Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska få hem en ny gris (marsvin) i helgen om allt går bra med transport! En ung dam som jag tror kommer passa ypperligt som kompis till min försynta tjej och nyfikna kastrathane jag har hemma. Det har märkts så tydligt när min tant gick bort i somras, hon var verkligen den som styrde och ställde flocken så det har känts tomt utan henne.
 
Hittade en spellista på Spotify som heter "White girls on rosé" med diverse fåniga Kesha, Britney Spears, Katy Perry låtar mfl. HYSTERISKT kul tyckte jag och full av självdistans och humor taggade mina vänner på Insta och skrev "Har hittat vårens playlist". Fick nu " :love: :love: :love: " till svar.

Jag måste byta vänner.
 
Jag ska få hem en ny gris (marsvin) i helgen om allt går bra med transport! En ung dam som jag tror kommer passa ypperligt som kompis till min försynta tjej och nyfikna kastrathane jag har hemma. Det har märkts så tydligt när min tant gick bort i somras, hon var verkligen den som styrde och ställde flocken så det har känts tomt utan henne.
Å vad roligt! Jag hoppas du visar bilder!
 
🤬 Nu är det krig, vitpeppar hjälpte inte tydligen. Kittade och målade i somras, jävla skitjobb som jag visst måste göra om nästa sommar.
IMG_20201026_135920_728.jpg
 
Kört en maskin disk, en maskin tvätt, städat hos hönsen, börjat på en lasagne och dammsugit lite.

Ska fakturera lite och sen hämta barnet :)
 
Vad är det som gjort så det blivit sådär? Något djur/insekt/annat?
@Snurrfian har problem med fåglar som hackar bort kitten om jag minns rätt, låter jättekonstigt kan jag tycka - vad är det som är så gott med det? O_o
Det är talgoxar som hackar i sig det som mat, att det finns talgbollar att äta istället verkar de inte bry sig om. Det är tydligen linoljan i kittet som lockar och trots att vi har målat över med vanlig fönsterfärg istället för linoljefärg så är de helt galna i det. Det är en hel flock som ger sig på våra fönster. 😔 Vitpeppar hjälpte ett tag men inte längre. Jag har fått nytt tips på vitlök i akutläget och krita och ammoniak när vi kittar nästa gång.
 
Det är talgoxar som hackar i sig det som mat, att det finns talgbollar att äta istället verkar de inte bry sig om. Det är tydligen linoljan i kittet som lockar och trots att vi har målat över med vanlig fönsterfärg istället för linoljefärg så är de helt galna i det. Det är en hel flock som ger sig på våra fönster. 😔 Vitpeppar hjälpte ett tag men inte längre. Jag har fått nytt tips på vitlök i akutläget och krita och ammoniak när vi kittar nästa gång.
Och det går inte att byta ut linoljan mot något annat?
 
Det är talgoxar som hackar i sig det som mat, att det finns talgbollar att äta istället verkar de inte bry sig om. Det är tydligen linoljan i kittet som lockar och trots att vi har målat över med vanlig fönsterfärg istället för linoljefärg så är de helt galna i det. Det är en hel flock som ger sig på våra fönster. 😔 Vitpeppar hjälpte ett tag men inte längre. Jag har fått nytt tips på vitlök i akutläget och krita och ammoniak när vi kittar nästa gång.
Så de äter det? :eek: Alltid lär man sig något nytt, surt dock, borde inte smaka så gott tycker man...
 
Har precis rengjort min micro med ättika, fy tusan va de stinker ättika nu. När ja kom in i köket kände jag lite i näsan och började direkt hosta.
Satt på köksfläkten på max och hoppas den suger ut det mesta. Det enda positiva är att micron är ren i alla fall, eller tja renare fick inte riktigt bort allt men vill verkligen inte köra en vända till med ättikan.

Jag och ättika går inte så bra ihop, associerar det fortfarande med att mamma nästan eldade ner huset när jag bodde hemma (torrkokade hundmat på spisen och sen ställdes fat ut med ättika för att få bort rökdoften)...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 778
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 728
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 756
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 532
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp