Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

1542931494713.png
Skalhusets.
 
@strawberrysylt jag tycker båda skalen ser väldigt likadana ut, möjligtvis lite skillnad i färgen.
Annars är den enda skillnaden jag kan se att den från elgiganten inte går att ställa upp vilket den från skalhuset går.
Eftersom den från skalhuset har ett "veck" runt där kameran är, så gissar jag på att det är ett sånt skal som kan ställas upp. Tänk typ iPad skal där det går att ställa upp plattan så att den har stöd av skalet.

Lycka till med valet av skal :)
 
@strawberrysylt jag tycker båda skalen ser väldigt likadana ut, möjligtvis lite skillnad i färgen.
Annars är den enda skillnaden jag kan se att den från elgiganten inte går att ställa upp vilket den från skalhuset går.
Eftersom den från skalhuset har ett "veck" runt där kameran är, så gissar jag på att det är ett sånt skal som kan ställas upp. Tänk typ iPad skal där det går att ställa upp plattan så att den har stöd av skalet.

Lycka till med valet av skal :)

Bra synpunkt! Tack! Det stämmer att det går att göra med det från skalhusets, det är flera bilder på det på deras sida. Och det kan ju vara bra... hmmmm... Haha, denna vånda^^.
 
Bra synpunkt! Tack! Det stämmer att det går att göra med det från skalhusets, det är flera bilder på det på deras sida. Och det kan ju vara bra... hmmmm... Haha, denna vånda^^.
Oups, jag hade för bråttom i skrivandet så jag kollade inte in respektive hemsidor :laugh:
Ja, det kan säkert vara praktiskt att kunna ställa upp mobilen. Min erfarenhet är dock att man inte får ha för många kort i skalet för att det ska fungera, men detta är fakta jag fått höra av kompisar. Jag har ingen erfarenhet av sådanna skal eftersom jag har ett som bara täcker baksidan.
Haha, ja... jag brukar ha beslutsångest innan jag väl bestämmer mig för vilket skal jag ska ha. Men när jag väl bestämt mig och fått skalet brukar det alltid bli riktigt bra. Så när du väl bestämt dig tror jag du kommer vara nöjd oavsett vilket av skalen det blir :)
 
@godisklubba Tack igen! Nej, precis det är bara bilder, inte länkar, så jag förväntade mig absolut inte att du skulle ha koll på det! :) Haha, ja alltså denna beslutsångest! Jag har aldrig haft något sånt fodral förut så det finns säkert en massa varianter och motiv som jag aldrig ens vetat om att det finns, men jag tänker inte kolla mer, då kommer det aldrig bli något haha :p.
 
Har försökt att somna men det går inte.
Ute skiner månen klar. Kan vara ett sammanträffande men upplever att det nästan alltid är svårare att somna vid fullmåne.
Sen drack jag kaffe ganska sent igår men brukar ändå kunna somna fortare än det här.
Sen är jag lite irriterad på en person, samma person för övrig som stört fler nätter. Tror att det är största orsaken till sömnstörningen. Så jag har med andra ord försökt att bolla med mig själv med olika scenarier och nej jag kommer imte fram till så mycket öht.
Och inte nog med det vart jag hungrig av att skriva detta inlägg.
 
@strawberrysylt Haha, det är väl så att man inte får titta för mycket, det misstaget brukar jag göra :p

Förresten, nu såg jag en till grej.. den från elgiganten har magneten, flärpen, eller vad det heter. Saken man viker över som fästs med en magnet, på undertidan. Till skillnad från skalhuset som har den på översidan.
Så om man lägger mobilen stängd på tex ett bord kommer den från elgiganten inte kunna ligga platt eftersom magneten är under och inte över hela, vilket skalhusets skal gör eftersom magneten är ovanför.
En minidetajl som jag bara kände mig tvungen att nämna... :laugh:
 
@strawberrysylt Haha, det är väl så att man inte får titta för mycket, det misstaget brukar jag göra :p

Förresten, nu såg jag en till grej.. den från elgiganten har magneten, flärpen, eller vad det heter. Saken man viker över som fästs med en magnet, på undertidan. Till skillnad från skalhuset som har den på översidan.
Så om man lägger mobilen stängd på tex ett bord kommer den från elgiganten inte kunna ligga platt eftersom magneten är under och inte över hela, vilket skalhusets skal gör eftersom magneten är ovanför.
En minidetajl som jag bara kände mig tvungen att nämna... :laugh:
Men det är väl bara att lägga mobilen upp och nej? Gör jag jämt
 
Men det är väl bara att lägga mobilen upp och nej? Gör jag jämt
Ja, givetvis kan man lösa det så. Men jag tänker att om man har ett skal likt det på bilden täcker det ju redan både fram- och baksidan. Då ser man inte om det kommer någon notis och i alla fall jag lägger mobilen med skärmen uppåt när jag inte tänker på att vända den upp och ner.
 
Har försökt att somna men det går inte.
Ute skiner månen klar. Kan vara ett sammanträffande men upplever att det nästan alltid är svårare att somna vid fullmåne.
Sen drack jag kaffe ganska sent igår men brukar ändå kunna somna fortare än det här.

Det brukar min mamma säga också! Jag sov sjukt dåligt igår natt och mamma sa att det varit fullmåne... Nu är jag jättepigg, men får väl sota för att jag drack kaffe vid lunchdags... :p Har upptäckt att jag blivit sjukt koffeinkänslig. Har alltid varit lite känslig, men blivit mer nu...

@strawberrysylt Haha, det är väl så att man inte får titta för mycket, det misstaget brukar jag göra :p

Förresten, nu såg jag en till grej.. den från elgiganten har magneten, flärpen, eller vad det heter. Saken man viker över som fästs med en magnet, på undertidan. Till skillnad från skalhuset som har den på översidan.
Så om man lägger mobilen stängd på tex ett bord kommer den från elgiganten inte kunna ligga platt eftersom magneten är under och inte över hela, vilket skalhusets skal gör eftersom magneten är ovanför.
En minidetajl som jag bara kände mig tvungen att nämna... :laugh:

Hmm, fast syns det på bilden? Så dumt att Elgiganten inte har fler bilder...!

Men det är väl bara att lägga mobilen upp och nej? Gör jag jämt

Det hade absolut funkat, om nu inte flärpen är utanpå på framsidan också? Men det är de kanske aldrig?
 
Nej, nu ska jag försöka med att sova på saken (om jag somnar). Var ingen rabatt på dem, så det kan väl bero ett par timmar. Egentligen tycker jag Elgigantens ser liiite snyggare ut, men hade som sagt vleaat se fler bilder och sen det där med att man kan luta det andra verkar ju bra!? Och sen, jag tänkte på att de där skyddar ju inte kanten på telen? Men det gör kanske inga såna fodral? ... suck. Godnatt!
 
Fast till lilla bilens försvar så har den varit en klippa tills nu när kamremsbyte sammanfaller med större service och slitdelar som gett sig. Som den där påsen.....

Utslaget på tiden jag haft den så är den billig att äga.
Min tröst nu är att allt som är fixat ska hålla länge.

Jag vet ;)

Men din franska bil är typ den enda jag känner till som inte haft en massa märkliga elproblem... tom särbons Berlingo som verkligen var en bra bil hade lite konstigheter för sig med elen.

Sedan är det ju så att saker har en tendens att rasa när det är absolut minst lämpligt att de gör det :cautious:
 
Hjälp! Det är 50 % i Design store (där man kan köpa kul projekt till vinylskäraren) och jag blev helt tokig! Har plockat ihop allt från julkort till enhörningar i min önskelista och jag vet inte om det är helt okej!
Får väl sansa mig tills maken vaknat så får han kolla igenom vad som faktiskt är fint och vad jag har tagit bara för att det var billigt :angel: Jag älskar min nya leksak!
 
Okej, jag har handlat (men inte på rea). Det blev pennor, pennhållare och en extra kniv till skäraren. Vet väl egentligen inte riktigt varför, mer än att det är kul :angel: Jag avstod från att köpa fina papper och mer vinyl. Och jag har lovat mig själv att inte köpa något tyg, trots att det är rea typ överallt. Inget tyg innan flytten! Så det så :mad:
Jag borde stänga av internet idag.. :D
 
Okej, jag har handlat (men inte på rea). Det blev pennor, pennhållare och en extra kniv till skäraren. Vet väl egentligen inte riktigt varför, mer än att det är kul :angel: Jag avstod från att köpa fina papper och mer vinyl. Och jag har lovat mig själv att inte köpa något tyg, trots att det är rea typ överallt. Inget tyg innan flytten! Så det så :mad:
Jag borde stänga av internet idag.. :D
Man borde fått extra hög lön idag :D
 
:nailbiting:!!

Men vad stilig Floyd är!
Hur har ni firat dagen :) ?

Edit: eller snarare kommer att fira? Eller hur mycket klockan nu är där.

@godisklubba har ratt ... jag tror att det ar 9 timmars tidsskillnad.

Visst ar Floyd fin? :D Det ar den tamaste Turkey jag nagonsin sett. Han gillar verkligen att bli klappad och pysslad med av manniskor.

Vi korde over var hus buss till en av sonerna och har tankt stanna tills Lordag. Det ar inte sa himla langt att kora, men har man sitt "home away from home" med sig sa gor det ju livet lattare for bade oss och umganget och hundarna. Den andra sonen som bor har pa vastkusten har ocksa varit har med lilla Tiny for att fira dagen.
Da Camilla fyllde ar i Tisdags firade vi henne i dag och hon var med och hjalpte till att laga mat.:cool:

Farbror byggde hennes "hjalpa till" stol och den fungerar ju over all forvantan.
Bada sonerna och guldklimpen skalar potatis:heart
 

Liknande trådar

Svar
1 370
· Visningar
74 364
Senast: kma
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 052
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 422
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp