Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

-9 ute så laddar upp med varm choklad till frukost innan jag ska iväg med sonen.
Mår smått illa och har gjort senaste dagarna, hoppas det inte är nåt allvarligt (dvs vinterkräksjuka). Men borde väl ha brutit nu fram i så fall.
 
Var hos en dietist för att få hjälp med min övervikt. Hon ansåg att jag har för stora problem så hon kan inte hjälpa mig. Istället fick jag en flyer till ett ätstörningningscenter. Försökte ringa dit men möts av ett meddelande om att numret är felaktigt. Kollar på nätet och där är samma nummer angivet. Skrev ett mail istället. Men stället verkar vara mest inriktat på anorexia ser jag när jag googlat runt.
 
Var hos en dietist för att få hjälp med min övervikt. Hon ansåg att jag har för stora problem så hon kan inte hjälpa mig. Istället fick jag en flyer till ett ätstörningningscenter. Försökte ringa dit men möts av ett meddelande om att numret är felaktigt. Kollar på nätet och där är samma nummer angivet. Skrev ett mail istället. Men stället verkar vara mest inriktat på anorexia ser jag när jag googlat runt.
Ring dietisten igen och säg att det nummer som angavs är fel och att de dessutom är mer anorexiainriktade?
 
Varit på arbetsförnedringen idag. Damen där tjatar om att jag måste acceptera nattjobb för att slippa arbetslöshet. Jag pallar inte nattjobb. För gammal och sjuklig helt enkelt. Och jag får alltid frågan om jag är fullt frisk. Svarar ja men det är ju inte sant. Är inte tillräckligt dålig för en sjukskrivning men har för dålig hälsa för många jobb. Förra jobbet slutades efter 3 dagar. För tungt och stressigt.
 
Sitter och äter lunch. Ska strax iväg och dela post i ett styck stort, rörigt shoppingområde. Det kan ju bli intressant just idag... Enligt en på jobbet är det full fart på folk där redan nu pga black friday :cautious:
 
Åkt hem för att jobba hemma. Inser att min mancold snarare är en manflu :meh:

Ska försöka ha pengar kvar på kontot till lönen på tisdag så helgen går i knapphetens tecken. Har räkningar som täcker nästan hela lönen. A-kassa brukar dröja nån månad så jag måste ha kvar på kontot så räkningarna täckt innan kassan träder in. Ska försöka jobba extra lite överallt så jag får nån liten lön också.
Denna jävla ekonomi. :mad:
 
Åkt hem för att jobba hemma. Inser att min mancold snarare är en manflu :meh:

Ska försöka ha pengar kvar på kontot till lönen på tisdag så helgen går i knapphetens tecken. Har räkningar som täcker nästan hela lönen. A-kassa brukar dröja nån månad så jag måste ha kvar på kontot så räkningarna täckt innan kassan träder in. Ska försöka jobba extra lite överallt så jag får nån liten lön också.
Denna jävla ekonomi. :mad:
Usch ja. Arbetslöshet suger. Och alla tunga räkningar som kommer olägligt.
 
Hmm, fast syns det på bilden? Så dumt att Elgiganten inte har fler bilder...!



Det hade absolut funkat, om nu inte flärpen är utanpå på framsidan också? Men det är de kanske aldrig?
På skalet elgiganten har på sin hemsida så syns flärpen under hålet för kameran och kameran brukar ju alltid vara på baksidan. :)

Flärpen är bara på ena sidan, antingen framsidan eller baksidan. Även om flärpen är på baksidan kan man lägga den med baksidan neråt men om man är en sån som stör sig på när saker inte ligger rakt så kan det kanske bli ett irritationsmoment.

Elgiganten finns ju som fysisk butik, du har inte möjlighet att åka dit och kolla? Isåfall kan du ju kolla på skalet irl också!
 
@godisklubba har ratt ... jag tror att det ar 9 timmars tidsskillnad.

Visst ar Floyd fin? :D Det ar den tamaste Turkey jag nagonsin sett. Han gillar verkligen att bli klappad och pysslad med av manniskor.

Vi korde over var hus buss till en av sonerna och har tankt stanna tills Lordag. Det ar inte sa himla langt att kora, men har man sitt "home away from home" med sig sa gor det ju livet lattare for bade oss och umganget och hundarna. Den andra sonen som bor har pa vastkusten har ocksa varit har med lilla Tiny for att fira dagen.
Da Camilla fyllde ar i Tisdags firade vi henne i dag och hon var med och hjalpte till att laga mat.:cool:

Farbror byggde hennes "hjalpa till" stol och den fungerar ju over all forvantan.
Bada sonerna och guldklimpen skalar potatis:heart

Nu nar jag stigit upp Fredag morgon ser jag att bilden jag la in inte "fastnade". Har ar de nu, alla 3 nar de skalade potatis i gar. :) Camilla i den fina stallningen Farbror byggt till henne (i hickory tra) sa hon kan vara med och jobba i koket.


IMG_6426.JPG
 
Har jobbat idag.
Var kaos på jobbet. Många sjuka, många lediga, 6 st på kurs. Ingen områdeschef. Ingen driftledare:mad:
Men jag gjorde de hus jag hade på min "lista", och mina 4 timmar.
Chefen kommer få en massa klagomål på måndag från kunder, för de hus som glömdes bort, slarvades med + att det fick bli Prio-städ i alla extrahus
 
Var och hämtade ut en föreningströja på en affär som trycker sådana mm. Ska ha den på våran storauktion, som är på 1/12, knappt en vecka kvar:nailbiting::up:
Sedan blev det en sväng in på Rödan, de hade 80% på allt idag. Blev ett gäng böcker för knappt 25 kr:banana:
Väl hemma så har jag gjort ett stort vattenbyte i stora karet, och städat lite där. "Mockat" till landisarna.
Ska börja lappa och paketera lite poster till auktionen efter middagen.
I morgon är det jobb- igen...:wtf:
 
HELG. Äntligen. Ska äta naturgodis, dricka te och titta på inspelade dokumentärer. Börjar med en om porrfilmer av Louis Theroux... Får se om jag orkar se den, men jag brukar ju gilla det han gör även när det är om sådant jag inte gillar.
 
@hastflicka Vilken smart ställning!

Visst ar den! Det finns sa man kan satta "golvet" hogre upp, men vi kom mycket snabbt fram till att hon nadde langt nog med golvet dar det ar.:p
Den ar gjord i Hickory tra som ar super tungt (mycket tatare an ek och andra harda traslag) sa sonen satte pa tassar under och Tiny skjuter den runt huset hur latt som helst. :cautious: Hickory ar super snyggt tra och den ar sandad till "perfection" sa jag har en tendens att stanna och bara kanna pa hur vansinnigt fin den ar. Jag hoppas fa en i julklapp sa Tiny har en sadan hemma hos oss ocksa.
 
Der är förbannat opraktiskt att trampa in något i foten på sig själv, när man är höggravid och ensam hemma. Det blir liksom vissa problem att kunna nå och få bort det :rofl: Men det gick till slut
 

Liknande trådar

Svar
1 397
· Visningar
75 436
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 070
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 438
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp