Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yngsta dottern fick jullov en dag tidigare än tänkt. Hon skulle egentligen varit på dagis även idag men pga konstaterat fall av covid-19 på hennes dagis så får hon vara hemma nu. Jag har ju ändå den möjligheten och samtidigt sköta mitt jobb. Äldsta dottern har bara full skoldag idag och sen en timmes skolavslutning i morgon sen är hon också hemma. Har även varit något fall på skolan senaste veckan så det ska bli väldigt gött att ha båda hemma i tre veckor nu...
 
Yngsta dottern fick jullov en dag tidigare än tänkt. Hon skulle egentligen varit på dagis även idag men pga konstaterat fall av covid-19 på hennes dagis så får hon vara hemma nu. Jag har ju ändå den möjligheten och samtidigt sköta mitt jobb. Äldsta dottern har bara full skoldag idag och sen en timmes skolavslutning i morgon sen är hon också hemma. Har även varit något fall på skolan senaste veckan så det ska bli väldigt gött att ha båda hemma i tre veckor nu...
Förstår dig! Vi har vabbat sen i torsdags pga lite hosta, sonen mår bra men väljer att vara hemma hela veckan. Jag skulle egentligen jobbat måndag - tisdag nästa vecka men fick ledigt för mina snälla kollegor 😍 Så nu jobbar jag sista dagen imorgon, sen julledigt!
 
Utöver IT strul och avstängd kaffeautomat så är jag aningens trött på mitt jobb idag. Jag arbetar alltså för organisation X, som går under organisation Y, som går under organisation U. I min egen organisation är allt uppdelat i regioner, men jag sitter i en region och arbetar för en annan. Så jag sitter alltså med i möten med organisation U där allt är så övergripande att ingenting gäller mig, även i möten med organisation Y där allt är övergripande och inte gäller mig, även på min avdelning inom organisation Y där saker gäller mig lite mer men ändå ganska lite. Sedan sitter jag med på möten i regionen som jag fysisk befinner mig i, men inte arbetar för, eftersom jag har min arbetsplats här. Inget där gäller mig förutom kaffeautomaten då. Sen sitter jag med möten i den regionen som jag faktiskt arbetar för, där gäller ingenting mig heller eftersom även de är uppdelade i organisation Y och X och jag är den enda från organisation X i gruppen. Så jag fattar inte vad de gör och de fattar inte vad jag gör. Så när jag väl behöver hjälp med något och faktiskt hör av mig till någon som har exakt samma tjänst som jag, fast i en annan region, så får jag svaret "Vi gör lite olika regionerna emellan".

😅

På det här då en inskolning på distans.

Jag känner att jag behöver julledigt nu.

Jag får lite Monty Python-vibbar av det där :D
 
Förstår dig! Vi har vabbat sen i torsdags pga lite hosta, sonen mår bra men väljer att vara hemma hela veckan. Jag skulle egentligen jobbat måndag - tisdag nästa vecka men fick ledigt för mina snälla kollegor 😍 Så nu jobbar jag sista dagen imorgon, sen julledigt!

Peppar peppar har vi själva, både barn och vuxna, varit väldigt förskonade från sjukdom så dom har varit i skola och dagis som vanligt. Men vi har heller inte haft (vad jag vet) några covid-19 fall här uppe förrän nu. Jag kände igår efter mejl från båda rektorerna att nä, nu får hon va hemma.

Ska bli skönt med julledigt! Hoppas på bättre väder så ska vi vara ute massa i friska luften :love:
 
Utöver IT strul och avstängd kaffeautomat så är jag aningens trött på mitt jobb idag. Jag arbetar alltså för organisation X, som går under organisation Y, som går under organisation U. I min egen organisation är allt uppdelat i regioner, men jag sitter i en region och arbetar för en annan. Så jag sitter alltså med i möten med organisation U där allt är så övergripande att ingenting gäller mig, även i möten med organisation Y där allt är övergripande och inte gäller mig, även på min avdelning inom organisation Y där saker gäller mig lite mer men ändå ganska lite. Sedan sitter jag med på möten i regionen som jag fysisk befinner mig i, men inte arbetar för, eftersom jag har min arbetsplats här. Inget där gäller mig förutom kaffeautomaten då. Sen sitter jag med möten i den regionen som jag faktiskt arbetar för, där gäller ingenting mig heller eftersom även de är uppdelade i organisation Y och X och jag är den enda från organisation X i gruppen. Så jag fattar inte vad de gör och de fattar inte vad jag gör. Så när jag väl behöver hjälp med något och faktiskt hör av mig till någon som har exakt samma tjänst som jag, fast i en annan region, så får jag svaret "Vi gör lite olika regionerna emellan".

😅

På det här då en inskolning på distans.

Jag känner att jag behöver julledigt nu.
Plus att du ska göra kaffe själv?
 
Plus att du ska göra kaffe själv?

i-could-burn-this-whole-place-down.jpg
 
På tal om kaffe så får vi varsin liten espressomaskin i julklapp av jobbet i år :love: "Till era hemmakontor" sa chefen.
Jag som kaffeälskare blev tåögd :heart

Vi brukar inte få julklappar utan vi kör en rejäl fest tillsammans istället plus skänker till någon organisation. Men i år blir det ingen fest, såklart, så vi får fin julklapp till våra kontor plus skänker pengar.
 
Nu är allt utflyttat till förrådet. Eller ja det som skulle dit iallafall.

Funderar på att prova beställa ett par örhängen och se om dom hinner dimpa ner i brevlådan innan tisdag... Tycker jag saknar en till juklapp till mamma. Annars har jag backup med örhängen jag köpt till mig själv, som ligger kvar i förpackningen.
Tror jag chansar. Brukar vara snabb leverans från det stället när jag beställt tidigare.
 
Brorsan ringde, det händer typ aldrig.
Pappa är inlagd efter en rejäl omgång supande som slutade i att han ramlade ur sängen, slog sig och fick hämtas med ambulans. Igår. Sjukvården gjorde en orosanmälan så utredning är igång, troligen ringer SSK mig imorgon.

Brorsan har ändå handlat och sådär sedan i våras men nu åker han till landet för han orkar inte mer. De har haft hemtjänst förut men handläggare drog in det, oklart varför.

Jag vet att det låter hemskt men jag tycker det är lite skönt att man inte får besöka någon på sjukhus just nu.
 
Brorsan ringde, det händer typ aldrig.
Pappa är inlagd efter en rejäl omgång supande som slutade i att han ramlade ur sängen, slog sig och fick hämtas med ambulans. Igår. Sjukvården gjorde en orosanmälan så utredning är igång, troligen ringer SSK mig imorgon.

Brorsan har ändå handlat och sådär sedan i våras men nu åker han till landet för han orkar inte mer. De har haft hemtjänst förut men handläggare drog in det, oklart varför.

Jag vet att det låter hemskt men jag tycker det är lite skönt att man inte får besöka någon på sjukhus just nu.

Jag förstår dig :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
46 47 48
Svar
959
· Visningar
27 675
Senast: Luzzan
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
798
Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
1 614
Senast: gulakatten
·
  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp