Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft yngsta dottern hemma idag då hon va lite hängig igår. Vi tog med äggsmörgåsar och tog fyrhjulingen upp till en jaktstuga i skogen och hade lunchdate förut, himla mysigt 🥰 Åkte sen ännu högre upp i skogen till ett tjärn och kollade läget vid bäverhyddan som är där.

Nu har äldsta dottern kommit hem och vi har fikat på altanen i solen. Jag ska rida ett pass på ena hästen nu medan dom leker ute :)
 
Pappa ringer sambon då sambo och jag äter lunch. Han svarar "Objektet är 30 cm bort. Ringer sen". :laugh:

När han sa åt mig att hålla mig undan för att ett paket skulle forslas in så frågade jag "är det stort?". Det var det. "Vad väger det?"
"Ja, vad väger en back öl egentligen.. 9 kg?". Jag har typ druckit 2 öl på 25 år. :rofl:
 
@Hoarfrost Haha fyyy fan och dom första är ju så sega i allmänhet :laugh: Förstår att du lackade! Jag hade en tanke om att spela hela serien från början till slut men var döless redan i Brotherhood, trött på kontrollerna och stridssystemet, på renässansen och på karaktären :laugh: Skaffade Odyssey för att se om det fortsatte på samma vis men det var ju som natt och dag. Rekommenderar verkligen att hoppa in på nåt av de senare spelen om det är nån period som lockar :D
 
Har lämnat löneanspråk.
Det är ju jättesvårt.

Men det är lite kaos.

Tre har slutat och en är sjukskriven sedan jag började i februari. En jobbar 25% sedan en längre tid, en jobbar 50% sedan en längre tid.

Det ska vara 8 + mottag + spec + 1e + chef.

Idag är det 3 + mottag + spec + tf 1e + chef.

Och två timanställda studenter 🤪 (plus administrativt stöd på ca 25% och de två som är sjukskrivna på deltid).

Så jobb finns det. Och möjlighet att visa framfötterna under hög belastning 😅
 
Jag har börjat :nailbiting:!! Färgen stinker och rinner och är allmänt vidrig, men jag tror att resultatet kan bli bra :D!
20210416_172049.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
547
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
980
Senast: tott
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 889
Senast: Calmiche
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 533
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp