Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg "Dear Zachary" igår kväll och jag gick sönder helt och känner det fortfarande
Såg den på någon Buzzfeed-lista med filmer som man älskar men aldrig vill se igen och tänkte "hur jobbig kan den vara". Så gick den och krossade ens hjärta bara sådär 🙃

Och jag sag "Finding Banni" en adoption documentary fran Irland for en vecka sedan. Jag drommer fortfarande om den varje natt.:banghead:
 
Okej, kanske dumt, men när rabiata kvinnan jag nyss pratade med i telefon kallade mig en "fullkomligt värdelös imbecill som inte bör ha ett jobb, ditt jobb borde vara att dö i ett hörn!"
Sa jag faktiskt "du med, hoppas ditt liv blir bättre, hejråååå" :angel: :rofl:
Funderar på om jag borde tala om för chefen vad som inträffat, ifall att hon ringer och säger att jag sagt att hon borde dö i ett hörn :p

(hon ville att jag skulle hyra ut ett rum till henne på en annan skola där vi för tillfället hyr ett rum :up:)
 
Hatar detta. Isbana överallt.
 

Bifogade filer

  • ED88A451-DC4D-4039-B5C8-46C8081659F2.jpeg
    ED88A451-DC4D-4039-B5C8-46C8081659F2.jpeg
    321,8 KB · Visningar: 31
Jag landade en stund i sängen och ligger nu här och saknar min katt. Saknar så det gör ont. Jag vaknade i natt och trodde nästan för ett ögonblick att han faktiskt låg där bredvid mig, rygg mot rygg så som han låg ibland, men det var förstås inte mer än en kudde som hade halkat ner.

Ibland känns det verkligen helt omöjligt att ta in, förstå och framför allt att acceptera.

Så överraskande hårt den här smällen tog. Och vid helt fel tidpunkt.
 
Blivit inslängd, i det närmaste tvångsallokerad, i ett mycket stort vård-IT-projekt med en förbluffande och själsdödande nivå av byråkrati, komplexa beslutsprocesser, verklighetsfrämmande konfigurations- och införandeprocesser... och sånt. Jag förväntas ta fullt ansvar för en vital del som borde ha etablerats för länge sedan, utan mandat eller verktyg. På 20% tid när rimlig resurs hade varit 2-3 heltidstjänster.

Sinnesrobönen.

Omeprazol.

LinkedIn.
 
Okej, kanske dumt, men när rabiata kvinnan jag nyss pratade med i telefon kallade mig en "fullkomligt värdelös imbecill som inte bör ha ett jobb, ditt jobb borde vara att dö i ett hörn!"
Sa jag faktiskt "du med, hoppas ditt liv blir bättre, hejråååå" :angel: :rofl:
Funderar på om jag borde tala om för chefen vad som inträffat, ifall att hon ringer och säger att jag sagt att hon borde dö i ett hörn :p

(hon ville att jag skulle hyra ut ett rum till henne på en annan skola där vi för tillfället hyr ett rum :up:)
Ja, du borde prata med chefen. På mitt jobb hade det där lett till en incidentrapport. Det ingår inte i jobbet att någon önskar livet ur en.
 
Okej, kanske dumt, men när rabiata kvinnan jag nyss pratade med i telefon kallade mig en "fullkomligt värdelös imbecill som inte bör ha ett jobb, ditt jobb borde vara att dö i ett hörn!"
Sa jag faktiskt "du med, hoppas ditt liv blir bättre, hejråååå" :angel: :rofl:
Funderar på om jag borde tala om för chefen vad som inträffat, ifall att hon ringer och säger att jag sagt att hon borde dö i ett hörn :p

(hon ville att jag skulle hyra ut ett rum till henne på en annan skola där vi för tillfället hyr ett rum :up:)
WTF! totalt oacceptabelt!
 
Blivit inslängd, i det närmaste tvångsallokerad, i ett mycket stort vård-IT-projekt med en förbluffande och själsdödande nivå av byråkrati, komplexa beslutsprocesser, verklighetsfrämmande konfigurations- och införandeprocesser... och sånt. Jag förväntas ta fullt ansvar för en vital del som borde ha etablerats för länge sedan, utan mandat eller verktyg. På 20% tid när rimlig resurs hade varit 2-3 heltidstjänster.

Sinnesrobönen.

Omeprazol.

LinkedIn.
Igenkänning på denna kanske :angel:
1638972680876.png
 
Blir hemma resten av veckan pga sonen fortfarande snorig och fick plötsligt ont i örat, som dock gick över med Alvedon! Jag börjar också känna mig tät i bihålorna så… bokat test IGEN :meh:
Svarar mig själv, men jag KAN verkligen inte begripa de som aldrig behövt testa sig… blir de aldrig sjuka? De kanske inte har småbarn dock :rofl:
 
Svarar mig själv, men jag KAN verkligen inte begripa de som aldrig behövt testa sig… blir de aldrig sjuka? De kanske inte har småbarn dock :rofl:
Haha, jag har bara testat mig en gång! Nu i höstas. Och då är jag typen som brukar vara sjuk och var sjuk i stort sett hela 2019. :D Men det har väl gjort viss skillnad att jag av olika skäl levt ett ganska isolerat liv!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
372
· Visningar
24 149
Senast: Dentaku
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 717
Senast: manda
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
81 82 83
Svar
1 649
· Visningar
46 697
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp