Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chefen bad mig räkna ut hur mycket ett filter till en mask kostar. Problemet är att jag bara vet vad själva kittet filtret är i kostar. Alltså blir uträkningen z + x + y = 285, då det finns två filter i kittet. De olika filtrena kostar olika.
Förklarade att jo, visst kan jag räkna ut själva ekvationen. Det blir 45 (om jag inte räknat fel). Men det är inte svaret på hur mycket det ena filtret kostar.

Chefen fattar inte varför det inte blir ett svar på hur mycket det ena filtret kostar hur mycket jag än förklarar. Han tycker att det är enkel algebra. Funderar på att skriva en lång matematisk förklaring där jag bevisar att detta inte går att lösa. I alla fall inte för mig som bara har kunskaper upp till Matte D. Men det känns inte som att han kommer förstå. :angel:
 
japp 4 på morgonen, ut med dig!

Då måste de gjort bedömningen att det trots allt inte var akut. Vården är ju väldigt belastad men skicka hem folk med allvarliga andningsbesvär i klass med ”kräver eventuellt intubering” gör de inte.
Har tyvärr viss erfarenhet av vården sista halvåret och tycker alltid att de mer eller mindre verkar kunna trolla med knäna när det gäller att hitta en vårdplats om patienten ska läggas in. (Samt även lägger övertalningsförmåga på att patienten inte ska dunsta :angel: )

Måste vara förfärligt med tandvärk. Sök tandläkare akut! Finns en massa akuttandläkare att välja mellan. Vet flera som tar emot på knäppa jourtider
 
Då måste de gjort bedömningen att det trots allt inte var akut. Vården är ju väldigt belastad men skicka hem folk med allvarliga andningsbesvär i klass med ”kräver eventuellt intubering” gör de inte.
Har tyvärr viss erfarenhet sista halvåret och tycker alltid att de mer eller mindre verkar kunna trolla med knäna när det gäller att hitta en vårdplats om patienten ska läggas in. (Samt även lägger övertalningsförmåga på att patienten inte ska dunsta :angel: )

Måste vara förfärligt med tandvärk. Sök tandläkare akut! Finns en massa akuttandläkare att välja mellan. Vet flera som tar emot på knäppa jourtider
det bedömde det som akut, men jag svarade bra på medicinen och jag ska dit idag igen.
 
Då måste de gjort bedömningen att det trots allt inte var akut. Vården är ju väldigt belastad men skicka hem folk med allvarliga andningsbesvär i klass med ”kräver eventuellt intubering” gör de inte.
Har tyvärr viss erfarenhet av vården sista halvåret och tycker alltid att de mer eller mindre verkar kunna trolla med knäna när det gäller att hitta en vårdplats om patienten ska läggas in. (Samt även lägger övertalningsförmåga på att patienten inte ska dunsta :angel: )

Måste vara förfärligt med tandvärk. Sök tandläkare akut! Finns en massa akuttandläkare att välja mellan. Vet flera som tar emot på knäppa jourtider
som patient så säger jag inte emot ett skit när en läkare/sköterska säger något om det inte är ett personangrepp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 831
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 324
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 388
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 640
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp