Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen bra dag idag. Känner mig helt på botten. :(
Vaknade vid 9 och äntligen har jag tagit mig ur sängen och äter frukost...

Vill att allt ska återgå till det normala och känner hur jag mår mycket sämre med tanke på allt med Coronan och ev nedstängning. Sen att jag fick veta att min dejt jag träffat sen början på året fortfarande är kär i sin förra flickvän gjorde inte min vecka bättre.

Har iallafall lagt in lite gardiner i tvättmaskinen så jag kan få undan dom i garderoben.

Och där höll jag på att spilla ut ett glas juice över datorn...
 
Igår var det fullt ös från astidig morgon till runt 23-tiden. Både skola och stalljobb alltså, sen vet jag inte vart tiden försvann med var en väldigt intressant skoldag igår där det blev några mindre aha-upplevelser. Mycket bra lärare igår verkligen!

Har idag jobbat lite bara på morgonen och sen suttit framför datorn med hemuppgifter. Haft hippocampus föredragen (är digitalt i år) på i bakgrunden. Och snart börjar det igen. Känns i år extra intressant med tanke på sjukdomsfokuset och hur relevant det är kopplat till utbildningen.
 
Två väldigt bra uttryck är; "ekorrhjulet snurrar inte av sig själv. Det snurrar för att du springer" och "bättre att leva efter ett halvfullt glas än ett halvtomt. Alltid halvfullt". Är så mycket lättare att leva med ett positivt sinne när stressen och ångesten inte dominerar vardagen längre
❤
.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 327
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 764
Senast: SiZo
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 631
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 660
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp