Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på vattengympa, Indiska och hämtade ut två böcker på bibblan. Först åkte jag till bibblan vid Hornstull för att hämta ut böckerna, nehepp, tydligen var det Tranströmers (vid Medborgarplatsen) jag skulle till. Så jag roade mig med att åka fram och tillbaka mellan Mariatorget och T-centralen, Slussen och Gamla Stan, T-centralen och Zinkensdamm, rince and repeat ett antal gånger, eftersom jag inte kunde räkna rätt när jag skulle byta från röda till gröna linjen och jag var lat nog att bara vilja gå över perrongen och inte ränna upp och ner för trappor till olika spår.

Fattar fortfarande inte hur jag räknade fel vid T-centralen. 🙈
 
Lägenheten är helt jäkla fantastisk, som gjord för mig och katterna :love: o riktigt mysigt, lugnt område :love:
Nu är det bara den här perioden med terror innan jag får svar om jag får den :nailbiting:Jag vet jag inte har några anmärkningar och har alltid skött hyran så lär få bra referens från nuvarande hyresvärd iaf. Men hjärnan går "tänk om och tänk om, du vet heller inte om det är fler som vill ha den"... Jag var iaf noga med att erbjuda fler referenser än de bad om och nämna jag jobbar på sjukhuset, man vet aldrig om det kan ge lite extrapoäng nu i pandemitider :angel: Hoppas hoppas hoppas :love:
Håller tummar, tår och tassar :)
 
Galet trött!

Men nu är vi tre som tackat ja till fast tjänst, jag, den andra timanställda och en erfaren från en annan kommun :-) (När annonsen kom ut var det en som skulle anställas 😅 ).

Jag börjar på heltid i mitten av juni och är sen tjänstledig 20% för att slutföra studierna.

Nu är det ”bara” hemsituationen kvar att lösa så blir det bra.
 
Jag löste min lunchvånda med att svänga förbi grannen på vägen hem från kulturgården och
köpa en matlåda. Synnerligen bekväm matlagning :D

Inte för att jag saknar mat i skåpen utan för att jag bara inte orkade laga nåt riktigt. Nu fick jag restaurangmat för två måltider och behövde inte göra något själv.
Jag ska göra något liknande när jag är i skånehuset,har gångavstånd till en lanthandel som har en toppen lunchmeny,med lokala ingredienser.
 
Hemma och har skrivit på papper. Svindlande massa pengar så lika bra att vara noggrann, och läsa allt finstilt och fråga tusen frågor. Fick i alla fall en rätt bra "deal" på bostadslånet, som var lite bättre än jag räknat med :up:
När vi var klara var jag så trött i huvudet att jag gick ifrån alla papper jag skulle ha :banghead: Men det löste sig, var bara att gå tillbaka och hämta dem.
Tur att pappa själv är en virrpanna och bara skrattade åt det, själv är jag oftast noggrannare än noggrannast men nu var jag väl lite för trött i huvudet.

Ville fira lite med pappa efteråt men det kändes inte så bra att gå på restaurang när det är pandemi. Vi bestämde att det får bli lite firande någon annan gång. Köpte mig i alla fall en chokladkaka att fira lite med :)
 
Skit också. Skulle eg haft lunch med en kollega men kollegan tog rast för tidigt. Jag har inte lastat klart än och kollegans rast är slut 12:30.... nåväl ibland är det för bra för å va sant. Får ta igen det en annan gång istället.
Slutade med att ja va färdiglastad 12:28, ringde kollegan å skämtade lite med att det är väl inte lönt att komma förbi för 2 min. Kollegan sa då att rasten va slut om 10 min, så svängde förbi. Alltid najs att ha någon att tjöta me, råkade visst ha så trevligt att kollegans 10 min blev 20 min. 😅 🙈
 
En av kossorna som anlänt till grannhagen är en konstig stålgrå. Den är också helt jäkla enorm och har små jättekorta och breda ben. När den gick iväg såg den exakt ut som en flodhäst bakifrån. Den har någon vit teckning i ansiktet som gjorde att det såg ut som det stack ut sån där bred flodhästnäsa på sidorna i den vinkeln. :laugh:
I morse när jag trött tittade ut genom toafönstret såg jag några konstiga saker i gräset. Såg ut som ovansidan på armadillos, som jag såg klipp om igår. Det var tydligen hägrarna som hade halsen ner i höga gräset. :p
Räven har också varit här igår kväll. Och som tur var såg jag "vår" lilla skogskanin levande i morse. Haren har dock inte setts till. Hoppas den lever!
Så härligt med alla djur inpå knuten! :heart
 
En av kossorna som anlänt till grannhagen är en konstig stålgrå. Den är också helt jäkla enorm och har små jättekorta och breda ben. När den gick iväg såg den exakt ut som en flodhäst bakifrån. Den har någon vit teckning i ansiktet som gjorde att det såg ut som det stack ut sån där bred flodhästnäsa på sidorna i den vinkeln. :laugh:
I morse när jag trött tittade ut genom toafönstret såg jag några konstiga saker i gräset. Såg ut som ovansidan på armadillos, som jag såg klipp om igår. Det var tydligen hägrarna som hade halsen ner i höga gräset. :p
Räven har också varit här igår kväll. Och som tur var såg jag "vår" lilla skogskanin levande i morse. Haren har dock inte setts till. Hoppas den lever!
Så härligt med alla djur inpå knuten! :heart
Så.....okej.....var det inte du som också såg en bild på hemnet av en gård med zebra och kameler..... :nailbiting:O_o...... :D?!?!
 
Sjuk var hon också..

Har du feber än @tuaphua ? :cautious:

Edit: Ah. Fick visst svaret. Då är det bildbevis som gäller tills vidare :rofl:
http://net.sfd.se/webpack/wpBildLista/Default.aspx?firmanr=17661&objgid=OBJ17661_1835528860

Här finns Zebran och kamelerna. Himla söt Zebran är!

Fanns något par som hade Zebra och halvzebra. Vet inte om det är samma eller finns fler:
https://www.expressen.se/gt/stefan-39-har-en-zebra-som-husdjur/

Cool färg på halvzebran i sommarpäls! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
31 191
Senast: Asko
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 203
Senast: hundtant
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 369
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skatt
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp