Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var rädd om dig! nu vet jag inte hur illa hundar är, jämfört med katter som kan bli riktigt illa. Men det kanske är bra att prata med vården? En anhörig fick livslånga problem efter ett katter.
En bekant fick ett kattbett i fingret. Det gick rakt igenom nageln. Hon fick det omlagt av vården och nageln dragen etc. Det tog jättelång tid och det var på håret att de skulle behöva amputera fingertoppen.
Hundars saliv är något snällare men det finns all anledning att vara försiktig.
 
När man sålt av hästgrejer så klickar mna självklart hem en ny.....

Jag har alltså 3st förbyglar jag försöker sälja men klickade hem en ändå för självklart passar inte de jag har hästskrället.

Sålt 2 sadlar bara för att köpa ny

Yepp han är speciell den lille krabaten.

Annars är jag på jobbet omotiverad som tusan
 
Jag är tillbaka vid datorn igen efter att ha tjänstgjort i Försvarsmakten förra veckan. Nu ska man ställa om hjärnan och tänka på vad som är viktigt för den civila myndigheten och vad det nu var som jag gjorde för dem. En veckas epostskörd har jag hunnit läsa fram till nu. Minst ett mail verkar kunna ge galopperande hjärnblödning.
 
En bekant fick ett kattbett i fingret. Det gick rakt igenom nageln. Hon fick det omlagt av vården och nageln dragen etc. Det tog jättelång tid och det var på håret att de skulle behöva amputera fingertoppen.
Hundars saliv är något snällare men det finns all anledning att vara försiktig.
Min anhöriga var inlagd och fick operera ett finger som idag inte fungerar som tidigare :(
 
En bekant fick ett kattbett i fingret. Det gick rakt igenom nageln. Hon fick det omlagt av vården och nageln dragen etc. Det tog jättelång tid och det var på håret att de skulle behöva amputera fingertoppen.
Hundars saliv är något snällare men det finns all anledning att vara försiktig.
Läste en notis i tidningen för några år sen om en äldre man som blev ordentligt biten av sin katt. Han drog på sig sepsis som läkarna missade så han dog....Rent krast. Karln dödad av sin kattj*vel 🙄.
Nä men vilka otäcka bakterier och skit djuren har i munnarna...
 
Loppan inlämnad hos vet.
Jag har ont i magen och mår illa, ska sysselsätta mig med jobb hela dagen och hoppas det håller tankarna borta.

Vår lilla skrutt älskar ju veterinären och skuttade glatt ut till bilen när jag sa var vi skulle. Glatt in också för den delen. När de skulle in på operation och jag gick så tittade hon inte ens efter mig, hon är för go den 😍

Då har hon alltså blivit opererad där förr men hon verkar tycka det är superkul att vara där 😁♥️
 
Loppan inlämnad hos vet.
Jag har ont i magen och mår illa, ska sysselsätta mig med jobb hela dagen och hoppas det håller tankarna borta.

Vår lilla skrutt älskar ju veterinären och skuttade glatt ut till bilen när jag sa var vi skulle. Glatt in också för den delen. När de skulle in på operation och jag gick så tittade hon inte ens efter mig, hon är för go den 😍

Då har hon alltså blivit opererad där förr men hon verkar tycka det är superkul att vara där 😁♥️
Hoppas allt går toppen ❤
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 710
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 282
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 520
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp