Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha vad i hela friden... Det ska bli utomhus utställning på jobbet och de ringer av någon himla anledning till mig!

De "Kan vi vara i X lokal kanske?"
Jag "Ptja... men ni vet att det är ett kallhus? Alltså det är fuktigt och kallt, och med kallt menar jag typ -2...-5. Jag hade nog inte velat sitta där i fyra timmar."
De "Nehe..."

De "Kan vi bygga en ponton med paviljong?"
Jag "Alltså... det är allmän plats. Ni får prata med de som äger marken och de som äger vattnet osv i sånt fall om bygga av ponton med paviljong... och fråga ekonomiavdelningen om det går att få budget till sådant"
De "Okej... ja... kanske..."

De "Vi vill bygga ett stort ljudsystem och så har vi så hög volym att det hörs över till andra sidan ön!"
Jag "Ni vet att det finns bestämmelser vad gäller decibelnivåer på offentlig plats? Om jag gör ett snabbt överslag i huvudet lär ju decibelnivån behöva överstiga nivån som finns för utomhuskonserter om det ska nå andra sidan ön. Dessutom bor ju folk precis där. Det där måste ni undersöka i så fall, och få tillstånd för"
De "Hur vet du det?"
Jag "Jag har varit med och planerat evenemang?"
De "aha..."

Jag "Alltså jag fattar inte vad ni vill göra liksom? Kan ni skicka projektbeskrivningen till mig kanske? Med detaljerat vad ni behöver för utrustning osv"
De "Alltså... det är ju en process..."
Jag "???. Ok. Så ni vet inte exakt vad ni vill göra eller vilken utrustning som krävs, och inte var ni ska få utrustningen från och vem som ska sätta den på plats osv?"
De "Näää..."
Jag "Ok. Då kan jag inte hjälpa er mer. Kan ju dock upplysa om att många tillstånd vad gäller paviljonger på allmän plats, pontoner, decibelnivåer tar mycket mer än 18 dagar att få."
De "Aha... Vi kanske få ha ett möte..."
Jag "Ja. Kanske det."

:banghead: Hujeda mig!
 
Usch mitt gamla arbete skrev precis till mig och frågade om jag skulle kunna tänka mig att sommarjobba i år. Absolut inte var min första reaktion, så tackade snällt nej och sa att jag inte hade tid att göra det. Tänker inte utsätta mig för den stressen igen, fick ångest bara av att hon skrev och frågade mig, så det känns som helt rätt beslut. Har nu någon konstig ångest över det men jag vet ju att det är rätt beslut av mig... :wtf:
 
Haha vad i hela friden... Det ska bli utomhus utställning på jobbet och de ringer av någon himla anledning till mig!

De "Kan vi vara i X lokal kanske?"
Jag "Ptja... men ni vet att det är ett kallhus? Alltså det är fuktigt och kallt, och med kallt menar jag typ -2...-5. Jag hade nog inte velat sitta där i fyra timmar."
De "Nehe..."

De "Kan vi bygga en ponton med paviljong?"
Jag "Alltså... det är allmän plats. Ni får prata med de som äger marken och de som äger vattnet osv i sånt fall om bygga av ponton med paviljong... och fråga ekonomiavdelningen om det går att få budget till sådant"
De "Okej... ja... kanske..."

De "Vi vill bygga ett stort ljudsystem och så har vi så hög volym att det hörs över till andra sidan ön!"
Jag "Ni vet att det finns bestämmelser vad gäller decibelnivåer på offentlig plats? Om jag gör ett snabbt överslag i huvudet lär ju decibelnivån behöva överstiga nivån som finns för utomhuskonserter om det ska nå andra sidan ön. Dessutom bor ju folk precis där. Det där måste ni undersöka i så fall, och få tillstånd för"
De "Hur vet du det?"
Jag "Jag har varit med och planerat evenemang?"
De "aha..."

Jag "Alltså jag fattar inte vad ni vill göra liksom? Kan ni skicka projektbeskrivningen till mig kanske? Med detaljerat vad ni behöver för utrustning osv"
De "Alltså... det är ju en process..."
Jag "???. Ok. Så ni vet inte exakt vad ni vill göra eller vilken utrustning som krävs, och inte var ni ska få utrustningen från och vem som ska sätta den på plats osv?"
De "Näää..."
Jag "Ok. Då kan jag inte hjälpa er mer. Kan ju dock upplysa om att många tillstånd vad gäller paviljonger på allmän plats, pontoner, decibelnivåer tar mycket mer än 18 dagar att få."
De "Aha... Vi kanske få ha ett möte..."
Jag "Ja. Kanske det."

:banghead: Hujeda mig!

"Hur vet du det"! :rofl: :rofl: :rofl:

Tur att ni inte släpper dem helt fria, herregud vad böter de skulle få! :D
 
Chefen är ledig så idag fick hunden följa med till jobbet för att hålla ställningarna! Så mysigt att ha med henne :heart Blev en extra lång skogspromenad på lunchrasten i solen och nu kaffe och choklad, fredagskänslan är på topp! :love:

(Chefen har alltså inget emot att hunden är med men brukar ha med sin egen som är sådär 20 ggr större än min :laugh:)
 
Trist att solen försvann, hade tänkt mig springtur med sol. Nu blir den nog utan och till och med med lite snö.
Men ska inte ut än på ett tag, kanske kan solen titta fram sen ändå.

Försöker jobba men det är lite svårt med arbetsmoralen just nu :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 964
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 384
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 873
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp