Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

Språkpolis i farten ser jag. Jag anser att personen är kräsen. Finsmakare är något helt annat.

Jadu... ville du ta det som en pik så fine men det var inte menat som det.

Men visst, ska vi vara språkpoliser kan kräsen tolkas både som finsmakare eller att man äter ett begränsat antal matvaror. Dvs att tolka kräsen som finsmakare är inte långsökt, jag skulle säga att tolkningen kan göras 50/50.
 
Skulle skriva "December" på ett papper, och börjar med att skriva ett B... jo fast nä, det finns inte ens en bokstav på B och definitift inget som heter "Becember". Avslutar med att skriva 2017 och kommer givetvis inte på mig själv försän jag skrivit klart allt, med bläckpenna. Kul. Eller inte. :cautious:

Edit: månad, månad, MÅNAD, det finns ingen månad på B! Givetvis finns bokstaven B. :banghead: Min förvirring är total...

Vi döper om månaden! :idea: :up: :D
 
Jag borde göra väldigt mycket, typ packa flyttlådor, skriva en uppsats (som tydligen ska in imorgon), vika en hög kläder som ligger i en rak hög på ett bord och bädda om i sängen.
Men sen var det ju det här med motivation, den är spårlöst försvunnen. Nästan i alla fall.
Jag vill packa en flyttlåda, meeen... de tomma flyttlådorna ligger nere i källaren och för att kunna hämta en måste jag gå igenom ett sovrum och just nu sover alla utom jag (ganska logiskt att de sover), och eftersom trappan låter som ett åskoväder när man går i den och att det är någon form av eko i källaren (betongväggar och tak, egentligen sover ingen där men ibland när det är för varmt på övervåningen går någon och lägger sig där) så vill jag inte gå ner nu.
Typiskt att det jag vill göra är det som inte går att göra :arghh:
Ska vika högen med kläder då, så har jag gjort något "vettigt" i alla fall. Inte för att det är högsta prioritet just nu, men någonstans ska man väl börja ;)

Vi är rätt många här med universitetspoäng i prokrastinering ;) Mitt studentrum var aldrig så välstädat som innan en tenta! :D
 
Satt och letade typsnitt i datorn, jag var helt säker på att jag hade ett med stjärnor! Jo visst hade jag hittat ett men jag hade ju inte laddat hem det :banghead:
 
Jadu... ville du ta det som en pik så fine men det var inte menat som det.

Men visst, ska vi vara språkpoliser kan kräsen tolkas både som finsmakare eller att man äter ett begränsat antal matvaror. Dvs att tolka kräsen som finsmakare är inte långsökt, jag skulle säga att tolkningen kan göras 50/50.
Personen som det handlar om i detta fall äter typ 3 olika rätter. Dessa rätter är att beteckna som skräpmat i många fall. Hur du kan få det till att vara finsmakare övergår mitt förstånd.
Hade personen enbart ätit löjrom, hummer och oxfilé så hade det kanske varit ok men nu är det inte så.
 
Skulle skriva "December" på ett papper, och börjar med att skriva ett B... jo fast nä, det finns inte ens en bokstav på B och definitift inget som heter "Becember". Avslutar med att skriva 2017 och kommer givetvis inte på mig själv försän jag skrivit klart allt, med bläckpenna. Kul. Eller inte. :cautious:

Edit: månad, månad, MÅNAD, det finns ingen månad på B! Givetvis finns bokstaven B. :banghead: Min förvirring är total...
:love: :love: :love:
 
Personen som det handlar om i detta fall äter typ 3 olika rätter. Dessa rätter är att beteckna som skräpmat i många fall. Hur du kan få det till att vara finsmakare övergår mitt förstånd.
Hade personen enbart ätit löjrom, hummer och oxfilé så hade det kanske varit ok men nu är det inte så.

Selektiv som @athena_arabians föreslog låter som en bra beteckning för hans tillstånd :D
Låter dessutom nästan som en ”funktionsvariation” om du frågar mig ;)
 
Sitter på jobb och är steeeeel. Igår kom vi iväg sent till ridhuset eftersom skuggorna i transporten var läskiga när Red skulle på. Ikväll är vår allra första hoppträning så nu håller vi tummarna att allt går bra och matte kan ta vilodag imorgon :bow:
 

Bifogade filer

  • 48020163_196982121244452_5169164754744246272_n.jpg
    48020163_196982121244452_5169164754744246272_n.jpg
    149,1 KB · Visningar: 21
Ligger på loftet och överväger att klättra ner. Lyssnar på tågens tuffande utanför. Det var en jäkla trafik idag
 
Personen som det handlar om i detta fall äter typ 3 olika rätter. Dessa rätter är att beteckna som skräpmat i många fall. Hur du kan få det till att vara finsmakare övergår mitt förstånd.
Hade personen enbart ätit löjrom, hummer och oxfilé så hade det kanske varit ok men nu är det inte så.

Alltså... jag hade inte ens hört talas om currywurst tidigare! O_o Det kanske är jättegott men jag undviker nog helst att prova...
 

Liknande trådar

Svar
1 370
· Visningar
74 364
Senast: kma
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 052
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 422
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp