Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dokumentären "Gubben i stugan" borde alla stressade själar i dagens samhälle se ❤. En äldre (77 år när de följde honom ett år, han blev drygt 93) man som bor ensam på sitt torp Kestina i Dalarna där han föddes på kökssoffan i början av 1900-talet, som följer naturens långsamma takt, underbart 🥰.
 
Trevlig lördag :up:

1643478036501.jpg
 
Proppmätt :laugh: Förstår inte hur jag ska orka plugga en stund till när kroppen säger matkoma och slänga sig på soffan 🙈 Här har de börjat blåsa upp nu :crazy:
 
Nyss betalat räkningar, och blev så himla glad! Allt extrajobb i december lönade sig verkligen, så äntligen äntligen nådde jag mitt första sparmål på 50’ på kontot! :bump:

Det låter inte mycket, och är säkert inte mycket för många, men jag som satt fast bland en massa blancolån, krediter, avbetalningar och skit för några år sen, har alltså 50’ på sparkontot, inte en enda kredit, och det enda lånet jag har idag är huslånet. 🥳

Ensamstående morsa, barn hemma varannan vecka, jobbar inom vården. Nu känner jag mig faktist lite stolt! 🙏🏻🙌🏻🥳
Bra jobbat :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 607
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 956
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 381
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp