Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fortfarande inte förlåtit Ernst från när jag tittade på hans julprogram för ca nio år sedan och han utlovade ett revolutionerande recept på vegetariska ”kött”bullar, hans revolutionerande recept.... brysselkål rullade i ströbröd O_o :cautious: O_o
Nej, Ernst, inte okej!
Har egentligen inte heller förlåtit honom sedan han förstört... Typ alla hus han "renoverar", men så länge han inte rör gamla fina hus så :p
 
Haha!
Jag som älskar brysselkål tycker iofs det låter gott..
Kan säker vara gott om en är ett fan av brysselkål, men det tillför ju inget till julbordet för vegosar då brysselkål redan oftast finns där. I programmet byggde han verkligen upp förväntningarna att han hade ett jättebra recept till julbordet för de som inte äter kött, tycker liksom inte ens det var mycket till recept :meh:
Min kompis, som jag såg programmet med och som också är vego, blev lika upprörd hon, och när vi ses i julsammanhang kan vi fortfarande upprört prata om Ernsts fuskrecept. Detta bedrägeri har satt djupa spår hos oss :rofl:
 
Idag passade jag och en stallkompis på att löshoppa och hästarna var så duktiga 😍. Pållan blev efter en stund busig och slängde sig runt i bocksprång innan hon bjöd på hindren 😄. Var mysigt att skritta av henne barbacka i bara grimma och grimskaft 😍.

Årets julkalender verkar lovande :).
Så bekvämt att handla på CG från soffan med en liten mugg med glögg 👍.
 
Känner mig ledsen, ensam o besviken på att jag inte orkar lika mycket. Att det känns som det brunnit i huvudet, jag är segstartad och slö i huvudet. Jag tittar på bilder/filmer när folk rider och är så arg på mig själv att jag sitter där jag sitter. Kämpade rakt in i väggen och missade målet helt.
Ingen bra dag alls.
Andas, vila, ta en lugn promenad, njut av solen, gör något du blir glad av. Den där väggen kan vara jäkligt hård men det kommer en ljusning. Du kommer att stå som vinnare i den striden, även om det kan ta tid. ❤
 
Känner mig ledsen, ensam o besviken på att jag inte orkar lika mycket. Att det känns som det brunnit i huvudet, jag är segstartad och slö i huvudet. Jag tittar på bilder/filmer när folk rider och är så arg på mig själv att jag sitter där jag sitter. Kämpade rakt in i väggen och missade målet helt.
Ingen bra dag alls.
Är det utbrändhet? Eller bara tillfälligt?
 
Kan säker vara gott om en är ett fan av brysselkål, men det tillför ju inget till julbordet för vegosar då brysselkål redan oftast finns där. I programmet byggde han verkligen upp förväntningarna att han hade ett jättebra recept till julbordet för de som inte äter kött, tycker liksom inte ens det var mycket till recept :meh:
Min kompis, som jag såg programmet med och som också är vego, blev lika upprörd hon, och när vi ses i julsammanhang kan vi fortfarande upprört prata om Ernsts fuskrecept. Detta bedrägeri har satt djupa spår hos oss :rofl:
Sant. Jag är vegan så jag förstår er. 😅
 
Jag har sprungit!! Löpbandsintervaller iofs men jag har sprungit 🏃‍♀️ 🏃‍♀️ 🏃‍♀️

Dagen bjöd på två nygamla extrajobb, tjohoo!
Dottern provade göra enkla galoppombyten med ponnyn, tjohoo igen. Det gick ju så bra!!

Sen blev det soffmys med dottern, matvägrande jourkatten tryckte under soffan..

Allt frid och fröjd, trodde jag ja.. Ett meddelande på messenger och ponnyn är dålig 😔 feber och slö..
Han hade ett rejält kolikanfall för ganska exakt ett år sedan och vi höll på att mista honom..

Hoppas, hoppas på det bästa nu 😨
 
Det är gulligt hur han tror att han gör likadant.

AC1091BD-BFBD-4AB5-B181-34CD76F0DA9B.jpeg
 
Hej tråden, hur mår ni? Känns som att jag missat en månad av allas leverne när jag inte följt tråden. Hoppas att alla hänger med osv.
Jag är helt förslappad. Alltså är ju alltid slapp men det har typ spårat ut. Har på riktigt knappt rört mig från soffan senaste veckorna Sover till 12.00 dagligen, min diet har främst bestått av noblesse choklad och vin. Nu måste jag fan ta tag i detta. Införa nån form av rutiner liksom.
Idag har jag dock tagit upp måleriet igen och målat hela eftermiddagen. Men jag måste liksom få rutin på att göra grejer varje dag. Lever annars life på krogen, men det är ju en aning svårt i nuläget så det går ju liksom bort. Jag och en polare brukar ju köra allmänbildande vin-afton på Konstnärsbaren, jag tänkte ta upp dessa nu trots corona (vi har bägge antikroppar och vill gärna stödja krogen).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 991
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 800
Senast: Scata
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 242
Senast: Wille
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
467
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp