Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ganska ont efter dagen så det blir tidig säng. Men vad gör det när mannen hann klart med hela stommen till babysängen :love: ?
 

Bifogade filer

  • received_622415842301986.jpeg
    received_622415842301986.jpeg
    64,1 KB · Visningar: 55
Sitter i mina föräldrars hus och njuter till 110% av lite ensamtid (nämnda föräldrar är i sommarhuset och sambon åkte hem till Skottland i förmiddags). Det har hänt väldigt mycket de senaste två veckorna och jag kan idag kalla mig både faster och fästmö :laugh: Hade inte väntat mig att någon av de sakerna skulle ske (brorsonen kom en hel månad för tidigt och frieriet var helt oväntat) och inget av det har riktigt sjunkit in ännu, tror jag. Känns som att jag skulle behöva en semestervecka till för att landa ordentligt i det, men imorgon är det dags för jobb igen. Känns ändå helt ok! Nu ska jag tillaga ett av mina många guilty pleasures som jag har när jag är i Sverige (snabbmakaroner med Felix delikatessköttbullar och ketchup :o) samt titta på ett TV-relaterat guilty pleasure (Virgin River :o) och försöka hålla mig vaken till åtminstone kl 21 ;)

Men åh grattis, i dubbel bemärkelse!
 
Jag laddar lite halvhjärtat för jobb i morgon (scrollade igenom mailen och stökade undan lite tidigare i veckan, tänkte logga in i kväll också för att vara på banan tills i morgon bitti men ärligt talat: jag bara SKITER I DET) . Känner mig inte alls, ett dugg klar med semestern (som fick ett snöpligt slut med ett mindre ingrepp som litet till trots, fått mig att bli både mer eller mindre invalid - tillfälligt, hoppas jag - och satt på antibiotikakur). Och som vanligt har jag alla känslor utanpå så det känns som om livet är på väg att ta slut, typ. Att vara lite rimlig i sinnet är inte min grej.
 
Hänt något otäckt i en stad nära mig, där vi tidigare bodde. Känns olustigt… stora rubriker på Aftonbladet 😔

Ska sätta mig i soffan med en kopp te nu och titta på Morden i Helsingør. För jag tror det kommit något nytt avsnitt 🙂
 
Ja alltså nu jävlar har det regnat, regnar och kommer att regna! Så härligt! :bump:Fyra veckors torka och vi har tydligen en del att ta igen - shiban har inte ens tittat ut genom dörren sedan jag kom hem. Snart får jag släpa henne runt grannhusen för en snabbkiss. :D
 
Kom hem till min lägenhet innan idag , inget vatten . Suckar bara och packar om resväskan tar katten med mig till gubben. Allt var frid och fröjd med katterna. Hans katter fräste på min men hon gick bara förbi .

Sen efter ett tag gick hans äldsta katt ut i köket och min är nyfiken av sig varit fredlig hela tiden. Men dom flög ihop.

Vi vet inte vem som starta det hela ute i köket , men vi har bestämt oss för att min katt får vara i stora rummet inatt och hans katter för vara med oss . Gubbens yngsta katt är så hussig att hon blir förtvivlad om vi stänger in oss i sovrummet med min katt. Min bryr sig inte så länge hon får lugn och ro samt mat , vatten och en toa så är hon nöjd.
 
Är sjukskriven, känns jättekonstigt. Bara hunnit med en halv vecka hittills, vill mest sova och gör det, hjärnan känns grötig.

Vill inte sätta mål jag inte klarar av, men hoppas köra iväg och gå en längre runda med hunden varje dag.
Kommer nog hänga här en del. :)
 
Nu var det skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng 😍. Skönt med sovmorgon och sen åkte jag till stallet och laddade energi från hästryggen under en härlig ridtur 😍. Pållan var pigg och särskilt vid galopperna; inte minst när jag knappt hann ge galoppskänkel innan hon for iväg utmed skogskanten och blev stark under en liten galopp på grusvägen som nu var tillräckligt mjuk 😍. Sen lagade jag söndagsmiddag; lasagne med spenatplattor, bäddade rent och pysslade samt e-handlade på CG. Avslutade helgen med en skön promenad med älsklingen 🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 747
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 747
  • Låst
Tjatter Isis med sin regnbågsleksak. Det kändes lämpligt idag när det är Falun Pride.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
72 244
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
72 801
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp