Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på jobbet och försöker få mina grusiga ögon att skärpa sig. Det går inget vidare trots att jag tar ögondroppar :down:
Nya medicinen fungerar för lederna men har torrlagt alla slemhinnor - är det inte det ena, så är det det andra *suck* :crazy:
 
Bah, min chef säger en sak och säger sedan en annan sak :cautious:
Jag har under veckan sagt tydligt att jag har fullt upp med projektet, typ så fullt upp att jag knappt har tid med annat. Och mina kollegor säger samma sak.
Ändå sa min chef till min kollega att jag skulle hjälpa till också.

Blev faktiskt sur av att höra det, låter ju som att jag inte gör så mycket, och att det inte lönar sig att jobba hårt :cautious::meh:
 
Det måste ha varit väldigt fuktigt igår innan minusgraderna slog till.

Det är tjock frost på allt. Såpass att jag först trodde att det snöat.
Nu samlar jag kraft för hundpromenaden. Det blir inte bättre av att det misshandlade revbenet gör skitont.
 
Okej? Mötet slutade med att chefen blev fly förbannad och lämnade mötet. :cautious:
Professionaliteten sprutar ur öronen på den där människan. :up:

Jaja, kan ju lugnt säga att mitt adrenalin och nervositet under mötet fick en snöplig och helt ärligt ganska komiskt avslut.
 
Nu har jag dubbelkollat. Trippelkollat! Det ÄR fredag idag. Inte haft skola vare sig idag eller igår antar att det är förklaringen till den något oklara veckoorienteringen så dagarna flyter ihop och blir ett enda virrvarr. Jobb helger och kvällar. Skola vardagar. Är iaf tanken -planen från början. Men nu har vi färre dagar ute på fälten och i skolan och mer eget arbete och på teams. Funkar ändå men många är stressade och oroliga.

Fullt med snö, jag menar frost på marken. Vitt täcke. Plus: det blir ljusare och inte lika lerigt. Minus: jag hatar det.

Ska försöka jobba undan lite på kontoret idag. Borde även plugga men tar det nog i helgen istället.

Nu kaffe och en bulle på det. Tog ut en liten påse med bullar från frysen hoppas de hunnit tina.
 
Har äntligen ätit frukost. Satt i godan ro med min kaffekopp i morse när de småbarnen åt frukost. Fick hastigt ställa kaffet på bänken då jag kom på att tonåringen kommit hem. Så istället för en bil att skrapa rutor på så fick jag försöka hjälpa även sonen eftersom han inte riktigt hade koll på hur han skulle göra. Givetvis stod en i trädgården och en längst bort på gårdsplanen :meh:
När min bil väl var klar så fick sonen bli körd istället då han inte hinner till skolan på 15 minuter om han tar A-traktorn. Mellansonen ska med en kompis hem idag så han slipper jag hämta som tur är, men får hämta tonåringen sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 899
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 698
Senast: Scata
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 322
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 376
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp