Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagat vegetarisk idag
20201026_171824.jpg
 
Vi har klippt katternas klor. I alla fall honkattens klor och hon var jätteduktig, som vanligt. Så länge en håller henne och en klipper klorna går det utmärkt :up: A protesterade högt i form av att sparkas, riva, fräsa åt oss och försöka bita oss. Men några klor lyckades vi få klippta i alla fall :)

Tillägg: A var också duktig för några månader sen. Men sen bebisen börjat krypa efter katterna mer har han blivit mer mån om att inte få klorna klippta. Han har aldrig bitit eller rivit bebisen, men det är nog en tidsfråga. Bebisen behöver övervakas varje vaken sekund och det händer inte riktigt.
 
Jahopp så har man helt oförhappandes fått lära sig hur man hanterar häst som är så vansinnigt irriterad på något i bak att den bara står och bockar och sparkar som en tok. På ett säkert sätt utan att själv bli sparkad.

Problemet var att pålle fått lera och grus under svansen 🙄 hur lyckas man?
 
Försöker rätta till ryggen och några andra leder. De känns sneda. Men de lyssnar dåligt på att räta ut sig :down:

Och hur kan man vara både överrörlig och stel som en pinne samtidigt? O_o

Har även en hund bakom mig, vet inte riktigt varför hon ska vara där men det ska hon.

Jättevanligt att man som överrörlig får låsningar intill de överrörliga ställena. Plus att man i många fall blir lite spänd muskulärt iom att muskulaturen måste överjobba då leden inte begränsar rörligheten normalt.

Jag är extremt överrörlig. Sambon är kiro och säger att han inte vet om han haft någon så överrörlig förutom mig på ca 30 år. Han kallar både mig och min häst ormar iom att båda är de rörligaste han mött. Han skojar om att det är pga min ormighet jag kan rida "de där jävla geléråttorna"(min häst och PRE/Lussar etc). :laugh:
Om man är så överrörlig kan man bli svårbehandlad iom att det rör sig så mkt runt låsningen vid manipulation. Så man måste vara väldigt snabb och precis.
Jag har haft lite svårt att hitta bra kiros iom det. En hel del har liksom inte fått bort låsningarna utan jag har liksom bara "glidit undan".
Men hittar man en bra kiro som får väck låsningarna ska muskulaturen slappna av runt. Den måste ju ta i och jobba om leden inte rör sig korrekt. Då blir man spänd. När leden rör sig brukar nervsystemet känna av det och spänningarna släpper ofta, helt eller iaf till stor del.
Känner du dig sned kan det vara låsningar som begränsar rörligheten och ger den känslan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 082
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 396
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 949
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 707
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp