Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha då var det frukostrast då. Ska träffa en kollega vid 10 så jag får vackert sitta här i två timmar.. Har jag sagt att det tråkigt
 
Vilken :devil: kväll jag hade igår.
Blev hämtad av farsan efter mötet inne i stan. Bilen la av helt på Daghammarskjöldsväg så vi fick åka bärgaren hem. Bilen stannade mitt i vägen så snuten fick komma och hjälpa oss att putta bilen åt sidan. Fick sitta 2 timmar i en kall bil, så har jag en storförkylning på G
Bilen står nu på vår parkering. Helt död
 
Äntligen (!!!) lyckats få bukt med telefonen. Toptips: ha inte gamla email-konton som du glömt lösenordet till, kopplade till gmail-appen på en Android. Det förvirrarr Google play services, som i sin tur därmed sakta men säkert stänger ner funktioner i övriga appar vartefter de uppdateras. Det har tagit mig månader att först felsöka varför play services inte fungerade och sedan lista ut hur tusan jag får bort de oanvända mejlkontot :banghead:
 
Elektrisk fråga! Har köpt fina fönsterlampor men eftersom fönstret är så högt så räcker sladden inte ner till uttaget. Vill inte ha fula skarvsladdar hängande mitt på fönstret. Hade alltså behövt byta sladdar till längre. Sladdar går ju att köpa men hur fan byter man? Lampaffären skrattade typ åt mig. Är detta nån slags allmänbildning jag har missat? :cautious: Går alltså inte att byta utan att ta loss själva kontakten (och skruva tillbaka igen), se bild på lampjäveln

49ADB214-94FC-423D-B5ED-FDF8A6E6A0EE.jpeg
 
Elektrisk fråga! Har köpt fina fönsterlampor men eftersom fönstret är så högt så räcker sladden inte ner till uttaget. Vill inte ha fula skarvsladdar hängande mitt på fönstret. Hade alltså behövt byta sladdar till längre. Sladdar går ju att köpa men hur fan byter man? Lampaffären skrattade typ åt mig. Är detta nån slags allmänbildning jag har missat? :cautious: Går alltså inte att byta utan att ta loss själva kontakten (och skruva tillbaka igen), se bild på lampjäveln

Visa bifogad fil 23995

Jag befattar mig inte med sådant trots att jag teoretiskt vet hur man gör. Särbon eller den lokala elektrikern får fixa.
 
Elektrisk fråga! Har köpt fina fönsterlampor men eftersom fönstret är så högt så räcker sladden inte ner till uttaget. Vill inte ha fula skarvsladdar hängande mitt på fönstret. Hade alltså behövt byta sladdar till längre. Sladdar går ju att köpa men hur fan byter man? Lampaffären skrattade typ åt mig. Är detta nån slags allmänbildning jag har missat? :cautious: Går alltså inte att byta utan att ta loss själva kontakten (och skruva tillbaka igen), se bild på lampjäveln

Visa bifogad fil 23995
Byta sladd på en lampa gick vi igenom i grundskolan.
 
Jag känner mig ynklig!

Sov hemskt dåligt i natt, kom bokstavligen inte upp ur sängen på morgonen, somnade om och har sedan haft sirap i huvudet hela dagen. Riktig bakfylla (har inte druckit något kan tilläggas).

Tog mig ut i kylan och gick en runda för att hoppas piggna till, men nu sitter jag i soffan med tre lager kläder och tjock hals och börjar undra om det var så jäkla smart egentligen. :angel: Det händer inte ofta, men jag kanske faktiskt börjar bli riktigt förkyld.
 
Tror vi även gjorde det

Hade också varit nervös

Fick tag i ett ställe som kunde göra det för 1500 kr per lampa. 3 jävla lax :nailbiting: Dock inte förrän i slutet av februari. Går till classe och köper en ful förlängningssladd så länge :meh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 380
· Visningar
74 755
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 672
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 433
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp