Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit och handlat, valde bussen eftersom den alltid är gles. Det trillade på ett gäng snorungar! Ca 12-13 som trots att det fanns mycket gott om utrymme klumpade ihop sig just vid dörren. Chauffören sa först till dem att släppa dörren, sedan att inte stå precis där folk skulle av. De ignorerade honom naturligtvis och hånade honom dessutom ljudligt (bl.a genom att härma att han bröt). Han försökte slänga av dem men nepp, de ignorerade honom totalt och han kunde inte göra något mer utan fick köra vidare medan de högljutt hånade honom mer.

Hade det kommit i tidningen hade det varit stackars lilla Kalle 12 år som blev avslängd av den elaka chauffören och det är en skandal och företaget ser mycket allvarligt på det och har tagit honom ur tjänst och ska utreda det. Hade jag haft lite mer civilkurage hade jag också sagt till snorungarna att gå av. Grr :rage:
Tur att du inte är jag. Min stubin är kort. Jag hade nog fått ett utbrott.....
 
Lagar lite mat. Eller... Vet inte hur mycket matlagning det är när man kokar makaroner (som jag i och för sig ska vända i köpt pesto med soltorkade tomater) och steka köpta järpar...
Hrm....låter lite som min "matlagning" idag.... :D Kokade pasta. Hällde den i ugnsfast form, och sedan på med en burk "Pasta bake" och lite hyvlad ost över. Tjugo minuter i ugnen. Färdigt :) !
 
Jag menar, prioriteringar för fan. 🙄😁
 

Bifogade filer

  • C9BC8794-B71A-4D97-889C-B5A0008B2AE7.png
    C9BC8794-B71A-4D97-889C-B5A0008B2AE7.png
    184,3 KB · Visningar: 92
Urkund* har gått igenom min och min kompis historia inlämning med resultatet är noll varningar. Vi hade några matchande resultat för att vi satt in länkar till olika källor och någon annan har använt samma källor. Så det är inte direkt vårat fel :)

Det känns bra att det inte blev några varningar :up:

*Urkund kontrollerar att man har använt egna ord och inte kopierat en annan text rakt av.
 
Ligger i sängen och garvar 😂😂

Fick just denna av en kompis. Måste varit 1986 eller 1987. Blev inte vättrinär, blev rädd för att hoppa och är mer katt än hundmänniska 😁

Men det roligaste var nog favvolåten 😂

"Vi såg på varann, då vi närmade oss land När vi möttes mellan Dover-Calais... eller var det bakom Domus Palé? 🎵🎶"

20201216_191402.jpg
 
Hade miljoner saker i händerna så testade google assistant eftersom jag bara var tvungen att komma ihåg att göra en grej 15.40.
Jag: Hej Google, Påminn mig klockan 15.40 om X.
Google Assistant: Javisst! När vill du bli påmind?
Jag: Klockan 15.40.
Google Assistant: Javisst, när vill du bli påmind?
Jag: ...? 15.40.
Google Assistant: Javisst! Du blir påmind om Klockan 15:40, klockan 15.40.

Eh tack? :D Jag vet ju vad det rör sig om i alla fall, så ingen ko på isen men snurrigt blev det.
Typ såhär?

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
46 47 48
Svar
954
· Visningar
27 558
Senast: Sonic76
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
798
Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
1 614
Senast: gulakatten
·
  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp