Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och tittar på leasingbilar. Funderar på att sälja båda vi har och leasa en ny. Men vi får se. Vore skönt att ha ett ordentligt jobb först. Å andra sidan vore det skönt att slippa allt krångel med reparationer osv som det blir med en äldre egen bil. Vi får se vad vi bestämmer oss för.
 
Idag åker vi hem :) Har packat det mesta och börjat städa. Tänkte ta en sista sväng ner till poolen sen innan vi gör det sista och åker till flygplatsen. Ser inte fram emot närmare 6h på ett flyg och sen 2h i bil från Oslo och hem :p Plus att vi kommer få gräva fram en totalt översnöad och frusen bil innan vi kan åka. Har snöat en hel del och varit runt -20 grader hemma denna veckan vi varit här nere. Men det ska bli såå gött att komma hem till djuren :love:
 
Samtal med fastighetstekniker:
* Jaha, ser här att ni felanmält en dörr? Sprucken?
- Ja, det stämmer. Det var inte jag som felanmält men ja, det stämmer. Ytterdörr.
* Hur kan den gå sönder?
- jaaa… vi har brukare som ibland stänger den..ehm… häftigt :angel:
* Jaha. men är det karmen eller dörren som spruckit?
- Dörren
* Går den inte att laga då?
- Det vet jag faktiskt inte. Det är inte riktigt mitt område......
* Jaja, får väl komma och titta på den.
 
Måndag - djupt andetag-

Startade med att ramla omkull på isen när hästarna skulle ut. = Aj
Köpte choklad istället för morötter till mig själv ( hjärnan skriker ät nyttigt människa men kroppen skriker efter choklad)
Hamnade i värsta diskussionen med kollegan över en struntsak. Ingen av oss ville se den andres åsikt :banghead:
Tvungen att kontakta veterinär, klobrott på hunden som inte såg alltför roligt ut igår
Tvungen att lämna kvar hunden på veternärstation för operation av klobrottet
Ätit upp halva Paradis chokladasken för jag tycker synd om mig själv och mår nu illa.:yuck:

Klockan är inte ens 11 :arghh:

Hoppas inte detta sätter tonen för resten av veckan....
 
ÅÅhh jag sitter mede exakt samma problem. Beställde en vagn för att ta med på resa, packar upp den hemma och då är ett av hjulen avknäckt :banghead::banghead: Och inte fan får jag någon respons på något alls heller. Jag har iaf stoppat fakturan så länge så får jag se om jag får tag på kundtjänst idag! Skit också vi som åker nästa torsdag, vill ju gärna ha en vagn att ha med.

Exakt så har jag det med! Ingen respons alls från kundtjänst!

Som tur är ligger fakturan hos Klarna, och de är verkligen superbra att ha att göra med! Så nu är fakturan iaf pausad (igen, den var ju pausad medan jag returnerade paketen men sen har företaget aktiverat den igen O_o?!) och fakturan bestriden.
 
Exakt så har jag det med! Ingen respons alls från kundtjänst!

Som tur är ligger fakturan hos Klarna, och de är verkligen superbra att ha att göra med! Så nu är fakturan iaf pausad (igen, den var ju pausad medan jag returnerade paketen men sen har företaget aktiverat den igen O_o?!) och fakturan bestriden.
Men bläh, vad ni har drabbats av nyårströtta företag här O_o tappade de alla orken efter jul? :cautious:
 
Måndag - djupt andetag-

Startade med att ramla omkull på isen när hästarna skulle ut. = Aj
Köpte choklad istället för morötter till mig själv ( hjärnan skriker ät nyttigt människa men kroppen skriker efter choklad)
Hamnade i värsta diskussionen med kollegan över en struntsak. Ingen av oss ville se den andres åsikt :banghead:
Tvungen att kontakta veterinär, klobrott på hunden som inte såg alltför roligt ut igår
Tvungen att lämna kvar hunden på veternärstation för operation av klobrottet
Ätit upp halva Paradis chokladasken för jag tycker synd om mig själv och mår nu illa.:yuck:

Klockan är inte ens 11 :arghh:

Hoppas inte detta sätter tonen för resten av veckan....

Ja alltså inte gilla din dag/vecka. Men ta för sjutton hand om dig själv. Kollar du BS regelbundet med tanke på chokladen? Och stressen.
 
Äsch.. Fick nej från ett av jobben jag sökt. :down: Håller tummarna för de andra! Annars är det bara 5,5 månader kvar här på städet.
 
Stress de luxe, ska bort över natten för diverse grejor, och då måste det vara snyggt. Är lite konstig ibland. Skriver listor om vad jag ska göra, annars vet jag att jag kommer glömma. Skönt när man kan dra ett streck över varje sak.
 
Sitter på bussen hem. Stämplade ut en halvtimme tidigare. Får försöka jobba in flexen sen på nåt sätt. Får väl sitta kvar och handarbeta en eftermiddag :D
Nu ska jag till simhallen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
832
· Visningar
44 458
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 549
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 135
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp