Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rätt skönt och komma hem och maten är klar 😂 För en gångs skull. Lever dock väldigt mycket på keso,kvarg och frukt för tillfället av någon anledning. Antagligen för att de går snabbt och jag sällan blir hungrig för ens jag är vrål hungrig.

Och Kajsas sår läker utan problem! Lite svullet men de var helt normalt enligt veterinären men hon tvättar sig inte ens på magen så hon har sluppit tratt av rekommendation från veterinären såklart. Hon tyckte inte hon behövde tratt om hon kunde låta bli såret. Duktig kisse ❤️
 
Rätt skönt och komma hem och maten är klar 😂 För en gångs skull. Lever dock väldigt mycket på keso,kvarg och frukt för tillfället av någon anledning. Antagligen för att de går snabbt och jag sällan blir hungrig för ens jag är vrål hungrig.

Och Kajsas sår läker utan problem! Lite svullet men de var helt normalt enligt veterinären men hon tvättar sig inte ens på magen så hon har sluppit tratt av rekommendation från veterinären såklart. Hon tyckte inte hon behövde tratt om hon kunde låta bli såret. Duktig kisse ❤️

Senaste tre katterna har jag inte haft tratt på, de har låtit bli såret och det har läkt jättefint :up:
 
Ja 😅 Alltså när de krossar så låter de ända ned till stallet och de skiljer nästan en mil men vi hör dem ända hem. Stripa är väl numera bara museum och Stråssa har jag dålig koll på vad det gör där uppe nu för tiden eller använder de till, vet att de har spelat in någon serie där men ja. Lovisa har väl bara ett fåtal anställda nu vad jag hört. Trulis bajsar knäck när han ska gå förbi där på helgerna fast de inte jobbar 😂 Min pappa har tränat häst runt Lovisa i över 30 år snart aldrig förstått varför han älskar de här området så men det är väl något som lockar.
I Stråssa finns det väl bara en thairestaurang numera. Gymmet flyttade ju till metropolen Storå. ;)
 
Tre-dagars-konferensen är över. Intressant - verkligen. Men efter hela dagar av lek och stoj med 1- och 2-åringar är det liiiiiite svårt att tillgodogöra sig ny kunskap.... :D

Nu har jag duschat, sitter i favoritsoffhörnet i nattlinne, och väntar på att gröten ska bli klar. TGIF (imorgon, alltså).... :D
 
Inte prövat på Kajsa men på Puck vår hankatt av olika anledningar förr och han tål inte tratten. Han tappar balansen, får panik när han inte kan röra sig ordentligt osv. Så vi bestämde att skippa tratten på Kajsa och skulle hon mot förmodan slicka på såret så fick vi försöka hitta på en lösning 😄

Många använder body istället och det har fungerat bättre när jag har behövt det.
 
Hemkommen från kvällens ridlektion. Fick testa en ny häst som jag önskat, väldigt trevligt :) Och personen i stallet som jag alltid pratar lite extra med var imponerad att jag red en ny häst 😂

Imorgon är jag inkallad att jobba på förskola. Ska bli mysigt som omväxling till mitt vanliga jobb :)
 
Ok, jag medger att jag inte alltid är oberörd när jag är under jord... Lovisagruvan (i drift) var JÄKLIGT trång bitvis och hängväggen hade en inte helt behaglig lutning :p Kleva gruva (gammal, ej i drift) var faktiskt helt ok trots att den är trång och där hade en väldigt bra möjlighet att se geologin också (malmen syntes extremt väl i vissa delar).

Det var väldigt maffigt att vara så djupt ner en kan komma i Sverige, 1500m i Renströmsgruvan :heart Särbon jobbade där och fixade så jag fick komma ner, den är annars inte tillgänglig för allmänheten. Den gruvan är gigantisk och det känns knappt att en är under jord.

Jag ska gräva lite vad gäller litteratur men kan inte nu på studs. Dock är det mesta jag lärt mig om geologi vs växtlighet sådant jag fått från gamla geologer och min biologikunskap kombinerat med kemi (har jag nämnt att geologer måste kunna lite av varje? ;)). Funkar engelska?
Tack.
Har ett gäng biogeo-folk på jobbet men har egentligen inte specifika frågor. Engelska funkar! (även om svenska är ännu bättre för hobbyläsning).

Bestämde mig för att ge Sala en chans, sen visade sig att de bara tar privata grupper för tillfället... Så vi får hitta på nåt annat nästa helg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
44 523
Senast: VLMF
·
IT & mobiler Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
55 697
Senast: Görel
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp