Vad gör vi? Del XCV

Min tandhygienist var försenad som vanligt, 10 min denna gg. Sedan höll hen på att boka in tider för en annan patient, när jag satt i stolen...:mad:
Väl hemma har jag packat medicinlådan.
Sedan städat lite i stora karet - håvat upp en massa andmat, snäckor och tagit bort några Valle. Tyvärr så hittade jag 4-5 döda fiskar:cry:, antagligen har de dött pga dåligt med syre pga andmaten.
Det jag rensade bort, hamnade i en hink, som troligen en kompis ska få till sina botior.
Hoppas på att det blir bättre nu i karet. Vet inte om det är dags för storstäda av stora pumpen (ytterfiltret) där i:confused:
Försöker få tag i säljaren av ytterfiltret för att höra med hen hur man gör (har inte haft någon ytterfilter innan), men hen svarar inte...:mad:
Och googlar jag på filtret, hittar jag inget hur man gör:banghead:
 
Väldigt lugnt väder just nu men vi har säsongens första cyklon; TC Owen på inkommande. (Tropisk cyklon namngiven Owen, kategori 2). Det är inte troligt att den varken blir en kat 3 eller kommer in över land men fr o m imorrn väntas regn, storm och åskväder onsd-fred/lörd... lite spännande ändå. Men oftast ändras väderleksrapporten några ggr varje dag så vi får väl se...
(Jag bor på en ö ungefär där det röda krysset är)

20181204_064306.jpg
 
Fått nej från ytterligare ett bemanningsföretag. Jag måste nog snart tacka ja till 3-skift. Måste ju hitta ett jobb
 
Fick just en mindre hjärtattack av sonens telefon :eek: Sitter i soffan och telefonen ligger i fönstret bredvid mig, han har visst lagt till en signal för när den är fullladdad för rätt som det är hörs ett högt och ljudligt vargylande rätt i örat. Höll fasiken på skita ner mig! :crazy::rofl:
 
Fick just en mindre hjärtattack av sonens telefon :eek: Sitter i soffan och telefonen ligger i fönstret bredvid mig, han har visst lagt till en signal för när den är fullladdad för rätt som det är hörs ett högt och ljudligt vargylande rätt i örat. Höll fasiken på skita ner mig! :crazy::rofl:

Jag hade nog gjort det! :eek:
 
Skulle precis stänga av tvn och lägga mig när jag hörde nåt slå i trappan - det liksom klonkade till för varje steg. Var katten som kom med en råtta.
Inte nog med det, när jag skulle ta den så hoppade det iväg några loppor från den :wtf:. Och ännu värre, jag skulle precis ta den i en påse när den försvann undan - trodde först den kröp iväg men det var katten som tog den igen :p.

Nu är råtta och loppor i en påse på altanen, för att åka i soptunnan imorgon.
Det känns som det kryper på hela mig nu :meh:.
 
Skulle precis stänga av tvn och lägga mig när jag hörde nåt slå i trappan - det liksom klonkade till för varje steg. Var katten som kom med en råtta.
Inte nog med det, när jag skulle ta den så hoppade det iväg några loppor från den :wtf:. Och ännu värre, jag skulle precis ta den i en påse när den försvann undan - trodde först den kröp iväg men det var katten som tog den igen :p.

Nu är råtta och loppor i en påse på altanen, för att åka i soptunnan imorgon.
Det känns som det kryper på hela mig nu :meh:.


Eeeuuwww....


Själv är jag hemma på lunch efter en hektisk morgon. Vinden börjar ta i nu och jag är smått irriterad på min chef som bokar in massa nybörjarryttare och barn när vi är underbemannade... det gååår ju men det tar ju sådan extra tid och nu då har jag fått en halvtimme kortare lunch... inte för att jag kommer få betalt för det....

Ok ska väl inte gnälla för mycket. Vissa dagar går allt fortare och man slutar något tidigare... men ändå...
 
Äter frukost och dricker kaffe. Snart växla barn. Varit ute och fodrat hästar. Tog in mina tre så fötterna får torka några timmar innan hovslagaren kommer. Satans lera.... Tur det ska bli kallt igen i morgon :up:
 
Skulle precis stänga av tvn och lägga mig när jag hörde nåt slå i trappan - det liksom klonkade till för varje steg. Var katten som kom med en råtta.
Inte nog med det, när jag skulle ta den så hoppade det iväg några loppor från den :wtf:. Och ännu värre, jag skulle precis ta den i en påse när den försvann undan - trodde först den kröp iväg men det var katten som tog den igen :p.

Nu är råtta och loppor i en påse på altanen, för att åka i soptunnan imorgon.
Det känns som det kryper på hela mig nu :meh:.
Dags för bad av katt :devil:
 
Jag undrade när jag vaknade om inte födelsedag var en giltig anledning till att stanna hemma :p Är trött :arghh:
 
Grattis @Asko ! Födelsedag borde innebär ledig dag :D

Sitter och tittar på varseljackor och vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Softshell och extra tröja under eller något tjockare? Vill ju kunna använda jackan under så lång period som möjligt. Hmm...
 

Liknande trådar

Svar
1 098
· Visningar
59 212
Senast: Kratus
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 470
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 740
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp