Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

EX TC Owen har formaterat tillbaka till cyklon och går just nu över norra Australien.. Den förväntas minska till en "ex tc" igen när den går över land och förväntas entra östkusten runt Cairns och gå söderut över Townsville och "min ö" och vidare ner till Solkusten/Brisbane.

Fr o m imorgon säger senaste trackdata (inget är 100% än, det kan ju försvinna helt med) att vi kommer ha vindar upp till nästan 200km/h och 150-200mm regn på 24h mellan lördag natt och söndag em...

Vi får väl se men jag kommer iafl plocka undan skräp från trädgården i eftermiddag och vindsäkra allt!
 
EX TC Owen har formaterat tillbaka till cyklon och går just nu över norra Australien.. Den förväntas minska till en "ex tc" igen när den går över land och förväntas entra östkusten runt Cairns och gå söderut över Townsville och "min ö" och vidare ner till Solkusten/Brisbane.

Fr o m imorgon säger senaste trackdata (inget är 100% än, det kan ju försvinna helt med) att vi kommer ha vindar upp till nästan 200km/h och 150-200mm regn på 24h mellan lördag natt och söndag em...

Vi får väl se men jag kommer iafl plocka undan skräp från trädgården i eftermiddag och vindsäkra allt!


Ps, vill tillägga att medierna här i Aus gillar att göra skräckscenarion och alla tror att det är överdrivet om än det kommer att storma och regna lite
 
Åh, gud! Sambons yngsta dotter hade ont i hals och huvud och ringde och rådfrågade honom. Han tyckte hon skulle åka in till akuten.
De lade in henne direkt och pratar om ev hjärnblödning.
Åh, hoppas, hoppas det inte är det!
Och sambon sitter maktlös i DK. Den här hösten har inte varit nådig.
Usch! Håller alla tummar och tår nu att det ska vara ngt lättfixat..

Gud vad läskigt, jag hoppas allt är bra med henne :heart
 
Åh, gud! Sambons yngsta dotter hade ont i hals och huvud och ringde och rådfrågade honom. Han tyckte hon skulle åka in till akuten.
De lade in henne direkt och pratar om ev hjärnblödning.
Åh, hoppas, hoppas det inte är det!
Och sambon sitter maktlös i DK. Den här hösten har inte varit nådig.
Usch! Håller alla tummar och tår nu att det ska vara ngt lättfixat..
Oj hoppas att det inte är nått allvarligt! Men ont i hals och huvud är ju vanligt. Hur vet man att det rör sig om just hjärnblödning?
 
Men så hemskt! Hoppas det inte är alltför illa :heart
Kram! @tanten och @tuaphua :heart (och alla andra såklart också).
Gud vad läskigt, jag hoppas allt är bra med henne :heart
Oj hoppas att det inte är nått allvarligt! Men ont i hals och huvud är ju vanligt. Hur vet man att det rör sig om just hjärnblödning?

Tack för support! Nu verkar de ha uteslutit hjärnblödning. Så vad det än är borde det inte vara livshotande.
Jag vet för lite för att våga uttala mig om vad som sagts och gjorts iom att jag hört från sambon som hört från tjejens mor etc.
Men det verkar som att de inte är så akut oroliga mer. Det har varit väldigt mycket för tjejen nu sista året med nära dödsfall och annan skit. Så det höjda blodtrycket etc kanske kan bero på stress etc.
Smärtan får de utreda vidare. Det är en jäkligt stryktålig tjej. Och nu hade hon vansinnigt ont och blev själv rädd. Hon är väldigt obrydd av fysisk smärta. Jag uttryckte mig konstigt med ont i hals.. Jag var lite uppjagad och menade nacke och huvud.
Men det verkade hoppfullt iaf!
Skönt! :heart
 
Nu när det är kallare ute är det också mycket kallare här inne. Vi hade någon man här som skulle lufta systemet och fixa till värmen. Det är något nytt system som inte körts innan vi flyttade in. Men den utbildade mannen med yrkesverksamhet i massa år förstod inte riktigt hur systemet funkade. Så han skulle hem och läsa på typ.
Jag har försökt höja alla element i de rum utan golvvärme. Det är typ 1-2 element som ens blir pissljumna.
Tur att vi har elfilten jag och vovvi. Och vi kan ju elda i biblioteket i värsta fall. Imorgon borde sambon komma hem. Hoppas han kan förstå hur man gör..
Hatar att frysa! Och när man fryser som ett as inne redan drar man sig ju än mer för att gå ut.
 
Hur tänker man när man skär upp 3 grape åt sig själv? Hoppas det inte kan bli för mkt grape för kroppen på ngt vis..
Vovvi och jag delar på elfilten iom att sovrummet typ känns som en iskall krypta. Bästa presenten ever!
 
Åh, gud! Sambons yngsta dotter hade ont i hals och huvud och ringde och rådfrågade honom. Han tyckte hon skulle åka in till akuten.
De lade in henne direkt och pratar om ev hjärnblödning.
Åh, hoppas, hoppas det inte är det!
Och sambon sitter maktlös i DK. Den här hösten har inte varit nådig.
Usch! Håller alla tummar och tår nu att det ska vara ngt lättfixat..

Omg så läskigt!! Jag håller tummarna med för er alla
 
Tack för support! Nu verkar de ha uteslutit hjärnblödning. Så vad det än är borde det inte vara livshotande.
Jag vet för lite för att våga uttala mig om vad som sagts och gjorts iom att jag hört från sambon som hört från tjejens mor etc.
Men det verkar som att de inte är så akut oroliga mer. Det har varit väldigt mycket för tjejen nu sista året med nära dödsfall och annan skit. Så det höjda blodtrycket etc kanske kan bero på stress etc.
Smärtan får de utreda vidare. Det är en jäkligt stryktålig tjej. Och nu hade hon vansinnigt ont och blev själv rädd. Hon är väldigt obrydd av fysisk smärta. Jag uttryckte mig konstigt med ont i hals.. Jag var lite uppjagad och menade nacke och huvud.
Men det verkade hoppfullt iaf!
Skönt! :heart

Stress kan ju tyvärr ge otäcka symptom... men de akuta symptomen brukar ju kunna avhjälpas någorlunda snabbt :heart
 
Jaha, idag åker vi till huset för sista gången. Imorgon går flyttlasset till ett förråd ute på en gård som familjens kompis äger. Jag har ingen aning om var den ligger så det kan bli spännande :D
Känns konstigt, men ska ändå bli skönt. Sparar en hel månadshyra dessutom.

Nu har min dator fått fnatt tror jag. Den öppnar sökfältet så fort jag slutar skriva. Mysko :confused:
 
Sitter på sjukhuset och väntar på min tur, sedan dröjer det nog en stund innan jag kommer hem så man kanske skulle ta sig en fika sedan.
 
Nu när det är kallare ute är det också mycket kallare här inne. Vi hade någon man här som skulle lufta systemet och fixa till värmen. Det är något nytt system som inte körts innan vi flyttade in. Men den utbildade mannen med yrkesverksamhet i massa år förstod inte riktigt hur systemet funkade. Så han skulle hem och läsa på typ.
Jag har försökt höja alla element i de rum utan golvvärme. Det är typ 1-2 element som ens blir pissljumna.
Tur att vi har elfilten jag och vovvi. Och vi kan ju elda i biblioteket i värsta fall. Imorgon borde sambon komma hem. Hoppas han kan förstå hur man gör..
Hatar att frysa! Och när man fryser som ett as inne redan drar man sig ju än mer för att gå ut.
Är det jämnt ljummet över hela elementet eller bara på delar av det? Är det det senare så kan detvara luft i systemet och behöver luftas ur.
 
Lyssnar på musiken från nightmare before Christmas och försöker ignorera att bry mig i all skit som inte funkar eller är helt åt helvete.
Julfirandet är räddat iaf, blir hemma med maken och mina föräldrar. Stor sten har ramlat från mitt hjärta där, tack och lov.
Och ser fram emot välbehövlig julledighet.
 

Liknande trådar

Svar
1 311
· Visningar
70 932
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 857
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 243
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp