit :meh: (dock av olika anledningar)
Nu fick jag lite snorig näsa igår och lite trög hals imorse så jag skickade mail med ursäkter till chefen och kollegorna, de lugnade mig med sina svar iallafall :up:

Funderar dock lite på maten och hur länge den räcker här hemma 🤔
 
Fick ett jätteroligt mail om framtida jobb - mycket tacksamt eftersom min bransch är i fritt fall och jag är egenföretagare + att jag fick ställa in en del grejer i höst pga jävla benbrottet.
Så nu har jag överkomligt många uppdrag i höst som jag tror ska gå, och en massa roligt att se fram emot nästa år!
 
Har nog hittat haflingern, såld igen men förhoppningsvis har hon hamnat rätt nu (förra var typ försäljare, inte den jag sålde till).
Igår var vi och tittade på stallplats, väldigt stora boxar och fint stall, men små hagar (personen tänkte egentligen inte ha inakroderingar). Jag hoppas att vi får flytta dit och att det går att få till hyfsade hagar :)
 
Precis hemkommen från ett veterinärbesök med marsvinet Adam. Jag var inte riktigt nöjd med hur ögat såg ut, och hur mycket jag än tycker om att det finns akutvård på helgerna, så litar jag inte riktigt på akutveterinärernas kompetens när det gäller marsvin. Jag har varit med om alldeles för många gånger att man kommit hem med fel diagnos, fel medicinering och otillräcklig smärtlindring.

Adam har ett rejält sår på hornhinnan, och verkar ha reagerat illa på de ögondroppar han fått, så nu ska han droppas i ögat med serum 5-6 gånger om dagen istället.
 
Varit till grannenoch lämnat 3 chip som jag lånat ( ja jag lånade alltså chip och så fick hon motsvarnde antal när min beställning kommit :D )

Passade på att klia häst och att prata bort en stund. Tog en sväng förbi svampstället på hemvägen och hämtade en full hundbajspåse med trattisar. Dagen har börjat riktigt bra.

Måste starta bilen igen dock. Det var visst slut på hundmat i frysen.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 806
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 962
Senast: SiZo
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 770
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 535
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp