Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här var första sprutan (Pfizer Comirnaty) så om sex veckor är det dags igen :up: Tack, jag är så lycklig :love:
Jag förstår det! Åh, så härligt! :heart

Min pappa fick första sprutan förra v. Tror dock han fick Astra Zeneca. Men han har aldrig haft blodproppsbesvär. Han sambo har dock det och får därför vänta ett tag.
Jag längtar SÅ tills de är klara och man kan kramas! Pappaaaaa! :heart

Jag själv, mina jämnåriga vänner etc får nog vänta lite längre på spruta.
 
Min mamma ska äntligen få tillbaka sin shunt idag 😍
Men hon har fått en underlig reaktion på covidvaccinsprutan, vi är rädda att hon fått en infektion där och då blir nog operationen uppskjuten.

Självklart blev hon vaccinerad av en sköterska som var jättevimsig, satte sprutan fel en gång och en spruta läckte och det såg inte sköterskan så mamma fick hojta till om det. Vore så typiskt om detta orsakade problem för operationen.

Hon blev opererad 🤗
 
Är på ohemult dåligt humör efter frustrerat letande efter Ponnyallsvenskan av Nan Inger. Fick enormt nostalgiryck och läst hennes Piglet och Dunet serie - när man läser Sedan Red Jag Dunet så inser man vilken pionjär Nan Inger var inom genren.

Även om mycket naturligtvis förändrats så håller Piglets känslor och porträttet om hur det är att vara en flicka med sin första häst, där det definitivt går upp och ner och första tävlingen är en lokal tävling och inte slutar med en lysande triumf.

Så nu rotar jag fram mina Nan Inger böcker, har nästan alla, förutom Ponnyallsvenskan som jag tappat bort i en flytt, plus Buttan serien. Men Ponnyallsvenskan är precis omöjlig att få tag på, har bevakningar på tradera, bokborsen, abebooks, antikvariat.net. Bleh.

De finns på tre bibliotek i Stockholm, Frescati (där du bara kan låna om du vill forska) KB och Svenska barnboksinstitutet. Alla tre är enbart lässalslån.
 
Är på ohemult dåligt humör efter frustrerat letande efter Ponnyallsvenskan av Nan Inger. Fick enormt nostalgiryck och läst hennes Piglet och Dunet serie - när man läser Sedan Red Jag Dunet så inser man vilken pionjär Nan Inger var inom genren.

Även om mycket naturligtvis förändrats så håller Piglets känslor och porträttet om hur det är att vara en flicka med sin första häst, där det definitivt går upp och ner och första tävlingen är en lokal tävling och inte slutar med en lysande triumf.

Så nu rotar jag fram mina Nan Inger böcker, har nästan alla, förutom Ponnyallsvenskan som jag tappat bort i en flytt, plus Buttan serien. Men Ponnyallsvenskan är precis omöjlig att få tag på, har bevakningar på tradera, bokborsen, abebooks, antikvariat.net. Bleh.

De finns på tre bibliotek i Stockholm, Frescati (där du bara kan låna om du vill forska) KB och Svenska barnboksinstitutet. Alla tre är enbart lässalslån.


Åh de böckerna är ju fantastiska 😍 Får riktiga flashbacks 😊
 
Är på ohemult dåligt humör efter frustrerat letande efter Ponnyallsvenskan av Nan Inger. Fick enormt nostalgiryck och läst hennes Piglet och Dunet serie - när man läser Sedan Red Jag Dunet så inser man vilken pionjär Nan Inger var inom genren.

Även om mycket naturligtvis förändrats så håller Piglets känslor och porträttet om hur det är att vara en flicka med sin första häst, där det definitivt går upp och ner och första tävlingen är en lokal tävling och inte slutar med en lysande triumf.

Så nu rotar jag fram mina Nan Inger böcker, har nästan alla, förutom Ponnyallsvenskan som jag tappat bort i en flytt, plus Buttan serien. Men Ponnyallsvenskan är precis omöjlig att få tag på, har bevakningar på tradera, bokborsen, abebooks, antikvariat.net. Bleh.

De finns på tre bibliotek i Stockholm, Frescati (där du bara kan låna om du vill forska) KB och Svenska barnboksinstitutet. Alla tre är enbart lässalslån.
Ponnyallsvenskan är ju underbar
 
En av de roligaste arbetsuppgifterna på jobbet idag, ni förstår nivån :rofl:
(Men på riktigt, tycker det är väldigt tillfredsställande!)

1C046F62-EF8D-48E1-B591-35E4F5DAB7D8.jpeg
 
Massa jobb som alltid när slutet av terminerna närmar sig. Jag är mitt uppe i både min egen examination, och i examinationerna i kurserna... Mkt examinerande blir det! :rofl:

Men det känns ändå rätt skönt, hanterligt, och nu närmar sig sommaren och tid för chill i en solstol. Så jag pallar ett tag till.

Det är lite svagt med Buke-aktiviteten för min del nu, men jag återkommer med jämna mellanrum för att checka av vad som hänt på det senaste.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
267
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 915
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
890
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 474
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp