Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kolla in denna veckans meny. Jag kommer bli både lat o fet av att bo i skåne,tur det inte är på heltid. :D 🙈

184800120_3938432526275370_3898634964409882324_n.jpg
 
Efter att ha snickrat lite blomlåda och antifauvegrävskydd, snyggat till och krattat hundgården samt grävt bort gräs, lagt tidning och halm kring rabarberna, så tänker jag göra typ ingenting just nu :D
Imorgon ska jag dock lägga bark ovanpå halmen, så rabarberna förhoppningsvis vara ifred från gräsinvasion :up:
2021-05-11_20.21.26.jpg
 
Vilken härlig majkväll 🤩😍. Det var så himla skönt (och välbehövligt) med en promenad i kvällssolen med pållan ❤ som även fick trava och galoppera lite på lina efteråt 😊. Även lite kli och fölmys 🥰.Hemma klippte älsklingen ❤ gräsmattan för första gången i år och den doften 😍 och nu, när vi ska sova hörs en tofsvipa av och till 😍. Bara att njuta av våren innan den övergår i sommar 🤩.
 
Lägenheten är helt jäkla fantastisk, som gjord för mig och katterna :love: o riktigt mysigt, lugnt område :love:
Nu är det bara den här perioden med terror innan jag får svar om jag får den :nailbiting:Jag vet jag inte har några anmärkningar och har alltid skött hyran så lär få bra referens från nuvarande hyresvärd iaf. Men hjärnan går "tänk om och tänk om, du vet heller inte om det är fler som vill ha den"... Jag var iaf noga med att erbjuda fler referenser än de bad om och nämna jag jobbar på sjukhuset, man vet aldrig om det kan ge lite extrapoäng nu i pandemitider :angel: Hoppas hoppas hoppas :love:
Hoppas, hoppas!
 
Isch. Började hetsa upp mig igen över att det verkar vara sådan nonchalans över vår semesterplan som fortfarande inte är godkänd (och tydligen inte är helt klar med alla detaljer fick jag veta igår)...
Det är vara kollektivavtalsbrott med sisådär 5v.
Nu säger någon snart, gå till facket, men ptja de är informerade en de tvistar om stora saker just nu och intresset var väldigt svalt där. Så nu har jag provat högre upp i hierarkin bland cheferna men sen får jag kräva av facket att de tar en tvist, men det kan ju ta tid.
Jag borde inte bli så förbannad och känslostyrd, det är inte värt det.

Och ja, det är mycket mer bakom och jag är stamkund på platsbanken, och önskar att sortimentet där kunde vara lite större 😉.
Och egentligen orkar jag inte ens bråka....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
31 259
Senast: MJLee
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 203
Senast: hundtant
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 371
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp