Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag - alltså nästan en månad efter att jag skickat en undran till adlibris kundtjänst angående var sjutton min beställning höll hus - så fick jag ett mejl som beklagade förseningen... (beställde den 13/12, var lovad leverans senast den 18/12, och fick paketet efter jul).

Och ett presentkort på 100 kr som kompensation. Jag kommer absolut att utnyttja det. Men jag ska bara se till att inte beställa något som MÅSTE komma till en viss dag - typ en födelsedag - för vem vet hur lång tid denna leverans tar??? De har ju tydligen alldeles precis kommit ikapp med mejlen.... ;)
 
Försöker få i mig lite vatten. Är telefonsupport till min underbara familj som tar hand om stallet. Är lite pyssel märker jag när jag ska förklara för någon annan O_o
 
Kollar igenom gamla bilder och hittade en på brorsdottern, skulle kunna vara min yngsta son med långt hår :D
Helt galet vad lika de var då alla fall, nu är hon så mycket äldre att det skiljer sig mer. Men nog syns det att de är kusiner allt
 
Idag - alltså nästan en månad efter att jag skickat en undran till adlibris kundtjänst angående var sjutton min beställning höll hus - så fick jag ett mejl som beklagade förseningen... (beställde den 13/12, var lovad leverans senast den 18/12, och fick paketet efter jul).

Och ett presentkort på 100 kr som kompensation. Jag kommer absolut att utnyttja det. Men jag ska bara se till att inte beställa något som MÅSTE komma till en viss dag - typ en födelsedag - för vem vet hur lång tid denna leverans tar??? De har ju tydligen alldeles precis kommit ikapp med mejlen.... ;)

SÅ lång leveranstid har jag inte varit i närheten av, men av mina senaste beställningar att döma tycker jag också att deras leveranstider har blivit längre än vad de var tidigare...
 
SÅ lång leveranstid har jag inte varit i närheten av, men av mina senaste beställningar att döma tycker jag också att deras leveranstider har blivit längre än vad de var tidigare...
De verkar ha haft STORA leveransproblem, och man måste ju vara lite försiktig som företag med att lova leverans till ett visst datum just kring jul, kan man tycka.

Men, men jag har redan utnyttjat mitt presentkort och faktiskt beställt en bok som jag sneglade på redan för några månader sedan. "The tattooist of Auschwitz" ska dimpa ner i min brevlåda om sisådär 3-7 vardagar....står det..... ;) HELT gratis dessutom, frakten inkluderad :) !
 
Jag har just lamnat tillbaka "kabel boxen" eftersom sonen installerade Robu i gar. :love: Vi har nu fler kanaler och mycket battre "TV" da vi ocksa har flera av hans programval som "familj" utan extra kostnad for honom och gratis for oss :) och jag har samma utbud pa min dator aven nar Maken tittar pa sin alskade hockey och golf.
Det ar sa himla skont att kunna titta pa nagot som inte kraver concentration medan man stickar ... det blir tillrackligt mycket fel i stickningen anda :p

Solen skiner, det ar i och for sig kallt, 8-10*C sisadar, men hundarna alskar det och det ar sa himla harligt med sol. Och jag mar battre och ar pa himla bra humor. :D:p:cool:
 
Fortfarande inte fått svar från det där företaget jag köpt bh från.. Varken på mail eller messenger. Nu har jag skrivit på deras Facebooksida också.
Får se om de svarar eller om jag får nån bh..
Jag är irriterad!
 
Velar mellan om jag ska sitta kvar här vid datorn och lyssna på musik eller om jag ska förflytta mig till tv:n och kolla på Outlander istället
 
Var ut på promenad innan. Såg ut som en riktig eskimå så inpackad i tjocka kläder som jag var. Men vafasen ska man göra när hundarna går en på nerverna för dem behöver komma ut och det blåser isbjörnar ute. :meh:
 
En av sambons kunder sen forever hade låtit några A-tränare och en djurpratare ha clinic där och själv varit med med några hästar. Ett sto som har enormt mkt pondus, integritet och pannben skulle ha sagt sig gilla min sambo. Han han brukade hjälpa henne. "Och det var ju bra och så. Men han behöver ju inte gå runt och tro att han är någon superhjälte som räddar världen hela tiden för det. Det är en ganska tröttsam attityd."

Jag dog av skratt iom att han kan ha.. eh..hmm.. visst uppblåst ego ibland, som många snubbar i hästbranschen.:rofl:
 
Jag har en trasmatta. Från början vit, rosa och lila. Numera tvättad så många gånger att den är i princip vit. Dock är den väldigt sällan vit eftersom hunden - varje gång mattan är nytvättad - kliver in och sätter smutsiga tassavtryck på mattan. Jag vet faktiskt inte varför jag har den kvar överhuvudtaget. Den ligger mer i tvättmaskinen än på golvet..... :p

Ja, vi kör hundhandduk istället för matta och vet inte om det hjälper heller :p
 
Jag och katten har precis skickat ungarna till skolan.
 

Bifogade filer

  • 20190115_073354.jpg
    20190115_073354.jpg
    182,4 KB · Visningar: 11
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 236
· Visningar
67 385
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 658
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 122
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp