Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså @tornblomma, varför får jag denna reklam? :cautious:
0FAEC90A-778B-404C-996B-1F5F911A8769.jpeg
 
Ännu mer ångest kan jag säga. Låter som om halva taket blåst bort redan.

Just nu undrar jag varför vi ville ha hus. Lägenhet är för jäkla smidigt ändå.
Men lagar vi taket, eller byter det helt, lär det ju hålla ett par decennier.
Hoppas det är något som är lätt att laga!
 
Minst sagt.. verkar vara rätt mycket dessutom. Längs med murstocken och en bra bit ner i innertaket.. har inte vågat kolla mer, tar det imorgon istället.
En barndomsvän och hennes sambo hyrde för ett bra tag sen nu ett riktigt gammalt hus. Det började läcka från taket så innan de hann flytta till huset de köpte hade de en balja i sängen för att fånga upp vatten när det regnade ....vattensäng annars....O_o
 
Vårdag i London/sydöst idag med sol och 10-12 grader!
10km promenad i morse, sen tillbaka till stan för lägenhetsvisning med en vän, sedan debrief på pub. Landat hemma för dusch och snabb middag innan jag ska ut på (sent planerad) dejt ikväll.

Phew vilken lördag. Och imorgon ska jag se ponnisarna oxh simma. Kommer behöva extrahelg på måndag för att ta igen mig
 

Bifogade filer

  • 20220129_104450.jpg
    20220129_104450.jpg
    471 KB · Visningar: 34
Stormar som satan här och har gjort hela dagen, verkligen vilt väder! Tog ut våfflan när jag kom hem för att gå en stollig promenad längsmed älven (hon avgudar det här vädret! 😅 ) bara för att se att ett av bygdens äldsta och mest ikoniska träd åkt omkull. :( Jättetråkigt.
 
Har duschat och tvättat håret. :up: Är fortfarande utan duschdraperi men det går bra ändå, får torka av skåpet bredvid badkaret efter varje dusch men annars skvätter det inte så mycket.
Kollar dr Pol. De sänder flera säsonger så avsnitten kommer huller om buller men det gör inte så mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 632
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 957
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 381
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp