Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jättestor Räkmacka. Fick ta hem över hälften i en box. Mölle Hotell Kullaberg.
 

Bifogade filer

  • IMG_20210808_124955.jpg
    IMG_20210808_124955.jpg
    270,7 KB · Visningar: 56
Sitter i mina föräldrars hus och njuter till 110% av lite ensamtid (nämnda föräldrar är i sommarhuset och sambon åkte hem till Skottland i förmiddags). Det har hänt väldigt mycket de senaste två veckorna och jag kan idag kalla mig både faster och fästmö :laugh: Hade inte väntat mig att någon av de sakerna skulle ske (brorsonen kom en hel månad för tidigt och frieriet var helt oväntat) och inget av det har riktigt sjunkit in ännu, tror jag. Känns som att jag skulle behöva en semestervecka till för att landa ordentligt i det, men imorgon är det dags för jobb igen. Känns ändå helt ok! Nu ska jag tillaga ett av mina många guilty pleasures som jag har när jag är i Sverige (snabbmakaroner med Felix delikatessköttbullar och ketchup :o) samt titta på ett TV-relaterat guilty pleasure (Virgin River :o) och försöka hålla mig vaken till åtminstone kl 21 ;)
 
Sitter i mina föräldrars hus och njuter till 110% av lite ensamtid (nämnda föräldrar är i sommarhuset och sambon åkte hem till Skottland i förmiddags). Det har hänt väldigt mycket de senaste två veckorna och jag kan idag kalla mig både faster och fästmö :laugh: Hade inte väntat mig att någon av de sakerna skulle ske (brorsonen kom en hel månad för tidigt) och inget av det har riktigt sjunkit in ännu, tror jag. Känns som att jag skulle behöva en semestervecka till för att landa ordentligt i det, men imorgon är det dags för jobb igen. Känns ändå helt ok! Nu ska jag tillaga ett av mina många guilty pleasures som jag har när jag är i Sverige (snabbmakaroner med Felix delikatessköttbullar och ketchup :o) samt titta på ett TV-relaterat guilty pleasure (Virgin River :o) och försöka hålla mig vaken till åtminstone kl 21 ;)
❤ Grattis till både faster och fästmö!
 
Har varit på Ikea. Ska räkna på om jag kan köpa ett nytt kök (minus vitvaror) istället för att lacka om det ”gamla” som ändå inte är helt rätt. Det var annorlunda när det bara var köket som skulle bytas men när det blev helrenovering så känns det annorlunda 🙈💸💸💸
 
Känner att allt är helt meningslöst och dumt. Hittar inte det som behövs för att sy. Orkar inte städa, är så galet trött. Har inget direkt att se på tv nu. Vet inte vad jag ska äta till middag eftersom allt är tråkigt och dumt och dessutom blir det en hemsk jobbdag imorgon, så jag känner någon slags press av att verkligen ta tillvara på helgen nu och tja, det går ju lagom bra när det enda jag tydligen kan göra är att sitta i soffan och stirra rakt fram på ingenting. Igen. Hade jag haft lite mer energi så hade jag klättrat, hade jag börjat senare på morgonen imorgon hade jag tagit en liten vandring i närmsta skogen... Men ja. Sitta inomhus hör inte till favoritaktiviteterna.
 
Dagens hundrastningsoutfit: knälång klänning, barbent och gympaskor. Toppat med den hellånga (rid)regnrocken. Och som accessoar, en mycket mycket blöt (och sur) chihuahua. :laugh: Som sagt, tur att man bor där man nästan aldrig ser någon när man går ut.

Klarade mig dock från att bli blöt. Förutom fötterna. Det kippade mellan tårna.
 
Har en katt i knät och tittar på Netflix. Vi har fixat lite hemma idag - skönt och det blir jättebra, men huvudet orkar inte mer nu. Orolig för nämnda katt och ska ringa veterinären imorgon - det behöver inte vara något men det kan också vara något av en handfull jobbiga saker.
 
Morrhoppan tyckte de var spännande att komma till ett hus 😅 Ja menar de finns källare och allt annat spännande som inte finns hemma. Hon kolla så matte och husse hade packat med mat och leksaker sen drog hon igång och lekte 🤣 Så behöver nog inte ha så dåligt samvete plus att svärföräldrarna är jätte glada över att få låna henne en vecka ❣️ De älskar djur båda två. Kung Puck får bo kvar hemma med nattvakt istället lugnaste så för en 9 årig gammal Kung med bestämda rutiner 🤣
 
Är krukväxtpassare åt en kompis (modigt att våga lämna växter hos mig! 😅), men åkte bort två veckor och tänkte att de skulle klara sig bra. När jag kom hem igår såg tre av dom hängiga och ledsna ut, jag blev rätt stressad och vattnade dom på en gång.
Nu när jag tittade till dom hade de återhämtat sig och såg fina ut igen, bara lite gula brad jag tog bort. Känner mig så lättad då jag skämdes över att jag hade åkt iväg ifrån dom så länge när jag såg att de var hängiga.
 
Sitter i mina föräldrars hus och njuter till 110% av lite ensamtid (nämnda föräldrar är i sommarhuset och sambon åkte hem till Skottland i förmiddags). Det har hänt väldigt mycket de senaste två veckorna och jag kan idag kalla mig både faster och fästmö :laugh: Hade inte väntat mig att någon av de sakerna skulle ske (brorsonen kom en hel månad för tidigt och frieriet var helt oväntat) och inget av det har riktigt sjunkit in ännu, tror jag. Känns som att jag skulle behöva en semestervecka till för att landa ordentligt i det, men imorgon är det dags för jobb igen. Känns ändå helt ok! Nu ska jag tillaga ett av mina många guilty pleasures som jag har när jag är i Sverige (snabbmakaroner med Felix delikatessköttbullar och ketchup :o) samt titta på ett TV-relaterat guilty pleasure (Virgin River :o) och försöka hålla mig vaken till åtminstone kl 21 ;)
Grattis till att ha blivit en fästmö 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 727
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 741
  • Låst
Tjatter Isis med sin regnbågsleksak. Det kändes lämpligt idag när det är Falun Pride.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
72 229
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
72 794
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp