Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skickade in min c-uppsats imorse och den dög tydligen, redovisning på fredag! Har förberett en PowerPoint och påbörjat en opponering. Det ska bli SÅ SKÖNT att ta ut min kandidatexamen! Sambon har ordnat en spahelg på hotell med några vänner, hur bra är han inte? :love:
Ikväll ska jag minsann dricka vin! (Eller, kan jag börja redan nu? :angel:)
 
Försöker rätta till ryggen och några andra leder. De känns sneda. Men de lyssnar dåligt på att räta ut sig :down:

Och hur kan man vara både överrörlig och stel som en pinne samtidigt? O_o

Har även en hund bakom mig, vet inte riktigt varför hon ska vara där men det ska hon.
 
Försöker rätta till ryggen och några andra leder. De känns sneda. Men de lyssnar dåligt på att räta ut sig :down:

Och hur kan man vara både överrörlig och stel som en pinne samtidigt? O_o

Har även en hund bakom mig, vet inte riktigt varför hon ska vara där men det ska hon.

Jag är också överrörlig men har sjukt stela muskler pga olika saker som jag försöker få ordning på.
 
Har fått mitt livs första älglus på mig, hur den nu hamnade där. :wtf: Jag har ingen aning om när den kom flygande heller, åkte förbi hästarna innan jag åkte och handlade lite mat till jobbet. Nästan framme vid jobbet känner jag något på kinden, jag fäktar vilt och något jag misstänker var en vinge fladdrade förbi.

Strax framme vid grinden känner jag att det är något i hårfästet vid nacken och jag får tag på nånting med fingertopparna, ser att det är en lus och lyckas inte stanna bilen i friläge utan tjuvstannar, trasslar mig loss från bältet och kastar mig ur bilen vilt hoppandes och kastar ifrån mig eländet!

Långtradarschaffisen som såg mig måste undrat vad jag höll på med och tack och lov stod bilen snällt kvar och väntade på att jag satt mig igen. Jag är sååå tacksam att det inte var motorväg för då vete 17 vad som hänt. 😖
 
Försöker rätta till ryggen och några andra leder. De känns sneda. Men de lyssnar dåligt på att räta ut sig :down:

Och hur kan man vara både överrörlig och stel som en pinne samtidigt? O_o

Har även en hund bakom mig, vet inte riktigt varför hon ska vara där men det ska hon.
Går du hos någon sjukgymnast?
Om inte så tycker jag att du ska göra det för att få hjälp redan nu att träna och röra dig rätt i vardagen (särskilt viktigt för stallsysslorna, där vi hästfolk oftast jobbar fel med kroppen) för din kropp.
Tänker på att du är så ung - så att du inte "förstör" din kropp i onödan :heart
Jag är ett levande exempel på hur man inte ska behandla sin kropp när jag var ung, stark och odödlig ;) :p
 
Jag har nu paborjat andra koppen kaffe innan jag ringer till killen som tar hand om vart motorhem. Dorr laset har gett upp. Nu gar det bara att oppna innifran. :banghead: Maken som har langa armar kan sticka in armen och oppna pa insidan via fonstret bredvid dorren ... jag klattrar in genom fonster just nu om han inte ar i narheten.:arghh:
 
Går du hos någon sjukgymnast?
Om inte så tycker jag att du ska göra det för att få hjälp redan nu att träna och röra dig rätt i vardagen (särskilt viktigt för stallsysslorna, där vi hästfolk oftast jobbar fel med kroppen) för din kropp.
Tänker på att du är så ung - så att du inte "förstör" din kropp i onödan :heart
Jag är ett levande exempel på hur man inte ska behandla sin kropp när jag var ung, stark och odödlig ;) :p
Jag går hos någon då och då, men inte för de problemen som är i hela kroppen utan enbart benen. Jag vet att jag är överrörlig och att brosket i knäna är lite trasigt, men övrigt vet jag inte. Sjukgymnasten har bara gett några övningar jag ska göra för att stabilisera upp några av lederna.
Jag har anpassat lite, exempelvis är mina hästar vana vid att jag nästan klättrar av dem och helst ner på pall för att kunna gå efter :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 087
Senast: Sel
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 902
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 399
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
9 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp