Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom hem från jobbat och tog direkt en långpromenad i solen med hundarna och killen jag träffar. Inte världens finaste promenadvägar, men vi kom ut i solen och hittade även en rastgård som hundarna fick skutta i. Nu kokar jag ris och ska ordna en förhoppningsvis jättegod middag. Är å andra sidan så vrålhungrig att allt lär smaka gott...
 
Är äntligen klar med häcken! Det blev lite plantor över från där det var tänkt, så fick improvisera fram fler ställen 🙂 I ugnen gräddas det libapizzor, mat som är så snabbt och enkelt när man är vrålhungrig:d
 
Prata med mamma som varit på resande fot i ett par dagar, vi talar nästan varje dag i normala fall. Ångesten jag dragits med i några dagar lättade iaf ❤ Hon försöker peppa mig till att söka kontakt igen med sjukvården för att prata med någon, mycket i mitt bagage som behöver komma upp till ytan och redas ut och hon tycker väl att de vore bra med någon utomstående för den biten. Svårt jag har ju svårt att få förtroende för människor och även om de är deras jobb att tala med personer så är de svårt min del. Jag hade en fantastisk barnpsykolog i över 10 år, och hon var min klippa under tonåren. Vi får se om jag vågar höra av mig till vårdcentralen de kanske får ligga och gro en stund.

Men istället beställde jag en massagepistol till Mr Trulis den stele som älskar massage, hoppas han ska bli glad min tjocka lilla farbror i sina bästa år 😍😉
 
Ja de är skönt för min sambo som är vaccinerad men också att hans "uppdrags-personer" numera också är vaccinerade pga av LSS. De gör iaf så de kan träffas utomhus numera efter 1 år utan fysisk kontakt överhuvudtaget.
Mina boendestödjare hade en period då de helst bara hade telefonkontakt pga smittspridningen men nu gör de hembesök igen, med mask på. (Jag behöver inte ha mask).
 
Sitter och andas efter en skräp vecka. Har varit rörigt sedan i måndag fm idag fick vi dessutom utrymma pga brandlarm. Det var bara att ta med sig patienterna och gå ut. Jobbar på en mottagning relativt rörliga besökare. Det brann inte men det tog 20-30 min innan vi gå in. Sedan gick vi och köpte choklad 👍🏻😄
Nu vill jag ha en lugn och ro
 
Köpte jord och penseer på lokala handelsträdgården. De hade ett hörn med fantastiska amaryllisar för 45,-. Jag föll för en mörkt blodröd med två knoppar. :love:Lyxigt att ha en amaryllis i full blom i april. Tog med mig ett par påsar sättlök också. Trots att jag inte har nånstans att sätta dem än. De får väl bo svalt så länge.

Sedan tog orken slut så den storhandling på mataffären som jag planerade blev en liten nödhandling bara. Jag måste ändå in till apoteket imorgon efter en n y medicin som läkaren skrev ut. Få ta nya tag då.
 
@Hoarfrost Haha fyyy fan och dom första är ju så sega i allmänhet :laugh: Förstår att du lackade! Jag hade en tanke om att spela hela serien från början till slut men var döless redan i Brotherhood, trött på kontrollerna och stridssystemet, på renässansen och på karaktären :laugh: Skaffade Odyssey för att se om det fortsatte på samma vis men det var ju som natt och dag. Rekommenderar verkligen att hoppa in på nåt av de senare spelen om det är nån period som lockar :D
Just Oddysey har jag funderat på att testa, och Valhalla. Väntar på rea :angel:
 
Köpte jord och penseer på lokala handelsträdgården. De hade ett hörn med fantastiska amaryllisar för 45,-. Jag föll för en mörkt blodröd med två knoppar. :love:Lyxigt att ha en amaryllis i full blom i april. Tog med mig ett par påsar sättlök också. Trots att jag inte har nånstans att sätta dem än. De får väl bo svalt så länge.

Sedan tog orken slut så den storhandling på mataffären som jag planerade blev en liten nödhandling bara. Jag måste ändå in till apoteket imorgon efter en n y medicin som läkaren skrev ut. Få ta nya tag då.
Min pappa satte ut sina för ett par år sedan på våren de blev jätte fina och stora,blommade för fullt 🤗 Tyckte de var lite coolt med amaryllisar som blommade i Juni 😆
 
1618600040169.png
 
Härligt! Fredag och leeedig helg 😃. Pållan fick en aktiv vilodag; lite lösgalopp på ridbanan och vid ett tillfälle bockade hon I sidled 😂 och så galopperade hon självmant lös runt mig på stora mittvolten, mattes älskade och duktiga stjärna ❤. Det blev ett par härliga timmar i stallet innan fredagsmys med middag (sommarsallad och Trocadero för min del) från pizzerian 😋 och serien Snöänglar 🙂.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
547
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
980
Senast: tott
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 886
Senast: Calmiche
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 532
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp