Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok liiiite känslan..,

hur jag vill leva:

59398999-2CE0-4AF2-9614-CB953E9F8DFF.jpeg
 
Dilemma... Jag köpte precis en sak på Tradera för nästan inga pengar alls (12 kr). Mestadels för att jag var nyfiken på prylen. Nu visar det sig att beskrivningen inte ALLS stämmer. Bilden stämmer. Men jag förstår inte hur jag ska kunna ge full pott på mitt omdöme när objektsbeskrivningen var HELT tokig O_o ?? Jag tror inte att det var gjort med flit dock, utan att säljaren verkligen trodde att hon hade rätt.... Man önskar ju t.ex. att folk var lite försiktiga med att benämna något som "antikt" när det troligtvis är tillverkat någon gång under de senaste 20 åren....
 
Dilemma... Jag köpte precis en sak på Tradera för nästan inga pengar alls (12 kr). Mestadels för att jag var nyfiken på prylen. Nu visar det sig att beskrivningen inte ALLS stämmer. Bilden stämmer. Men jag förstår inte hur jag ska kunna ge full pott på mitt omdöme när objektsbeskrivningen var HELT tokig O_o ?? Jag tror inte att det var gjort med flit dock, utan att säljaren verkligen trodde att hon hade rätt.... Man önskar ju t.ex. att folk var lite försiktiga med att benämna något som "antikt" när det troligtvis är tillverkat någon gång under de senaste 20 åren....

Det är tyvärr extremt vanligt på Tradera, saker beskrivs som antika hit och dit. Folk är mer eller mindre totalt okunniga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
263
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 832
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
887
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 461
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp