Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe och skulle granskat 3 vetenskapliga artiklar tills föreläsningen 9.15. Min man lät mig sova fram till 7 idag, så jag hade hunnit om nu inte lilla bebisen velat äta mat och 5,5 åringen hade tusen saker att berätta. Då jag varit 3 veckor på sjukhus, varav 2 på neonatalen med bebisen så förstår jag 5,5 åringens pratglädje, och nyfikenhet på lillasyster då de sågs för första gången igår.
 
Labradorgrabbarna har varit här hela veckan och orsakat oreda och trassel hälsar båda kattfröknar. Plötsligt finns mycket mindre plats i soffan, matskålarna slickas i, skor bärs omkring. Den enda fördelen är att det släpps in spännande dofter från Landet Utanför i hundpälsarna.

Till och med en slö fredagkväll framför streaming-TV blev en lång diskussion. Grabbsen hade flera förslag...

Kanske deckare? "Hundarna som dödade en veterinär" spänning i brittisk småstadsmiljö eller "Vems är svansen?" en tankeväckande turkisk film om normbrytande hundrumpor... alternativt "Morra lågt så alla hör" thriller i norra Sverige med älgjakt och skogssmyg.

Kanske en dokumentär fortsatte hundarna med... här fanns många förslag "Vilken korv är bäst?" eller psykologisk människoträning "Hur undvika att gå ut i regn?", tips och trix från hälsokanalen "Att skaffa bättre sovplats" eller "Bekväm och mätt."

Till och med program om adoption kom upp som förslag: "Sliten husse sökes för hemmabruk", eller "Matte som bantar bortskänkes", alternativt den omskakande och prisbelönade: "Fyrabarnsfamilj upphittad och lämnas tillbaka mot beskrivning"

Vad blev det tillslut vi tittade på? Kedi :D:love:

 
Fryser. Borde gå och tända i pannan men då måste jag gå ut, och där är det ännu kallare.

Behöver vara mer förutseende och ta in ved i köket så jag kan snabbvärma mig när jag får sådana här frysattacker. För det är inte kallt enligt termometern, men min kropp har trasig termostat.

Helst vill jag ha runt 23 grader. Till hundens förtvivlan. Han letar reda på kallaste stället på golvet och parkerar där :)
 
Är fortfarande lite putt på det förslag som valdes vid gårdagens redovisning. Vi kommer att bygga en park som ingen förälder vill släppa sitt barn i. Vad sägs en tunnel för barn genom slånbuskar? Eller inbjudande stigar ner i lertäkten vars vattennivå inte alltid går att avgöra? :banghead:
 
Fryser. Borde gå och tända i pannan men då måste jag gå ut, och där är det ännu kallare.

Behöver vara mer förutseende och ta in ved i köket så jag kan snabbvärma mig när jag får sådana här frysattacker. För det är inte kallt enligt termometern, men min kropp har trasig termostat.

Helst vill jag ha runt 23 grader. Till hundens förtvivlan. Han letar reda på kallaste stället på golvet och parkerar där :)

Du skulle nog gilla mitt hus när det är lagom varmt för mig 😁
 
Kollar Facebook och inser att jag har glömt bort en väns födelsedag...skäms. Jag brukar alltid skicka ett grattiskort eller en liten present. Dunkar hivudet i väggen. Så pinsamt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 258
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
71 780
Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
809
Senast: mamman
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp