Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

Egentligen är jag trött och vill sova, men min hjärna säger att den vill pyssla. Då svarar jag att jag borde pyssla klart virkningen till söndag, men det går inte hjärnan med på. Den vill pyssla med lim och papper!
Det blir inget mer med det :mad: Jag har gjort tre askar, fyra rosetter, två ljuslyktor (till elektriska ljus förstås) och ett julkort idag, det får vara nog. Jag har en häst att virka klart!
 
Ikväll slocknade jag på sambons mage i soffan. Kan ju verka normalt och tråkigt. Men jag har inte somnat utan sömnmediciner på ca 20 år.
När han insåg att jag sov vågade han knappt andas eller röra sig. När jag vaknade tjuter han vilt: ”DU sov! Du SOV! Duuu soooov!” :laugh:
Coolt ändå! Hoppas det är tecken på bättre sömn framöver.
 
Imorgon blir det tidig väckning. Fast inte så tidig som hos @Soffan74 gudskelov.

Dricker just nu kvällste och äter chips. Blev plötsligt så trött att ögonen går klors. Jinns ligger på benen (har de på en pall). Bara att titta på henne är som rena medicinen. Och Professorn är världsbäst såklart, han ligger just nu på en ullplädd och snozar.
 
Sitter och surar på golvet nedanför sängen.
Kl 23.57 fick jag för mig att jag har inget att göra så jag bäddar om i sängen. Japp, ner i källaren och leta upp matchande sängkläder. Hittade allt, nu ska bara sista örngottet och täcket bytas och vid kudden tog det stopp. Örngottet är puts väck, jag förstår inte var för jag hade med det upp. Har letat igenom hela rummet uppifrån och ner men kan inte hitta det. Så nu surar jag på golvet, nedanför sängen :yuck:
Får se om jag får lust att fortsätta leta efter örngottet snart, när jag surat klart...
 
Imorgon blir det tidig väckning. Fast inte så tidig som hos @Soffan74 gudskelov.

Dricker just nu kvällste och äter chips. Blev plötsligt så trött att ögonen går klors. Jinns ligger på benen (har de på en pall). Bara att titta på henne är som rena medicinen. Och Professorn är världsbäst såklart, han ligger just nu på en ullplädd och snozar.
Upp 5 varje jobbdag. Är ledig först på tisdag
 
En arbetskollega till mig har tydligen kört omkring med olika dimensioner på sina bildäck, det skiljer en tum säger hen O_o
hen har en vanlig liten småbil undrar om det verkligen är tillåtet :confused:
 
En arbetskollega till mig har tydligen kört omkring med olika dimensioner på sina bildäck, det skiljer en tum säger hen O_o
hen har en vanlig liten småbil undrar om det verkligen är tillåtet :confused:
Mina vinter däck är en tum mindre än mina sommardäck, men omkretsen är den samma.
 
Suttit stilla på ens tol större delen av förmiddagen.

Har en rejäl släng av snuva/flunsa. Mer än en vecka nu. Jag brukar sällan vara dålig länge. Irriterande att vara så kraftlös.

Städningen står och skriker på mig. Jag lyssnar inte.
 

Liknande trådar

Svar
1 802
· Visningar
96 134
Senast: dobbis
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
3 444
Senast: Enya
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 603
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 218
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp