Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Motionerade ponny igår trots allt. Idag verkar det bli ostadigt väder så får se om han motioneras idag. Ska även städa mitt stallskåp :nailbiting:
 

Bifogade filer

  • C4630083-51D4-416B-8732-ABAD3B67E552.jpeg
    C4630083-51D4-416B-8732-ABAD3B67E552.jpeg
    350,7 KB · Visningar: 66

Det har ar vara curly fries. En potatis blir en french fry ... sa nar de ligger i fryern hakar varje fry in i en annan. Nar de ar klara (de har mycket bleka ar alltsa inte till mig, jag glomde bilden :o och Maken och jag satte i oss halva portionen innan jag kom ihag det, sa nasta gang jag gick forbi fotade jag bara "random" portion.
Forst lagger han pappkartongen de ska in i uppepa, jag tror de trycker ihop hela korgen med fries lite.
IMG_2027(1).JPG


Sedan vander han pa korgen fran fryern medan han haller papp kartongen pa plats
IMG_2029.JPG


Och sa har ser det ut nar det ar klart
IMG_2030.JPG


Till det hade vi "corn dogs", varmkorv inbakad i majs brod. :d
IMG_2025(1).jpeg


Lite senare hade vi den har fairen's sista funnel cake ... SA himla gott!
IMG_2034.JPG
 
Jag och katten kollar på gårdagens OS-kväll och väntar på att dottern ska vakna :)
När dottern har vaknat och ätit frukost ska vi till stallet. Därefter se det sista av OS och förbereda mig inför morgondagens återgång till jobbet. Dottern har sommarlov ytterligare 1,5 vecka och 27-åringen har semester ytterligare 2,5 vecka. (Förutom att han går in och jobbar ett pass på onsdag.)
Livet är orättvist! :p (Dock är det ett eget val. Jag ville bara ha semester över OS :D )
 
Jag var ju på IKEA i går när vi tog OS guldet och det var onekligen en upplevelse :D Vimsade runt efter hyllsystem och ser sedan en grupp människor som tittar på något och väsnas. Tittar runtomkring och överallt är det små klungor, spända och mer eller mindre väsnandes.
Vad händer? hinner jag tänka. Sen - just ja hoppningen!

Den lite större gruppen människor blir lite större och snart håller människan som har en ipad upp den ordentligt så folk kan titta. Smyger dit och hinner se det avgörande och slutet. Blev världens väsen och applåder.
Människor som inte fattade vad som hände stannade och vissa applåderade med förvirrade miner :rofl: "fyller någon år?", "någon kanske vann något?":p
 
Ämnet att träffa vänner i vuxen ålder dyker ju upp här på forumet då och då, och det går tydligen. :D

Heh ... I gar och I dag hade vi nya "grannar" pa fair. Det var ett bas om en "county comissioner" som valdes in i January i ar och som har missskott sig. En stor grupp Demokrater, Republikaner, och Independents alla vill ha henne "recalled", och deras bas tog upp namnunderskrifter. Med jamna mellanrum nar vi inte hade nagra intresserade vid vara "bas" sa gick vi emellan och pratade.
En av "tanterna" i baset bredvid och jag hann bli riktigt goda vanner. VI hade mycket gemensamt, bada larare, bada hade undervisat i Amerikansk skola utomlands, Jag i Saudi Ariabia och hon i Indonesia. Vi hade super trevligt i tva dagar, sa nu ser vi fram emot en vin traff om nagon vecka sa vi far utveckla var nya vanskap ordentligt.:cool:

Visst kan man fa nya vanner som vuxen ... jag har ocksa en ny granne har hemma som jag blivit mycket god van med. Vi brukar ga over till varandra och dricka vin minst en gang i veckan. :D och en annan kvinna med bas pa fair, en kvinna som vaxte upp i en rysk "kolloni" har i USA ... (giftes bort som tonaring, etc, etc, etc) holl pa med manikyrer och hon och jag bytte ocksa visitkort.
 
Har hittat ett jättefint hårspänne jag vill ha. Men använder jag det? Har oftast håret i en fläta av praktiska skäl. Är det försvarbart att köpa ett spänne (eller kanske är det mer som en hårnål egentligen, en cirkel och en pinne igenom typ) när jag inte vet ens om jag kan använda det?
Det är handgjort och jättefint.
 
Har hittat ett jättefint hårspänne jag vill ha. Men använder jag det? Har oftast håret i en fläta av praktiska skäl. Är det försvarbart att köpa ett spänne (eller kanske är det mer som en hårnål egentligen, en cirkel och en pinne igenom typ) när jag inte vet ens om jag kan använda det?
Det är handgjort och jättefint.
Det är väl klart du kan köpa det om du tänker använda det någon gång. ;)
 
Har börjat dagen med att vakna tidigt, lugnt äta frukost, städa undan tält och andra vandringsgrejer (de låg utspridda över hela lägenheten för att torka) och nu lagt över bilder från mobilen till datorn. När mobilen är tom igen ska jag ge mig ut med hundarna för att filma lite till instagram :) Blir nog en bra dag det här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 663
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 067
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 140
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 133
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp