Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte buss till affären, men kom inte därifrån
En lastbil blockerade infarten
Fick ringa vänner om skjuts
Så jäkla trafikkaos för lite snö och de inte har plogat på hela em
 
Åkte buss till affären, men kom inte därifrån
En lastbil blockerade infarten
Fick ringa vänner om skjuts
Så jäkla trafikkaos för lite snö och de inte har plogat på hela em
När jag körde hem från grannen för några timmar sen gick det inte fort. Det var lite svårt att se var vägen gick.
 
Här vid kusten har det snöat i någon timme bara och kommit ynka 3-4 cm... men jag bävar för morgondagen när jag ska iväg för det ska snöa hela natten O_o

Nu tänker jag dricka glögg :d (för julen vara ända till påska :p)

Det var INTE kul att ut i skogen och hämta borrkärnor ikväll... snö så det inte gick att ha på helljuset och halt som f-n... det ska tydligen snöa hela natten också. Jaja, det är inte tillräckligt med bilar här i byn för att det ska bli kaos :rofl:
 
Oj, det var illa! :eek: Har ni fått så mycket snö alltså?
Åh ja
Ett par dm minst
Sen ska det börja regna har de lovat
Blir nog härligt
Bara på den stunden jag var på affären drog de loss tre lastbilar och sen puckot som satte sig fast
Istället för att backa, ta sats och komma runt svängen och in så gasade han så han satt ohjälpligt fast.
Stopp från rondellen in för folk fattade inte att de fick köra runt i rondellen och ta en annan väg
 
Åh ja
Ett par dm minst
Sen ska det börja regna har de lovat
Blir nog härligt
Bara på den stunden jag var på affären drog de loss tre lastbilar och sen puckot som satte sig fast
Istället för att backa, ta sats och komma runt svängen och in så gasade han så han satt ohjälpligt fast.
Stopp från rondellen in för folk fattade inte att de fick köra runt i rondellen och ta en annan väg
Tur jag kom därifrån innan det körde ihop sig.
 
Det var inte kul att köra hem idag, spårigt och jag körde 60km/h på motorvägen. Jag kom hem iaf och nästan alla körde försiktigt :)
 
Sitter och lyssnar på regnet... Snö tidigare även här (kom en hel del med stockholmsmått mätt). Lär bli kul att cykla till jobbet imorgon, för efter regnet kommer minusgraderna igen :grin:

Men först, hundrastning, benövningar för mig och en dusch. Åh vad jag längtar efter att duscha!
 
Ska visst vara väldigt halt ute nu, tur att vi har bra vinterdäck på bilen. Vet att sambon kör försiktigt men ändå olustigt när det är så halt, han slutar 23 så hemma vid midnatt.
 
Jahappp. Precis kommit hem efter att ha varit borta sedan lunch.

Det har snöat. :meh:
Alltså måste jag klä om och gå ut för att skotta snö. Annars komemr jag inte ut från gården imorgon. Och sotaren kommer inte in. Jippi. Ska upp svintidigt imorgon eftersom jag mäste hinna sota pannan innan jag åker till jobbet. Det blir en kort natt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
809
· Visningar
42 813
Senast: Scata
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 548
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 048
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp