Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kostar dom typ 2 lakan eller likn.

Ok måste korra mig själv. Missade rosa-grejen. Vi köper en vanlig icke rosa gran på torget utanför. De brukar kosta typ 2 papp. Förra året hade ngt geni gjort en ”utredning” att den dyraste granen fanns i innerstan. Man ba ok detta är ju inga breaking news? Ett vedträ till kakelugnen kostar typ 70 kr, vad hade de förväntat sig?
 
Haft en tuff dag. Men jag kämpar på även om hjärnan är emot mig. Kämpar och kämpar. Imorgon är det nog en bättre dag. Hoppas på att det är mindre kaos i huvudet då.
Vill mest bara hem, men har kommit överrens med läkaren att jag iaf stannar tills på fredag. Så jag kämpar vidare här.
Hoppas morgondagen blir bättre! ❤️
 
Hittade denna gamla ugglelampa på stadsmissionen idag.
Den fungerade till en början sen slutade lysknappen fungera🤣
Tänkte se om jag kan lämna in den i en lampaffär för utbyte av sladd.
För den är rätt charmig när den lyser. 🦉
 

Bifogade filer

  • 2F1CBC60-E148-4855-A68D-C6CBCC3E5DC6.jpeg
    2F1CBC60-E148-4855-A68D-C6CBCC3E5DC6.jpeg
    234,9 KB · Visningar: 28
Sett två avsnitt av Unforgotten nu och totalt uppfattat TVÅ meningar. Ungefär.
Kanske får börja om helt från början imorgon helt enkelt.
(Den verkar ha potential men jag är så förvirrad!)

För övrigt räknas det som att plugga om man äter ostbågar vid datorn, surfar buke och tänker på plugg.
 
De har planerat strömavbrott imorgon ett gäng h.
Tänkte att dator/fiber etc är ju borta. Så vad gör jag?
”Ja, jag kan städa!”
Nej..
Tvätta? Baka? Bada hundarna? Nope!
Vad man är beroende av el! 😅
Stänger de av så mycket att även vatten försvinner? Annars borde ju hundbad fungera? Ta en längre promenad med hundarna annars? Städa går ju också, allt utom dammsugning kanske? :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Var inne i stan lite drygt 2 timmar i förmiddags, det gjorde mig så trött att jag sov flera timmar på eftermiddagen (jo, jag sov bra förra natten, men blir väldigt trött av stadsmiljö). Nu är jag trött igen, men samtidigt för pigg för att somna igen. Vet inte riktigt vad jag ska pyssla med så har lagt mig i sängen med hundarna som absolut tycker att sova är en bra idé.
 
Stänger de av så mycket att även vatten försvinner? Annars borde ju hundbad fungera? Ta en längre promenad med hundarna annars? Städa går ju också, allt utom dammsugning kanske? :)
Ja, vi bor på gård med egen brunn med eldriven pump. Så det blir inget vatten utan el.

Jag har absolut att göra iaf! Ska som du tipsar om träna med hundarna tex.
Det var bara kul att jag liksom inte direkt kopplade att bada, städa, baka etc inte riktigt gick. Man är ju så van med el. :laugh:
 
Ja, vi bor på gård med egen brunn med eldriven pump. Så det blir inget vatten utan el.

Jag har absolut att göra iaf! Ska som du tipsar om träna med hundarna tex.
Det var bara kul att jag liksom inte direkt kopplade att bada, städa, baka etc inte riktigt gick. Man är ju så van med el. :laugh:
Aah, då förstår jag att det blir krångligt att bada hundarna :D Jag bor ju i lägenhet, så är van vid att vattnet åtminstone fungerar oavsett vad som händer. Mycket praktiskt så sett.
 
Ligger i soffan och njuter av vackra tända ljus samt lite julmusik. Fast egentligen väntar jag mest på att sambon ska städa klart badrummet (fråga mig inte varför han tyckte det var en bra sak att göra kl 22 en onsdagkväll) så jag kan komma in och göra mig iordning inför natten. Otroligt trött efter en lite småkämpig dag!
 
Jag har lagat en butternut squash/svamp ratt att ta med till Thanksgiving firandet i morgon sa jag ar saker pa att jag kan ata nagot forutom kalkon. :cautious: Nar jag korde ut hundarna ur koket gick Tate och la sig ... en bra stund senare upptackte jag att Princess Diva helt klart forvantade sig nagot.
Hon satt pa en "spot" (nar jag skickar dit dem kan de inte lamna innan jag sager till) och dar hade hon suttit ... TYST! ... i minst 20 minuter och bara VANTADE pa att jag skulle beromma med nagot gott. 😜 Hon fick alla tradar till frona fran butternuten ... jag torkar frona, sa de behovde rensas ur i alla fall och hon blev SA glad och tacksam.:laugh:
Sedan ska ju alla tassar vara pa spoten ... men tva av ar i alla handelser battre an Tate, han brukar kora med en baktass utstrackt sa langt bak han kommer pa ... resten av 🙄 :p

IMG_2349.jpeg
 
Aah, då förstår jag att det blir krångligt att bada hundarna :D Jag bor ju i lägenhet, så är van vid att vattnet åtminstone fungerar oavsett vad som händer. Mycket praktiskt så sett.
Ja, det är lite skillnad! 😂
På annat ställe vi bodde på grävde hyresvärden av elkabeln när vi bara bott där några dagar och sambon var i Japan. Då var jag glad över eldstäder och vedspis. Hade både varmt och kunde laga mat. 👍

Har ni fyllt badkaret med vatten om jag behöver spola på toaletterna mer än vad som nu ryms i tanken. 😅
 
Jag har lagat en butternut squash/svamp ratt att ta med till Thanksgiving firandet i morgon sa jag ar saker pa att jag kan ata nagot forutom kalkon. :cautious: Nar jag korde ut hundarna ur koket gick Tate och la sig ... en bra stund senare upptackte jag att Princess Diva helt klart forvantade sig nagot.
Hon satt pa en "spot" (nar jag skickar dit dem kan de inte lamna innan jag sager till) och dar hade hon suttit ... TYST! ... i minst 20 minuter och bara VANTADE pa att jag skulle beromma med nagot gott. 😜 Hon fick alla tradar till frona fran butternuten ... jag torkar frona, sa de behovde rensas ur i alla fall och hon blev SA glad och tacksam.:laugh:
Sedan ska ju alla tassar vara pa spoten ... men tva av ar i alla handelser battre an Tate, han brukar kora med en baktass utstrackt sa langt bak han kommer pa ... resten av 🙄 :p

Visa bifogad fil 80119
Ögon lika svåra att säga nej till som säl-ungar! 😍
 
Den är sjukt bra! Bland det bästa jag sett. Så ja, du bör definitivt ge den en chans ;)
Ooh, ja men då ska jag nog stänga av, krypa till sängs och börja om från start imorgon (med fokus) :p

Har somnat väldigt gott till den tre kvällar i rad, bara kommit en kvart framåt per gång :angel:
Tänkte att om den nu är SÅ långsam så kanske det blir lagom mys att ha i bakgrunden när jag pluggar, men då började den givetvis bli riktigt intressant!
 
Så toktrött men känner inte att det är helt okej att gå och lägga sig ännu.

På en gladare not hörde jag av mig till mitt städhus och undrade om Tordag var go som vanligt och det var det - med plus i kanten att de vill att jag tar ut hundvalpen innan dagmatte kommer och hämtar, om det inte är för mycket besvär. 😍 De har en cockerspanielvalp på fjorton/femton veckor. Jag svarade mycket snabbt att det är inga problem! :D
 
Ligger i soffan och njuter av vackra tända ljus samt lite julmusik. Fast egentligen väntar jag mest på att sambon ska städa klart badrummet (fråga mig inte varför han tyckte det var en bra sak att göra kl 22 en onsdagkväll) så jag kan komma in och göra mig iordning inför natten. Otroligt trött efter en lite småkämpig dag!

Har du sett Shetland? Jag kollar alltid utan svensk textning men just Shetland kan vara liiiite grötig. Antar att du inte har några problem!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 827
Senast: pepp
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 904
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 707
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp