Vad gör vi? Del XCV

Så grymt jäkla slutkörd just nu
Känner mig jäkligt ensam men orkar inte vara social mer än på jobbet.
Måste göra nåt men vet inte vad.
Funderar på att gå ner i tid kanske
Bli deltidssjukskriven
 
Jag har julstädat inför besök i helgen. Nackdelen med lantisboende m egen brunn är att man måste rengöra dusch, bad, toa, handfat etc ooofta och noga iom kalk etc. Börjar arta sig här iaf. Nu slår jag in sista julklapparna och väntar på att sambon ska ramla in inatt. Han har hämtat ett lamm på vägen hem. Ett styckat för att ätas alltså.. Inget nytt husdjur.. ;)
Älskar lamm!:heart
 
Haft en ruggigt bra dag i Trollhättan med mina kollegor på en dagkonferens. God mat, mycket matnyttig information och en härlig blick frampt. Ska bland annat få åka till Sarajevo för att se/hälsa på hos vår nya leverantör. Det ser jag fram emot.

Hemma sen typ nu och sambon med tonåringar har fixat all handling inför ena tonåringens bakdejt imorgon men helt glömt av att de måste äta. Nu väntar de på att jag ska lösa det.

Vilket jag gjort....

Åt en smörgås så jag inte behöver vänta på middag till kl 22. Nu måste jag ut och aktivera hunden då hon har blivit bortglömd större delen av dagen med enbart snabba kiss/bajs promenader på max 5 min. När jag kom innanför dörren vart jag tvungen att röja runt med henne i trädgården så hon fick lite utlopp för all energi.

Just nu är jag redigt trött på allt vad familjeliv heter ochhar lust att åka till stallet...

Promenad sen är det jag som tar med datorn och går och läggermig.Hoppas jag vaknar på bättre humör imorgon.
 
Skål!
15448168979415520410014284409250.jpg
 
Fan, tänker bryta mig in i glöggen snart... det är ju vansinnig dimma ute så tänkte matcha med glöggdimma inne :up:

Edit: Vädret är alltså sinnerubbat... det är -18 och London-tjock dimma O_o

Kaosväder! Tur att du inte ligger ute och kör efter vägarna! Här är det random Sthlms-vinter. Runt nollan och halvmulet
 
Tittar på väderprognosen och det ska tydligen vara minusgrader dygnet runt några dagar framöver.

Just nu har vi -2° som känns som -4°. Imorgon ska det fortsätta vara -2° men kännas som -6° och imorgon ska alla sakerna flyttas. Jag fryser av bara tanken på att behöva vistas utomhus :nailbiting:
 
Inte gjort mycket idag. Suttit på kontoret och vilat mycket. Fick bra hjälp ute så gått ganska snabbt ändå allting.
Här är det - 3 grader just nu. Enligt prognosen kommer det vara - 8 imorgon bitti. Tycker det räcker gott och väl med nån enstaka minusgrad. Då blir det inte lerigt och slipper frysa.
 

Liknande trådar

Svar
851
· Visningar
45 932
Senast: Enya
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 088
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 213
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp