Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om vi ikväll ska lyxa till det med någon sorts hämtmat. Hade tänkt äta något gott eftersom 27-åringen idag förvandlas till en 28-åring men han inväntar svar på PCR-test :cautious: (Inte sjuk men mådde illa i söndags så tog för säkerhets skull test igår och svar skulle inkomma idag. Han har dock mått bra igår och idag så han hade kanske bara äta något konstigt.)
 
Duvan jag tycker är allra vackrast av hela högen vågade sätta sig i min hand idag. :heart Hon har hitintills bara vågat sitta i knäet på sin höjd och skyggat undan såfort mina händer kommit för nära men idag hoppade hon bara rätt upp! :D

VideoCapture_20220118-111420.jpg
 
Tycker lite synd om mig själv.
Vaccinerades i måndags, däckade i feber och var sjukskriven hela veckan. Fick åter kraft över helgen men blev en stillsam helg då mannen kände sig lite snorig.
Åter igen på arbetet måndag men från ingenstans kräktes jag vid lunch.
Så här ligger jag i soffan, igen, sjuk. :wtf:
Sover om varannat och kollar serier. Har isolerat mig från resten av familjen i hopp om att de inte ska bli smittade.
 
Funderar på om vi ikväll ska lyxa till det med någon sorts hämtmat. Hade tänkt äta något gott eftersom 27-åringen idag förvandlas till en 28-åring men han inväntar svar på PCR-test :cautious: (Inte sjuk men mådde illa i söndags så tog för säkerhets skull test igår och svar skulle inkomma idag. Han har dock mått bra igår och idag så han hade kanske bara äta något konstigt.)
Håller tummar att han inte firar sin födelsedag med covid som min sambo gjorde i våras.
 
Det är såååå skönt att jobba hemifrån... önskar jag kunde göra det på heltid. Tyvärr kan jag inte göra 100% av jobbet hemifrån, behöver fortfarande handpåläggning från kollegor på plats men ändå. Jag älskar mitt jobb men ibland blir jag sugen på att byta enbart för att kunna jobba hemifrån...
 
Stack och simmade i morse men var väldigt trött och orkeslös så jag nöjde mig med 500 m trots att det kändes för lite, satt en halvtimme i jacuzzin, bastade, handlade lite och körde sedan hem. Kände hur trött jag var när jag körde så kröp ner i sängen igen och sov en stund till. :sleep:

Nyss haft en mycket trevlig intervju via Teams som bara krånglade med kameran, så vi körde vidare utan kamera och det laggade bara några gånger med ljudet. Får se nästa vecka om jag går vidare till ny intervju. 2 månaders uppsägningstid. :nailbiting:

Nu ska jag åka till hästarna och sen slå hovslagarn en pling och höra om han hunnit testa sig, fortsätter det så här så blir det ingen skoning av shettisen, marken kommer hinna tina fram. 😑
 
Känns oerhört bra att reaturangägaren på skolan är jätteförkyld men kommer till jobbet i alla fall. Förbereder mat, serverar, tar betalt etc. Informerade chefen som sa åt restaurangägaren att han inte kan jobba när han är sjuk. Restaurangägaren åker hem. Är här igen i dag. För han "var hos läkaren igår och det är astma".
Eh nej, när man har astma kallsvettas man inte, är snorig, febrig etc. Jag har många kompisar med astma och de låter och ser inte förkylda ut. Är något helt annat.:banghead:

Kan man ens få astmadiagnos på ett läkarbesök?

Inte troligt med astmadiagnos från en dag till en annan, de behöver bland annat göra spirometri för att veta. Han bluffar nog.

Själv har jag astmahosta, vilket är otroligt pinsamt bland folk i dessa dagar, och funderar på att trycka upp en tröja med JAG HAR ASTMA. 😂 Eller kanske ännu hellre en reflexväst att ha utanpå vinterjackan.
 
Inte troligt med astmadiagnos från en dag till en annan, de behöver bland annat göra spirometri för att veta. Han bluffar nog.

Själv har jag astmahosta, vilket är otroligt pinsamt bland folk i dessa dagar, och funderar på att trycka upp en tröja med JAG HAR ASTMA. 😂 Eller kanske ännu hellre en reflexväst att ha utanpå vinterjackan.

Här är en till med astma och medföljande hosta... jag ser verkligen fram emot pollensäsongen när jag börjar snora också, utöver hostandet :grin:

Och nej @Hoarfrost, det är inget en får diagnos på bara så där...
 
Inte troligt med astmadiagnos från en dag till en annan, de behöver bland annat göra spirometri för att veta. Han bluffar nog.

Själv har jag astmahosta, vilket är otroligt pinsamt bland folk i dessa dagar, och funderar på att trycka upp en tröja med JAG HAR ASTMA. 😂 Eller kanske ännu hellre en reflexväst att ha utanpå vinterjackan.
Haha, jag har någon form av rethosta på morgonen. Är som att mina luftvägar tjurar när jag går från varmt - kallt - luftkonditionering på tåget. Vissa glor verkligen :nailbiting::D
 
Tillbaks på jobb.

Ja utbildningen... jag kom hem med ett diplom. Mesigaste jag varit med om....

Första utbildningen skulle vara 1h föreläsaren var sjuk så hens kollega tog det via teams. Kollegan vart inte föreberedd vår IT tekniker fick hjälpa hen igång . Tog en 15-20 min själva visningen av produkter tog 10 min. Enda som hade frågor vart jag sen fick vi vänta 30 min tills nästa.

I nästa fick vi bläddra i en katalog och föreläsaren rabblade de sista sidorna med avslutningen att kontakta dem om det dyka upp något. Typ släpp kunden till mig så löser jag allt.

Direkt efter det var det in på nästa teams möte med föreläsare. En genomgång jag gjorde med den föreläsaren för någon månad sen. Rena sömnpillret kunde knappt hålla mig vaken satt mest och nickade till.

Lunch sen höll jag och kollegan halva föredraget var med kort/allmän information tog ca 30 min.

Tada klara och Diplom för utförda utbildningar O_o

Nu vill jag bara stämpla ut och åka till stallet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 689
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 262
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 383
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
6 924
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp