Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Del ett av kaosveckan håller på att avslutas och det har gått över förväntan! "Vilodag" imorgon innan del två drar igång! Om jag har tur behöver jag inte arbeta på söndag och har istället planerat in fölmys! :love:

Jag orkade dessutom med trädgårdsarbete igår och de flesta rabatterna är redan färdiga för våren! Jag har bara tre rosbuskar och ett träd som ska städas runt nu, tror jag. :up:
 
Jag tar tillbaka att vädret är skönt... Mulet, blött och kvavt så det känns alldeles kvalmigt :wtf: Hoppas på ett riktigt oväder så det blir fräsch luft igen efteråt! I övrigt så är jag nu på jobbet... Lugn dag och jag kan inte låta bli att snegla på telefonen var 5:e minut :o
 
Läkaren har uppmanat mig att hålla koll på vikten.
Så jag ställde mig på vågen och upptäcker att jag gått ner flera kilo senaste veckan. Något jag fått förmaningar om att inte göra.
Vet inte vad jag ska göra. Jag äter det jag orkar och ändå så traskar vikten sakta ner. Antagligen tar jag inte upp näring som jag borde.

Det är nice att efter ett långt liv som fetto börja oroa sig för viktnedgång.... :D Men eftersom vården är orolig antar jag att jag också borde vara det.

Det är typ 40 år sedan jag vägde såhär.
 
Läkaren har uppmanat mig att hålla koll på vikten.
Så jag ställde mig på vågen och upptäcker att jag gått ner flera kilo senaste veckan. Något jag fått förmaningar om att inte göra.
Vet inte vad jag ska göra. Jag äter det jag orkar och ändå så traskar vikten sakta ner. Antagligen tar jag inte upp näring som jag borde.

Det är nice att efter ett långt liv som fetto börja oroa sig för viktnedgång.... :D Men eftersom vården är orolig antar jag att jag också borde vara det.

Det är typ 40 år sedan jag vägde såhär.
Kan du fylla ut med näringsdrycker?
 
Nyser ihjäl mig, men ska strax rulla iväg och fixa bark och sen blir det nog lite utefixande även idag.
Egentligen kanske jag inte borde med tanke på muskelfästena, men de har ju vilat i flera dagar och jag knaprar mina antiinflammatoriska som jag ska och de känns väldigt mycket bättre, så lite lagom av normal aktivitet borde inte vara någon fara. Kan jag tycka.
 
Jag har länge sagt att jag hört kajor oroväckande nära när jag suttit och jobbat och varit uppe tidigt på morgonen. Maken har inte trott mig "för det är ju nät över skorstenen". Igår öppnade han luckan över köksfläkten och fick snällt börja plocka pinnar och hästhår ur röret :rofl: Man ska lyssna på sin fru 😘
 
Phu, nu har jag och chefen haft ett lååångt samtal om min arbetsbeskrivning. Blev ett minitjafs men hen backade ganska fort på frågan. Så snart kommer jag ha en arbetsbeskrivning.

Lyckades till och med få chefen att inse det orimliga i att ha en reception öppen 9-16, när det bara trillar in kanske 2-5 studenter om dagen, och jag har en miljon andra grejer att göra som inte går att göra när man sitter i reception.
Chefen nämnde att han såg att jag behövde mer intellektuell utmaning än jag har nu :confused: och bokade genast ett möte där vi ska diskutera lite kring öppettiderna.

Chefen har helt klart förbättrats sedan jag satt ner foten flertalet gånger och påpekat en massa dumheter. :cautious: Känns som hen är lite orolig när han pratar med mig på något sett, och har insett att jag faktiskt ofta har rätt :p Eller så är det en falsk fasad? :cautious:
Nåja, jag kan faktiskt säga att jag numera är rätt nöjd med chefen. Hoppas det håller i sig.
 
Måste få berätta!!😁😃 Känner att jag typ går sönder av stress OM jag inte skulle hinna få engelskan klar till ansökan. Oroar mig att jag sitter för mycket så jag skulle bli typ psykotisk, få hjärnblödning, hjärtattack vad som. Jo men då är ju ändå slitet bortkastat lixom (!!). För jag har en månad på mig att fixa lite drygt 2 moduler och jag har redan gjort klart knappt 3 moduler på 2 veckor. Hjärnan borde få in att det går bra. Och så fick jag nyss se bedömningen hittills. Bla VG!!!! Jag som aldrig varit bra på engelska !! Jag är ju tydligen inte kass!! Nä nu tänker jag fasen ta ledigt från studier resten av denna dag! 😃😃😃😃
 
Måste få berätta!!😁😃 Känner att jag typ går sönder av stress OM jag inte skulle hinna få engelskan klar till ansökan. Oroar mig att jag sitter för mycket så jag skulle bli typ psykotisk, få hjärnblödning, hjärtattack vad som. Jo men då är ju ändå slitet bortkastat lixom (!!). För jag har en månad på mig att fixa lite drygt 2 moduler och jag har redan gjort klart knappt 3 moduler på 2 veckor. Hjärnan borde få in att det går bra. Och så fick jag nyss se bedömningen hittills. Bla VG!!!! Jag som aldrig varit bra på engelska !! Jag är ju tydligen inte kass!! Nä nu tänker jag fasen ta ledigt från studier resten av denna dag! 😃😃😃😃
Härligt! Heja dig 👏:banana:
 
Ligger i soffan på balkongen med mycket nöjd hund. Den här soffan är tveklöst det bästa som någonsin köpts till den här lägenheten!
20210512_121338.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
266
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 855
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
888
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 462
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp