Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, det där är ju budgetsoffan för fattiglapparna. När man i stället kan välja den kevlar- och kristallprydda Flap Diamond-soffan från samma designer? Endast 1,145 mille, som hittat ju!

(blir ännu mer nöjd med mitt fynd av begagnad hörnsoffa - i prima skick - från Mio för 2000 kr när jag ser dessa) :up:
Ah sant, vem har inte drömt om en diamantsoffa? Nomadkrafset kan fattiga människor få ha för sig själva :laugh:

Jag köpte en ny soffa från Mio, betalade ca 23 000:-. Nu, efter två månader, syns det redan klösmärken på ena armstödet efter att katten invigt den på sitt sätt :laugh: Väl investerade pengar!
 
Ah sant, vem har inte drömt om en diamantsoffa? Nomadkrafset kan fattiga människor få ha för sig själva :laugh:

Jag köpte en ny soffa från Mio, betalade ca 23 000:-. Nu, efter två månader, syns det redan klösmärken på ena armstödet efter att katten invigt den på sitt sätt :laugh: Väl investerade pengar!

Kisse då :heart :love:

Min kattracka har också lämnat visitklor på min chesterfield i läder :cautious:
 
Tyvärr! Toaletten är precis där han sitter, och både golv och dörrar låter i den här lägenheten. Jag tror dessutom toalettdörren kan va i bild från där han sitter. Men även utöver det så är det mycket nerver inblandade och en del på spel så vill inte avbryta hans fokus. Inget vanligt möte alltså, annars hade det gått.
Kissa i ett hörn och skyll på hunden? :D (För du har väl en sådan?)
 
Ah sant, vem har inte drömt om en diamantsoffa? Nomadkrafset kan fattiga människor få ha för sig själva :laugh:

Jag köpte en ny soffa från Mio, betalade ca 23 000:-. Nu, efter två månader, syns det redan klösmärken på ena armstödet efter att katten invigt den på sitt sätt :laugh: Väl investerade pengar!

Du får åberopa att klösmärkena utgör en unik designdetalj för en mer rustik känsla? Likt nomaderna, som med nöd och näppe lyckats rädda undan sina textilier från en vilddjursattack. (alternativt impregnera med kevlar, det borde duga som skydd mot kattklor?) :laugh:
 
Ja man får titta bort bäst man kan och glädjas åt att alla i familjen uppskattar möbeln 😅 Armstödet på soffan är brett och katten ligger gärna där också så jag har inte hjärta att spraya på något otäckt eller liknande.

Inte lika kul med märken i fåtöljen kanske? 😅

Det är en tresitsig chesterfieldsoffa som tydligen är väldigt trevlig att rejsa i/på och hon har tappat balansen några gånger, därav klösmärkena :rofl:

Det är lite trist kan jag medge men hon är som sagt familjemedlem så det är som det är. Jag bor inte i något visningshem, det är ett HEM.

Edit: Jag har fö bestämt mig att behålla guldkanapén trots risk för klösmärken. Jag bara älskar den och katten också bevisligen :D
 
Igår var inte en bra dag i trakterna här. En ladugård med kor brann, och tre ladugårdstak (med djur i byggnaden) rasade in. :(
Jag kommer ihåg ett avsnitt av sån där svensk serie där man följer polisen eller brandkåren etc. Just denna var brandkåren och det var ett avsnitt där en lada med djur som brann inne :crazy::(

Det var en ladugård med kor och det jag tyckte var märkligt och speciellt hemskt är hur djuren stod kvar där inne! Brandmännen och folk omkring gjorde såklart sitt bästa men det var en kraftig brand. Och jag minns tydligt en bild av att man kunde se in i ladan (pga det brann så kraftigt och delar av väggarna hade rasat) och man såg en eller två kor som stod kvar (med elden en bit bakom), hade de bara vänt om så hade de kunnat gå ut. Men det var så läskigt hur insikten inte fanns i dem utan de ville bara stanna kvar inne, de ansträngde sig för att stanna inne typ :crazy: Alltså de brinner ju hellre inne än att de försöker fly ut :confused: vilket känns helt sjukt! Jag har ingen aning om varför de beter sig så, kanske de tror så starkt på att ladan innebär trygghet?

Edit: Ser nu att @FengurLaugar skriver om samma sak, att de stannar inne.
 
Du får åberopa att klösmärkena utgör en unik designdetalj för en mer rustik känsla? Likt nomaderna, som med nöd och näppe lyckats rädda undan sina textilier från en vilddjursattack. (alternativt impregnera med kevlar, det borde duga som skydd mot kattklor?) :laugh:
Åhh, där har vi det! Kan lägga ut soffan på Blocket. Vad tror ni är rimligt att ta, 150 000:-? Jag är ju inte så känd på soffdesignmarknaden än :laugh:
Ska skriva en lagom pretentiös text också.

"Soffan är inspirerad av det djuriska i oss, för att inspirera och utmana våra sinnen. Känn en doft av trasigt tyg, lösa trådar och stoppning som elegant flödar ut och fulländar den barbariska designen."
 
Jag kommer ihåg ett avsnitt av sån där svensk serie där man följer polisen eller brandkåren etc. Just denna var brandkåren och det var ett avsnitt där en lada med djur som brann inne :crazy::(

Det var en ladugård med kor och det jag tyckte var märkligt och speciellt hemskt är hur djuren stod kvar där inne! Brandmännen och folk omkring gjorde såklart sitt bästa men det var en kraftig brand. Och jag minns tydligt en bild av att man kunde se in i ladan (pga det brann så kraftigt och delar av väggarna hade rasat) och man såg en eller två kor som stod kvar (med elden en bit bakom), hade de bara vänt om så hade de kunnat gå ut. Men det var så läskigt hur insikten inte fanns i dem utan de ville bara stanna kvar inne, de ansträngde sig för att stanna inne typ :crazy: Alltså de brinner ju hellre inne än att de försöker fly ut :confused: vilket känns helt sjukt! Jag har ingen aning om varför de beter sig så, kanske de tror så starkt på att ladan innebär trygghet?

Ja, djur och speciellt kor känner trygghet i ladugården så de brukar vara väldigt svåra att få ut om det brinner. Det är ofta svårt att få ut hästar av samma anledning men de är ju i allmänhet mer tränade att bli ledda så går det att ta sig in brukar man få ut dem.

Man ska ALDRIG riskera sitt eget liv för att få ut djuren. Brandmän tar i allmänhet större risker för att få ut människor än djur och har man då gått in och inte kan ta sig ut är risken hög för att de försöker och kanske blir skadade/dödade själva.
 

Bifogade filer

  • 20210226_102242.jpg
    20210226_102242.jpg
    618,3 KB · Visningar: 38
En av hästarna på stuteriet jag var på älskade sin matte så mycket att hon hoppade ut över henne när hon ropade (hon satt på knä). Stallet var så övertänt då att de vågade inte gå in igen. De fick också ut ett sto med ett två dagar gammalt föl. När de kommit ut rusade en av unghästarna mot stoet och de blev rädda för att han skulle rusa in i stallet igen men han stannade vid stoet med fölet och stöttade fölet ner till hagen :heart

Araber är fantastiska :love:
Jag kommer tydligt ihåg en sida ur en bamse tidning från när jag var liten där de berättade lite om brandsäkerhet och djur efter en serie där det handlade om någon häst som sprungit tillbaka in till stallet. De berättade att vilda hästar hade typ utvecklat en överlevnadsinsikt som detta beteende berodde på. Att när grässlätterna brann så var det större chans att överleva om vildhästen vände om och sprang rakt igenom elden till andra sidan där det hade redan brunnit än att försöka springa ifrån elden.
Ingen aning om det är sant dock (jag tolkade det som sanning såklart, det var ju bamse :p), har någon av er hört något liknande?
 
Det är en tresitsig chesterfieldsoffa som tydligen är väldigt trevlig att rejsa i/på och hon har tappat balansen några gånger, därav klösmärkena :rofl:

Det är lite trist kan jag medge men hon är som sagt familjemedlem så det är som det är. Jag bor inte i något visningshem, det är ett HEM.

Edit: Jag har fö bestämt mig att behålla guldkanapén trots risk för klösmärken. Jag bara älskar den och katten också bevisligen :D
Men exakt så, man får liksom inse att alla familjemedlemmar inte vill använda möblemanget på samma sätt men att det är okej ändå :laugh:

Jag tycker också att du gör helt rätt som behåller den! Den är ju skapad för att användas i ett levande hem :)
 
Jag måste bli soffdesigner.

Köp en IKEA-soffa, lägg på ett fladdrigt överdrag, ta mer än 200 000:- betalt. Klart. *KLIRR I KASSAN*

Köp Sofà Gran Khan från Edra | Nordiska Galleriet
Det där påminner om tv-serierna om brittisk överklass som har fina hus ute på landet, då man täcker över möblerna innan man åker in till London för den säsongen. Vita lakan som man täcker över möblerna alltså. Jag skulle tro att man skulle ta bort lakanet :rofl:
 
Instämmer i allt :laugh:

Glömde bilden i förra inlägget, så här ser den ut om någon vill slå till! För ynka 209 420:- kan man pryda sitt hem med den!

Visa bifogad fil 65287

Åh, men en sådan har vi redan typ! :up: Helt egendesignad dessutom, och mycket större, måste ju gå att sälja dyrt! :idea:

Tänker mig att målgruppen för denna skapelse borde vara barn/djurfamiljer? Smidigt att tvätta överdraget liksom. Undrar hur många flerbarnstillägg jag måste se till att skaffa först för att ha råd bara :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 023
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 466
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 303
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp